MSI k7T Pro 2a - Athlon TB 1Ghz > probleem

Pagina: 1
Acties:

• Sterk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02-2023
Eindelijk mijn nieuwe mobo en CPU binnen, werkt het niet..

Probleem als volgt: mobo geplaatst, CPU erop, alle PCI kaarten erin (SB128PCI / Buslogic 946 SCSI / 3C905B-TX) en vervolgens computer aangesloten en aangezet.

Meldingen als CMOS checksum error, page faults, niet willen doorstarten, geen beeld op de monitor bij het opstarten, spontaan rebooten tijdens de post, etc. etc.

Alle PCI kaarten verwijderd en dan booten heeft ook weinig zin.

Ikzelf denk dat het iets te maken heeft met het indelen van de IRQ's of het mobo is gewoon defect.... Iemand nog een tip?

Verwijderd

Wat voor geheugen gebruik je ?

Verwijderd

Hmm, genoeg voltage? Niet je ouwe kast gebruikt met 250 voeding? terwijl 300 minimum is?

Verwijderd

Wat heb je eigelijk betaald en waar voor die combo mobo en CPU?

Ik wil het nl ook :)

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Begin eens met een minimum config alleen videokaart erin. Triple-check je koeling van de CPU...

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Voel je niet beledigd hoor;), maarruh, heb je je bios al ingesteld op de juiste processorspeed?

Verwijderd

OOOOOOOOh nee he |:( !!!!
Ik heb hem namelijk ook al klaar liggen moet alleen nog een TB 1 GhZ betsellen......

(heb 353 piek voor de mobo betaald bij rgcomputers *D)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

gewone k7t had problemen met >950Mhz, wat verholpen werd door een BIOS-update... zou je ff kunnen proberen.. www.msi.com.tw

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Sterk
Ik gebruik PC133 memory met Infenion chips.
n de kast zit een 300W voeding.

De CPU lijkt me erg heet te worden (> 60 graden) terwijl er een Superorb is aangenomen om het zaakje te koelen...

MEt alleen een VGA kaart lijkt het systeem verder te starten maar ik had geen IDE diskje beschikbaar om te kijken hoever ik zoukomen zonder SCSI...

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 11:36 schreef Sterk het volgende:
Ik gebruik PC133 memory met Infenion chips.
n de kast zit een 300W voeding.

De CPU lijkt me erg heet te worden (> 60 graden) terwijl er een Superorb is aangenomen om het zaakje te koelen...

MEt alleen een VGA kaart lijkt het systeem verder te starten maar ik had geen IDE diskje beschikbaar om te kijken hoever ik zoukomen zonder SCSI...
60C is errug hoog als je net opgestart bent. lijkt mij dat je koeler er niet goed op zit en hij daarom steeds d'ruit knalt.

specs

Verwijderd

Ik heb ongeveer de zelfde configuratie (msi k7T Pro 2A TB 1 Ghz -Geforce2 MX 32MB)
Het loopt ver van perfect (regelmatig bsod enzo |:( ) maar met standaard koeling blijft hij stabiel op 49`C

Verwijderd

Vreemd vreemd vreemd vreemd!!

IK heb ook de combo Pro 2A met Athlon 1gig @1,1gig met een chrome orb en een Gainward GF2MX GS Twinview en een 300Watt voeding. Mijn geheugen is el cheapo Mtec @146Mhz @Cas2, maar heb geen problemen ermee.

Het hele zaakie is rete stabiel en supersnel en dat alles met }:O op 43 graden. Zeer netjes al zeg ik het zelf!! *D

edit:

Nou oké als ie koud is vlak na het opstarten wil ie nog wel eens vastlopen, maar daarna loopt ie gewoon goed verder.

• Sterk
Vreemd, vreemd vreemd. Ben vanavond weer bezig geweest. Zonder echt gekke toestanden werkt het nu. Heb alles gecontroleerd maar geen bijzondere dingen kunnen vinden.

Echter ben ik vergeten om thermische pasta tussen de cpu en Superorb te doen, iemand enig idee hoe dat ding er ooit nog af kan?
Pagina: 1