Toon posts:

PC piept alleen nog maar -> noodgeval

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd wordt mijn harddisk af en toe niet meer gedetecteerd. Dit lostte ik altijd op door alle connectoren even aan te drukken. Gisteren deed ik dat ook, maar daarna deed de PC erg vreemd. Het enige dat hij nog doet is direct na het starten een piepgeluid weergeven alsog het een ingesprekstoon is.

De PC start niet op, de monitor wordt niet aangezet en bij de bios kan ik niet komen, want zover komt de PC niet eens bij het opstarten :9~

Weet iemand wat het probleem hiervan kan zijn, of nog liever, weet iemand hoe het op te lossen is???? Ik zat zelf te denken aan iets van kortsluiting in het mobo, maar ik weet er helaas te weinig van.
Ik heb de PC erg hard nodig. Trouwens, hij doet ook mee met RC5 }:O , dus het is ook daarom erg belangrijk.

Alvast bedankt voor de reacties!

Erik Ju

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je de rest van je hardware ook al gechecked? Dus of je Videokaart er nog goed in zit en vooral je geheugen....trek anders alle niet noodzakelijke hardware 's uit je pc en probeer dan 's te booten.

Oftwel..experimenteer eerst 's, en geef in je volgende posting aan wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Verwijderd

Juist, begin van scratch, en dan steeds verder proberen... zie je vanzelf wel waar het probleem is, kom je niet eens je bios in als je niks heb aangesloten, dan heb je een probleem :)

Verwijderd

JA kan zijn dat je MEM knoopcell op is (je batterij , of je kabels zijn niet helemaal goed meer !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van alles geprobeerd. Ik heb alle kaarten verwijderd, het geheugen eruit gehaald, de kabels losgehaald van de CD-ROM/Harddisk/Floppy en de PC opnieuw aangezet. Het had helaas geen effect. Nog steeds piept de PC alleen maar en verder helemaal niets.
Ook het vervangen van de knoopcell hielp niets.

Heeft iemand nog andere suggesties of is mijn PC nu echt ten dode opgeschreven?

Verwijderd

Ik denk dat je Bios reset is, en dat ie daarom niet meer werkt..

Probeer je mem reepjes er es uit te halen, wil ook wel es helpen...

Verwijderd

Heb ik ook gehad, je ventilator die op je processor zit loopt vast of is kapot, hierdoor raakt je processor over verhit en gaat er een alarm af, het best is dan je pc zo snel mogelijk uitzetten en een nieuwe ventilator kopen of je moet ook en nieuwe processor kopen>:)>:).

Verwijderd

:(:(:( Weet niemand dit? foei!!:P

Trek je geheugen er uit en dan krijg je zo'n geluid.

Dus check je geheugen! als je geheugen in een andere pc nog werkt, is je mobo naar zijn mallemoer. ;)

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 10:45 schreef Aiken het volgende:
:(:(:( Weet niemand dit? foei!!:P

Trek je geheugen er uit en dan krijg je zo'n geluid.

Dus check je geheugen! als je geheugen in een andere pc nog werkt, is je mobo naar zijn mallemoer. ;)
Hey, ik spreek uit ervaring>:).

Verwijderd

Topicstarter
Wat betekent dat dat m'n BIOS reset is??? Betekent dat dat m'n BIOS verdwenen is? Als dat zo is, hoe kan ik er dan voor zorgen dat alles weer werkt? Ik heb namelijk een oud plankje waar de default BIOS niet vanaf ROM weer teruggezet kan worden.

Ik heb verder m'n geheugenreepjes verwijderd zoals ik in het berichtje net had gemeld. Daarna ook alle kaarten verwijderd en de IDE-kabels losgetrokken. Helaas was dat niet de opossing.

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 10:47 schreef mrdude het volgende:

[..]
Hey, ik spreek uit ervaring>:).
PFFFFFFF, dat snap ik ook wel, wat ik wilde zeggen, is dat je de mem reepies moet checken... dus een voor een proberen...

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Je hardware in een andere kast geprobeerd?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
AIKEN: Ik ga het proberen. Ik heb nl 4 mem-reepjes van dat oude EDO-RAM. Het lijkt me (hopelijk) dat er maar 1 kapot is en ik dus combinaties van twee reepjes kan gaan proberen.

mrdude: het is niet de ventilator. Die draait prima. De PC komt niet eens bij de BIOS. Ventilator problemen merk je toch alleen als de PC geruime tijd aanstaat?

Vilenin: Ik ga die optie ook proberen. Hopelijk brengt me dat dichter bij de oplossing.

Iedereen reageert wel snel zeg >:)
Binnen 5 minuten al meerdere tips. Thanx!

