Toon posts:

Observatie internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een kort vraagje. Ik ben namelijk opzoek naar een programma die voor mij de specificaties van de connectie continu bij wil houden. Met mijn 20mbit lijn heb ik namelijk nogal wat (korte)timeout problemen. Nu wil ik aan het werk gaan om deze op te lossen, maar voor vraag me dus af of jullie zo'n programma kennen. Zelf ben ik al druk opzoek geweest, maar kan niet het juiste vinden.

Voor de duidelijkheid. Het probleem is dat ik bv vaak 3 keer op een linkje moet klikken voordat die opent. Skype en msn houden wel netjes verbinding, maar als ik aan het praten ben via skype dan valt mijn stem regelmatig weg. Online gamen lukt niet.
Nu verdenk ik dus de bekabeling, en wil dat met mijn laptopje gaan testen door kort op het isra die laptop aan te sluiten. etc.etc.

ALvast bedankt. Groeten Arno.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 18:54

SpeedBart

Futurama 0wnage

Je zou eens pingplotter kunnen installeren, deze monitort je verbinding constant door regelmatig naar verschillende servers en gooit alles in een nette grafiek.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

Je hebt waarschijnlijk Versatel? Dan kun je helaas niet meer zien op welke snelheden je modem traint. Korte timeouts komen vaak doordat het modem opnieuw probeert te trainen.

Maar dan zou Skype en MSN waarschijnlijk toch moeten aangeven dat de verbinding weg is gevallen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:18

rally

Deyterra Consultancy

Of... als je er een router tussen hebt zitten die SNMP ondersteund iets van PRTG (http://www.paessler.com).

Daarmee kun je (vrijwel) continue zien hoeveel data er over je lijn gaat. Op het moment dat je verbinding er uit ligt gaat die naar 0 (er gaan nl. altijd wel een paar Kb'tjes over de lijn, ook bij geen activiteit).

http://www.deyterra.com