Toon posts:

[XP MCE] Shuttle ST20G5 met S3 probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Shuttle ST20G5
AMD 64 3000+
512 mb
200 Gb
Tv kaart 150 pvr MCE
WIN XP MCE

Ik heb een probleem om het compje uit standby te halen. Dat wil zeggen dat ik met mijn keyboard (keyboard port) en muis (ps2) geen probleem heb, maar met een USB device wel. Wat heb ik gedaan:

De bekende registersleutels toegevoegd :
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\usb]
"USBBIOSHACKS"=dword:00000000
"USBBIOSx"=dword:00000000

Het progje DUMPPO.EXE gebruikt. Dit deed iets vreemds. Normaal als je de min en max op S3 zet en het compje opnieuw opstart, dan zou je de S3 terug moeten zien in het resulaat. Mijn compje vertikt het. De min blijft staan op S1 en de max op S4.

Ik heb geprobeerd om te stoeien met de BIOS. Zelfs alle wakeup events uitgezet. Ik heb in de devicemanager gestoeid met de energiesettings.

Samenvattend: Compje gaat in standby, komt eruit met keyboard en muis, maar niet met usb device (afstandbediening of usb keyboard).

P.S. ook maar de nieuwste bios geïnstalleerd.

Hellllupppp.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-03 15:50
USB legacy support inschakelen en in apparaatbeheer bij de eigenschappen van het USB-apparaat aangeven dat deze de computer uit standby mag halen. Dat zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:14:
USB legacy support inschakelen en in apparaatbeheer bij de eigenschappen van het USB-apparaat aangeven dat deze de computer uit standby mag halen. Dat zou moeten werken.
Had ik al geprobeerd, maar helaas. Opvallend is dat het lampje van de ontvanger van de afstandbediening wel brandt. het is voorgekomen dat wanneer ik de usb stekker in een andere poort stop (in standby) de comp wel aanspringt!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-03 15:10

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ik zit met hetzelfde probleem, alleen is mij opgevallen dat wanneer ik mijn wireless usb adapter eruit haal en opnieuw in steek dat hij wel uit s3 komt. Wat ook vreemd is, de infrared receiver ontvangt wel signaal wanneer de pc helemaal uit staat maar in s3 zie ik geen activiteit.

Wat mij ook opviel is dat de 'huidige energiestatus'op het details tab (bij energiebeheer in device manager) d0 aan geeft. Kan iemand vertellen met een werkende config of dit klopt?

edit:

Hij reageert alleen op nieuwe usb devices. Je zal haast denken dat het een instelling is.

[ Voor 46% gewijzigd door [RNMC] Viper op 22-11-2005 13:52 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

I have similar problems with my ST20G5. I need a powered hub to
get the MCE remote to wake it up from standby. When I check the
voltages in the BIOS, the 5v is only at 4.8-4.9v so that's prolly one reason.
Dit vond ik op het Sudhian forum.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Vandaag een powered usb2 hub erop gezet en geen probleem meer ondervonden. Elke keer zonder probleem in s3 gaan en er uit komen.

Oplossing was dus een powered usb hub. Het is alleen jammer dat dit niet direct werkt zonder hub.

Pagina: 1