Toon posts:

advies voor een linux newbie aub!!

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P3 1Ghz met 380mb mem. Het grootste probleem is volgens mij nog de 2 HD's van ieder 1,2 gig.
Het is een oudere machine die ik graag als webserver wil gaan gebruiken. En daar is stabiliteit voor nodig dus is me aangeraden om er linux op te zetten.
Maar welke 'distro' (jaja, ik begin de termen al te leren haha) heb ik nodig?? Ik zit echt nog maar 2 dagen op i'net te zoeken maar ik kan nergens vinden hoeveel schijfruimte je voor iedere distrobutie nodig hebt.
Ik heb puppy-linux al geinstalleerd. Was al helemaal blij dat me dat lukte. Nu wilde ik daarop een package installeren met apache/php/mysql. Maar ik kreeg een foutmelding, en dan houdt het voor mij snel op.... ben dus op zoek naar een distributie die op mijn machine kan draaien (het liefst naast m'n win2k) en waar makkelijk apache/php/mysql op gezet kan worden (of inclusief?).... verder zal ik er weinig mee gaan doen.

Pleazzzzzz advice!! _/-\o_

(oh ja, ik heb niet veel trek in het kopen van een grotere HD....)

Verwijderd

Topicstarter
ja... mijn post had ook een quote moeten zijn... ik heb per ongeluk op 'new topic' geklikt.... ben nog niet helemaal wakker volgens mij.... :Z

kan een moderator deze post verplaatsen ofzo??

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je mag hem daar opnieuw posten, en een volgende keer zijn die uitroeptekens niet zo nodig :)

Dit topic is gesloten.