Canon IP5000 USB printer port probleem

Pagina: 1
Acties:

• Indianos
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-02 18:05
Heb me wezenloos gezocht, maar nergens een antwoord kunnen vinden op mijn specifieke vraag/probleem.

Ik heb een Canon IP5000 printer, alleen het installeren wil niet lukken.

Bij de installatie van de software/drivers, komt hij op een gegeven moment aan bij het zoeken/detecteren/kiezen van de printerport. Ik heb alles volgens de handleiding gedaan (en nog 1000 andere manieren) door printer uit te laten staan en pas aan te sluiten en aan te zetten op het moment dat de setup hier om vraagt. (en dat is dus bij het vinden van de printerport)

Op dit punt loopt het stuk. |:( De setup krijgt geen printerport gevonden en heb dan uiteindelijk de keus om deze zelf te selecteren. Maar als ik dat doe, krijg ik de normale LPT en COM poorten te zien, maar geen USB001 virtual port of iets dergelijks. En die moet ik volgens mij wel hebben....

Wanneer ik de printer aanzet, komt windows XP met zijn automatische hardware detectie wel aan dat hij nieuwe hardware heeft gevonden en ziet dat het de ip5000 is. Volgens de handleiding moet ik dat annuleren. Heb dat ook gedaan, maar bij andere installatiepogingen heb ik die procedure wel opgevolgd. Alleen hij komt dan uiteindelijk met win9* drivers en die moet ik dus niet hebben.

Het probleem zit hem dus in het krijgen van de juiste printerport. Weet iemand hoe ik dit krijg opgelost?

Ik maak gebruik van de USB poorten op mijn moederbord, een ASUS P5GDC deluxe. Ik heb alle fysieke poorten geprobeerd, maar niets werkt. Andere USB apparaten werken prima.
Heb tevens andere kabels geprobeerd, zowel 1.0 als 2.0 usb kabels en zowel 1,5 meter als 3 meter kabels, hoewel dat niets zou mogen uitmaken.

Wie o wie kan mij helpen....

• cobusje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik kan mij herinneren dat ik dat probleem ook had bij het installeren van hetzelfde type printer. Volgens mij had het toen te maken met bestandjes van mijn vorige printer (ook een canon) die nog ergens op mijn computer stonden. Kijk nog eens goed of je nog restanten van een andere printer kunt vinden (sommige zijn verborgen bestanden). Verwijder ook de bestanden van de IP5000 en haal er dan nog eens een registercleaner overheen (CCleaner en/of Regscrub). Succes. Ik denk nog even na of ik toen nog andere dingen gedaan heb...

• Indianos
Ik heb op deze computer geen enkele printer of virtuale printer geinstalleerd staan, dus dat kan het niet zijn. Heb inderdaad voor alle zekerheid een RegCleaner geprobeerd, maar dacht mocht ook niet baten....

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik kan twee mogelijke oorzaken bedenken: de printer is niet in orde (waardoor het systeem de poort waar de printer aan hangt niet vindt) of een driver/software probleem. Om het een of het ander uit te sluiten zou je van een Knoppix cdtje kunnen starten en kunnen kijken of je in Linux wel kan printen. Is dit het geval dan is het zeker weten een softwareprobleem.

Is er wellicht een andere versie van de driversoftware beschkbaar bij Canon, of heb je dat al geprobeerd?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Indianos
Heb inderdaad de nieuwste versie op de Canon site geprobeerd, zelfs een installatie vanaf internet gedaan, maar ook dat hielp niet.

Vanmorgen ook even een mailtje naar de Canon helpdesk gestuurd, kijken wat zij zeggen.

Ik word er moedeloos van... 8)7

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Printer gewoon aansluiten en dan dat schermpje van hardware gevonden open laten staan en de software draaien? Bij een herinstallatie van mijn pc had ik ook niet mijn printer uitgezet en toen lukte t zo.

• Indianos
Heb de printer even op mijn laptop geinstalleerd.... en daar werkt het in een keer! 8)7 |:(

Laptop staat XP op geinstalleerd met SP2, netzoals mijn normale computer.

Waar zou het in kunnen zitten? Ik heb de intel chipset voor usb op moederbord ook al ge-update, dus dat is het ook niet.

Zou je (driver) bestanden/instellingen van de ene computer naar de andere computer kunnen kopieren, zodat hij toch opeens die USB virtual port kan vinden? Zo ja, waar staan die?
Pagina: 1