Toon posts:

maxtor diamondmax 10 en nforce 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuwe set gekocht:

amd 64 3500+
asus a8n-e
2 x 512 mb
ati x800xt pci-e
250 gb maxtor diamond 10
400w atx voeding (20pins)

Na problemen met het geheugen (een blokje van 512 mb was dood), heb ik nu problemen met het installeren van windows. Tijdens de installatie crashed het beeld en krijg ik een blauw scherm met de tekst "Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Etc ect (een heel scherm vol met tekst).

Ik heb al geprobeerd de raid drivers te installeren via een diskette, maar dat geeft ook geen resultaat. Volgens mij zijn ook alle kabels goed aangesloten.

Kan iemand me helpen?

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
heb je een mogelijkheid om het 'goede' geheugenreepje elders te testen. aangezien er al één overleden is volgens jouw, vertrouw ik eerlijk gezegd de tweede ook niet helemaal, hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar dat zou nu echt het eerste zijn wat ik met zekerheid zou willen weten

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
stel dat dat blokje ook niet 100% is. Kan het dan de problemen geven die ik heb (crash tijdens installatie windows)? Ligt dta niet aan de hdd?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je je geheugen niet testen met Memtest :?
En doe anders even een test met Maxblast (voor je harde schijf)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers

Kijk eens in de FAQ alhier: OM FAQ / Beleid. Onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" staat een heel stukje over Maxtor Diamondmax schijven icm bepaalde chipsets :)