[2003] Spontane random reboot en LsaSrv melding in event log

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik heb een groot probleem

Ik heb thuis een server pctje draaien (P2 350 MHZ, 256 MB SDRAM, 30GB HDD) met hierop windows server 2003 enterprise. De computer staat 24/7 aan, en wordt gebruikt om te downloaden met BitComet, en wordt gebruikt als mail/webserver. Ik heb alleen het vreemde probleem dat de computer op een willekeurig tijdstip gaat rebooten, gewoon opeens sluit de pc zich af en reboot zichzelf. Ik dacht dat het een CPU overheat kan zijn, maar dit is inmiddels uitgesloten. Ik heb in de event viewer gekeken, en nu blijkt dat LsaSrv een stuk of 30 tot 100 dezelfde fouten genereerd (The security package Negotiate generated an exception. The exception information is the data) welke allemaal identiek zijn, en op hetzelfde tijdstip. Voorafgaand aan deze errors zit een warning in de categorie SPNEGO "The security system has received an authentication request that could not be decoded. The request has failed".

Weet iemand wat die inhoud, of dit de reboots veroorzaakt, en hoe dit te voorkomen is??

Alvast bedankt
Marco

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

Verwijderd

Heb je al eens gegoogled op die foutmelding? Is je server up to date wat betreft security fixes? Bekijk ook Windows XP en 2000 BSOD guide eens.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 13:10 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 11:24
Waarschijnlijk reboot je server, omdat je een BSOD krijgt en de optie aan hebt gezet dat hij moet rebooten bij een BSOD krijgt. Als je dan deze optie even uitzet, dan kan je de stopcode van de BSOD opvragen, en aan de hand daarvan meer info opzoeken :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Dark Wanderer
Morax schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:11:
Waarschijnlijk reboot je server, omdat je een BSOD krijgt en de optie aan hebt gezet dat hij moet rebooten bij een BSOD krijgt. Als je dan deze optie even uitzet, dan kan je de stopcode van de BSOD opvragen, en aan de hand daarvan meer info opzoeken :)
Het probleem is dus dat ik de computer alleen kan bedienen via remote desktop, en die werkt niet als ik een BSOD wil zien. Worden deze gegevens niet ergens gelogd in windows of zal ik echt een monitor op de server aan moeten sluiten

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die staan ook meestal in je Eventlog als Save Dump.
Al is dat maar een beknopte weergave van de volledige memdump die wel te debuggen is.

[ Voor 47% gewijzigd door alt-92 op 18-09-2005 14:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dark Wanderer
Het was een Worm die mijn server een shutdown -r -t 60 commando geeft op een willekeurig moment. Gelijk de boel geformatteerd, ik gooi er nu eerst een stevige AV op voordat ik er uberhaupt een netwerkkabel indruk!

Bedankt voor alle info

Verwijderd

Vergeet ook niet Windowsupdate te draaien :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

en vergeet ook niet je firewall aan te zetten danwel niet direct aan internet gekoppeld te zijn :)

• Dark Wanderer
Ik dacht dus van het probleem af te zijn, NIET DUS. Volledige format, eerst MS antispyware erop, toen Symentec AV Corparate 9 erop met nieuwste AVdefinities. Toen zonder firewall aan netwerkkabel erin, windows update geprobeerd, maar die gaf een error voor een of andere reden.

Heb het zo maar gelaten, en vannacht toen ik ging slapen hoorde ik em weer rebooten (je ziet de melding dat de sysadmin de pc over 60 sec afsluit, dus dan moet je shutdown -a doen, maar je weet nooit wanneer dit gebeurd, dus dit is onmogelijk.) Vanochtend heb ik gekeken in de event log, de pc is 12 keer gereboot. Kut zooi :P

Ik zal nog eens proberen met BSOD aan, maar ik denk dat je geen error ziet omdat de sysadmin de pc zogenaamd reboot.

HELP! :'(

• Dark Wanderer
Dit probleem is opgelost. Ik had een bepaalde security fix nodig. Ik heb nu ik Wanadoo internet heb ook geen foutmelding meer in windows update.

Pagina: 1