Basketbal site maken met php/css/cms??

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Nouja...school is weer begonnen en daar hoort natuurlijk ook een nieuw project bij he.

We moeten een site maken voor een basketbalvereniging (Scylla) waar een aantal dingen op moeten staan:

- nieuws
- teams
- wedstrijden
- standen
- scheidsrechtersroosters
- nog meer...

Dit moet dynamisch op de site staan en heel makkelijk aanpasbaar zijn.
Nou ben ik natuurlijk eerst zelf wezen zoeken, ik vond o.a. mambo, php nuke, phpleague en nog wat ander spul, maar dat is niet heel bruikbaar voor zoiets voor mijn gevoel.

Probleem is, het bestuur van Scylla moet straks simpelweg kunnen inloggen, op wedstrijden kunnen klikken, score updaten en de stand moet ook kloppen.

- hoe design je zoiets, het moet zo designed worden dat je er in een cms makkelijk dingen in kan zetten (frames of layers of css of tables ??)
- wat voor simpel cms moet ik gebruiken (mambo bijv is veel te complex voor het bestuur, ze zullen er niks van snappen)
- andere tips?

ik wilde eigenlijk zoiets als:
www.bv-leiderdorp.nl/

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 11:26
Als dit een schoolproject is, verwacht ik dat je wel wat meer begeleiding vanuit school moet kunnen krijgen.

Hebben ze geen voorbeelden en mogelijkheden genoemt van server-side scripttalen en databases?
Wat voor server geven ze jullie ter beschikking?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 18:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waarom maak je het niet zelf? En waarom PHP? De site die je bijvoorbeeld aanhaalt is mbv ASP gemaakt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
gorgi_19 schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:02:
[...]

Waarom maak je het niet zelf? En waarom PHP? De site die je bijvoorbeeld aanhaalt is mbv ASP gemaakt.
ASP, PHP, CGI is natuurlijk niet zo relevant, dat zijn allemaal server side scripting talen.

Bedenk eerst eens waar jullie, als opdrachtnemer, verstand van hebben.
Als er voldonede kennis is van een sciptingtaal (bijv PHP), databases ((my)SQL) en webdesign (HTML, CSS), dan is zoiets best zelf te bouwen.

[ Voor 1% gewijzigd door Vunzz op 18-09-2005 13:07 . Reden: typo ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 18:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Vunzz schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:06:
ASP, PHP, CGI is natuurlijk niet zo relevant, dat zijn allemaal server side scripting talen.
Het is een schoolopdracht; het zal me verbazen als er dan geen taal wordt genoemd? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• nickpma
Okey, beetje meer uitleg :)

Het is een project voor school inderdaad, waarbij echt geen taal genoemd is.
Persoonlijk kies ik het liefst voor php, dit omdat in de toekomst op school meer met php gewerkt zal gaan worden zeggen ze...
We zouden ook college krijgen in php, maar dit komt er maar niet van. Slecht geregeld.

Het gaat er eigenlijk gewoon om dat het bestuur van Scylla de site makkelijk kan beheren door gewoon in te loggen en bijvoorbeeld een nieuw artikel (met foto) te plaatsen.

Met css kan ik fonts e.d. wel beheren.
Ik wilde eigenlijk met frames gaan werken, deze zijn vrij makkelijk te ontwerpen en dit werkt lekker vind ik.

Misschien weet iemand een lekker makkelijk cms systeem waarbij je gewoon simpelweg wat nieuws plaatst en met wat aanpassing dingen als uitslagen zou kunnen regelen?

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Tja, het zijn uiteindelijk allemaal keuzes die je zelf zal moeten maken.

Als je een bestaand CMS neemt, ben je natuurlijk van dat CMS afhankelijk in allerlei keuzes.
Leerzamer lijkt het me om zelf iets te bouwen.

Frames en tabellen zijn nogal 1995, een nette site bouw je tegenwoordig in CSS met DIVs. Dan kan je de opmaak en inhoud vrijwel geheel scheiden.

Het voordeel van PHP en MySQL is dat er heel veel over te vinden is op het net en dat beide talen op de sites van "leverancier" behoorlijk gedocumenteerd zijn. Bovendien zijn er erg veel providers waar je een PHP/MySQL combi kan laten hosten.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• lorenzovds
  • Laatst online: 17-04 06:46
Ik ken wel een soort iets wat ook aan jouw verwachtingen voldoet denk ik..

Heb er zelf geen ervaring mee.. Maar goed, denk dat jij er wel wat mee kan..

http://www.sitemasters.be...ipts/scripts&cat=1&id=603

Hoop dat je er wat aan hebt!

• nickpma
Bedankt voor het css advies, heb net de nieuwe dreamweaver en ga daar met css proberen de lay-out te maken ipv frames

Ook bedankt voor de link voor de nieuws cmsen!
Heb ik zeker wat aan

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar met dit topic kunnen we niet zoveel in Programming & Webscripting. In P&W kan gediscussiëerd worden over dingen die je zelf programmeert, niet dingen die je kant en klaar van het web wil hebben (je CMS dus). HTML en CSS hoort weer in Webdesign & Graphics, maar ik vind je topic een beetje te vaag om het daarnaartoe te verplaatsen. Je wil weten in welke vorm je je HTML en CSS moet presenteren, terwijl dit eigenlijk behoorlijk irrelevant is. Je kan het zelf designen zoals je wil, en een goed CMS breit die layout dan wel aan elkaar zodat je een site krijgt. :)

Wat ik je kan adviseren: lees je eens in in de wereld van CMS'en. Mambo, e107, whatever, er zijn er meer dan genoeg, en voor iedereen is er wel eentje geschikt. Layout ervoor designen staat daar los van, en de implementatie van dat design kun je doen zodra je je CMS gekozen en geïnstalleerd hebt. Dat dat met HTML en CSS moet heb je intussen wel gezien denk ik. :)

Mocht je tegen concrete problemen aanlopen met een bepaald CMS, dan kun je daar vragen over stellen in Software Algemeen. Mocht je problemen hebben bij het feitelijke design van een layout, dan kun je die problemen voorleggen in Webdesign & Graphics. Maar voor dit topic zie ik in Programming & Webscripting in elk geval geen voedingsbodem. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.