IP tracken bij gestolen laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:43
Ik vraag dit namens een vriend die ik help.

Zijn laptop is laatst gestolen in de trein. Nu zit de persoon die die laptop gejat heeft de hele tijd op zijn msn. Is het mogelijk om op een een of andere manier achter de IP te komen van de persoon die online gaat?

Het zou namelijk via de politie lukken om er achter te komen waar deze persoon dan zit. En dan is er misschien een kans dat hij zijn laptop terug krijgt.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Via bijv. dMSN zag ik altijd het ip van de ander, dus het gaat wel.
Maar of je er echt wat aan hebt, ip tracking tot een huis lijkt me moeilijk, anders stond brein al wel voor de deur :P

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
netstat -a? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dan moet je een directe verbinding hebben (voice, file transfer). Je kunt dus bijvoorbeeld een bestand sturen waarvan je zeker weet dat hij het zal accepteren.
Maar waarom neem je geen contact op met Microsoft? Die kunnen vast ook opzoeken vanaf welke IP adressen is ingelogd op je account.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:43
SH4D3H schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:08:
Via bijv. dMSN zag ik altijd het ip van de ander, dus het gaat wel.
Maar of je er echt wat aan hebt, ip tracking tot een huis lijkt me moeilijk, anders stond brein al wel voor de deur :P
Hmm dMsn? dat gaan we eens proberen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 13:59

SeatRider

Hips don't lie

Dekaasboer schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:06:
Ik vraag dit namens een vriend die ik help.

Zijn laptop is laatst gestolen in de trein. Nu zit de persoon die die laptop gejat heeft de hele tijd op zijn msn. Is het mogelijk om op een een of andere manier achter de IP te komen van de persoon die online gaat?

Het zou namelijk via de politie lukken om er achter te komen waar deze persoon dan zit. En dan is er misschien een kans dat hij zijn laptop terug krijgt.
Bizar verhaal! Je zou verwachten dat je als eerste de boel flusht en een clean install doet ipv gewoon met een andermans gegevens online gaan ...

Er is overigens software voor dit doel, installeer je op je laptop en die zal dan altijd bij aanzetten het IP adres naar een bepaalde server sturen, zodat je dus altijd weet globaal waar het ding zich bevindt. De fabrikant beweert zelfs dat formatteren niet helpt hiertegen ... nu een beetje laat maar voor de volgende laptop een ideetje ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door SeatRider op 18-09-2005 12:30 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 11:23
Stuur een mailtje naar het e-mailaccount waarin je hem verleid om te replyen. Zn IP staat dan in de headers.

Verder zou je kunnen proberen contact op te nemen met MSN. Een oude bekende was eens haar e-mailaccount kwijt geraakt doordat iemand dr wachtwoord wist en deze had veranderd.
Ze konden simpel zien dat er de laatste tijd via een ander IP-adres werd ingelogt dan het hare, welke normaal altijd werd gebruikt, en dus is het wachtwoord gereset.
Misschien dat ze je dat IP wel willen vertellen, en het anders via de politie proberen te spelen.

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:22
wacht, je kent dus de dader zijn/haar msn? of logt hij in op jouw msn ?

[ Voor 4% gewijzigd door donald_dick op 18-09-2005 13:08 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-03 16:55
Op het msn account van die vriend ;)

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:12

ikbenwouter

! w t R

VisaRider schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:27:
Bizar verhaal! Je zou verwachten dat je als eerste de boel flusht en een clean install doet ipv gewoon met een andermans gegevens online gaan ...
Dat je een dief bent betekent niet dat je ook zo slim bent om ff te formatten maar dit klinkt inderdaad wel heel erg dom. Succes met tracken!

........................................................................................................................................................

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk dat we je hier weinig in kunnen assisteren. Lijkt me verstandig om dat opsporen aan de politie over te laten. MSN zal wel niet staan te springen om aan jan en allemaal die gegevens te geven. Maar ip tracken is niet echt mogelijk lijkt me. Je hebt altijd nog hulp van de isp nodig om achter een adres te komen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.