Verwijderd

[b]Op woensdag 24 januari 2001 10:55
mrdude: het is niet de ventilator. Die draait prima. De PC komt niet eens bij de BIOS. Ventilator problemen merk je toch alleen als de PC geruime tijd aanstaat?
Nee, niet altijd, de ventilator die op de processor zit is een must, als deze niet werkt kan de processor al heel snel oververhit raken, omdat het opstarten veel van de processor vergt. Ik geloofde het eerst ook niet maar toen ik er een nieuwe ventilator op zette was ik er van af.:):):):)

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Als je PC 3 lange piepjes geeft is het geheugen niet OK.
Als je PC 4 korte piepjes geeft is je VGA kaart niet OK.

Waarschijnlijk is het je geheugen ,als je het systeem aanzet ,gaat dan je monitor van "Stand-By" af of blijft deze hierop staan?

Mail a.u.b. detalis naar :eric@informatique.nl

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren toch weer even van alles geprobeerd.
Ik denk niet dat het probleem ligt aan het geheugen. Ik heb namelijk 4 simmetjes (die eerst in ieder geval gewoon werkten) en heb iedere combinatie van twee geprobeerd. Het piepen bleef. Het is trouwens niet iets van drie of vier piepjes, maar het blijft continu doorgaan.

Daarna heb ik wat gestoeit met de IDE kabels (stekkers omgedraaid omdat de stekkers op twee manieren in de harddisk en in het MOBO gestopt kon worden, IDE-kabels verwisseld). Soms als ik sommige IDE-stekkertjes omdraaide was het gepiep over.

De situatie is nu als volgt. Als ik de PC aanzet piept hij niet meer (hiephoi), maar hij start ook niet op. Het lampje van de harddisk blijft continu branden en er gebeurt verder helemaal niets. Als ik dan de IDE kabel lostrek van de harddisk (terwijl de PC aanstaat), dan begint de harddisk te draaien (zo klinkt het in ieder geval) alsof hij het ineens wel doet. Alleen de IDE kabel is los, dus de PC start logischerwijs niet op.
Ik heb al geprobeerd een andere IDE kabel te gebruiken, maar met hetzelfde effect.

Misschien dat het probleem nu wat duidelijker is. Ik hoop het in ieder geval wel. Ik ga denk ik dit week-end enkele onderdelen vervangen die kapot zijn, maar ik weet niet eens wat ik dan moet vervangen (Mobo, geheugen, IDE kabels, harddisk)???? Wie kan me verder helpen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

nou zal ik je dan maar ff de oplossing geven....

er was van alle bovenstaande berichten er maar 1tje de juiste. en dat is, dat je geheugen niet meer werkt. zoals die persoon al zei, is dat als je je geheugen uit je pc trekt, dat de pc dan ook begint te piepen. dit duidt erop dat er geen geheugen actief is (lees: aanwezig is). dus trek je geheugen uit je pc en laat deze bij de dichtsbijzijnde pc toko maar ff doormeten. als blijkt dat het geheugen nog goed is, dan vrees ik voor je moederbord. het heeft in ieder geval met je geheugen te maken, en de manier waarop deze aangesloten zit op je moederbord!

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand meer die nog weet wat het probleem kan zijn? :'(
Of ligt het eraan dat mijn computer kuren heeft die nog niemand is tegengekomen? :?

Ik hoop echt dat iemand nog een idee heeft voor me. M'n }:O draait ook niet meer en dat is toch ook wel ernstig lijkt me.

Verwijderd

heb zeker niet het berichtje voor je eigen laatste bericht gelezen. lees die nou maar ff door. want dat is echt de waarheid!

groetjes van een persoon die met dit probleem zelf ook te maken heeft gehad!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Je hebt het er de hele tijd over dat je je geheugen en kabels los hebt gehad. Maar heb je ook al eens alle kaarten eruit gehaald en dan alleen de grafische kaart teruggestoken en opgestart?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt westerbeek!! Je had het berichtje geplaatst terwijl ik mijn berichtje aan het schrijven was :+
Ik zal het geheugen laten doormeten en anders het mobo vervangen. Ik hoop heel erg dat je gelijk hebt, want dat zou betekenen dat het niet aan de harddisk ligt. Ik backup namelijk nooit |:(

Verwijderd

Topicstarter
Obsidian: Ja, dat heb ik ook geprobeerd. Ook alleen met de grafische kaart erin piept hij alleen nog maar.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
wat ik altijd doe bij problemen is het moederbord op een antistatisch zakje leggen. voeding uit de kast schroeven en alleen de processor, geheugen en videokaart derin doen. Maja ik heb dan ook een MSI met D-led dus die geeft precies aan wat er is meteen.

:)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1