Toon posts:

Stereo koptelefoon mono maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik draag steeds meer mijn hoofd telefoon de laatste tijd en ik merk dat ik bestwel misselijk (echt misselijk dus) word door het stereo geluid...wanneer er dus maar geluid uit 1 kant komt.

Is het mogenlijk om het geluid mono over de 2 speakertjes te laten lopen?
Ik gebruik de onboard kaart van MSI K8N neo2...

thnx.

Verwijderd

Dat kun je volgens mij in Windows instellen. Moet je maar even zoeken in het Control Panel naar de luidsprekerinstellingen, ff veranderen van stereo naar mono :).

En anders kun je het ook vaak instellen in de applicaties zelf, maar da's natuurlijk meer werk.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12 12:31
je kunt bij elke audio toko (kijkschop, bcc, media markt etc.) een 3,5 plug kopen die er mono van maakt, paar euri aan kosten

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik kan niks in control panel vinden... een plugje kopen lijkt me een beetje onzin.. het zal toch wel software matig te regelen kunnen zijn.

• elgringo
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:04:
Helaas, ik kan niks in control panel vinden... een plugje kopen lijkt me een beetje onzin.. het zal toch wel software matig te regelen kunnen zijn.
plugje is gemak zucht. Ik denk nml niet dat je spel x op mono kan zetten en het plugje krijgt zelfs de meest complexe eax signalen omgecat tot mono :D

En de software: config scherm, geluid + audio app. knop geavanceerd en dan monoluidspreker, moet werken

[ Voor 12% gewijzigd door elgringo op 18-09-2005 00:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ach, spel is al minder belangrijk.. maar Winamp zou al geweldig wezen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:04:
Welk OS heb je?

Ik zit nu even achter een 98SE NL bak, en hier zit het onder Multimedia, tabje audio, kopje Afspelen, knop Geavanceerd, tabje Luidsprekers. Maar als ik thuis ben wil ik wel even voor je kijken hoe dat zit in bijvoorbeeld XP, ik weet haast 100% zeker dat het daar ook in zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:06:
ach, spel is al minder belangrijk.. maar Winamp zou al geweldig wezen...
In Winamp kun je het ook 100% zeker weten apart instellen, in de instellingen voor de output geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP. Bij luidspreker setup kan ik wel alle verschillende speakers instellen maar er staat geen mono tussen.. alleen Stereo.

edit: Instellen als Mono Laptop Speakers werkt ook niet :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 00:09 ]

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11 19:08
Als je foobar2000 gebruikt voor je muziek, kun je volgens mij proberen om eens in je DSP de volgende twee na elkaar (in exact deze volgorde) te zetten: "downmix channels to mono" en "mono to stereo" (de eerste doet wat het zegt, de tweede zorgt ervoor dat het over twee speakertjes weergegeven wordt).

PowerDVD zal op gelijkaaridge manier wel moeten kunnen.

Dat in Windows instellen vertrouw ik niet zo omdat je dan volgens mij enkel op het linkerkanaal geluid zou krijgen en dat is niet zo leuk luisteren.

Andere oplossing is natuurlijk zo'n plugje kopen of zelf maken, de prijs zal wel niet te hard oplopen en als je er niet meer misselijk door wordt dan is dat toch goed uitgegeven geld?

• elgringo
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:08:
Windows XP. Bij luidspreker setup kan ik wel alle verschillende speakers instellen maar er staat geen mono tussen.. alleen Stereo.

edit: Instellen als Mono Laptop Speakers werkt ook niet :(
winamp op waveout gezet, en/of bij directsound hardware acceleration uit?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12 03:42

lordsnow

I know nothing

Rechtermuisknop "Volume" -> "Adjust Audio Properties"
Dan onder kopje "Speaker Settings" -> "Advanced"
Onder "Speaker set up" kiezen voor "Laptop Mono speakers"

//edit: Te laat. En zelf ff getest - werkt inderdaad NIET.

[ Voor 35% gewijzigd door lordsnow op 18-09-2005 00:21 ]

Verwijderd

Je hebt best kans dat je Winamp en/of je hele PC opnieuw zult moeten opstarten voordat de veranderde speakersettings effectief in werking treden.

Anyway, zo moeilijk moet dit toch niet zijn om dit ff in te stellen :X.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:18:
Je hebt best kans dat je Winamp en/of je hele PC opnieuw zult moeten opstarten voordat de veranderde speakersettings effectief in werking treden.

Anyway, zo moeilijk moet dit toch niet zijn om dit ff in te stellen :X.
dat dacht ik ook maar niet dus...

Verwijderd

Er zijn ook mono verstel stukjes op de markt, dus dan zou jij der eentje nodig hebben met 1 mono mini jack die uitmond in vrouwelijke stereo mini jack (of een grote want ik weet niet of je een grote of kleine jack aan je koptelefoon hangen hebt)

Of je kan altijd zelf eentje maken he ........

Verwijderd

ik heb bij me volume control een handel ziten met "Mono Out"
maar weet niet of dat met jou onboard audio ook zo is

je kan ook de steker er half indoen :P

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:06:
ik heb bij me volume control een handel ziten met "Mono Out"
maar weet niet of dat met jou onboard audio ook zo is

je kan ook de steker er half indoen :P
dan heb je alleen links(?) geluid, en dat zal ook niet de bedoelling zijn.

Wat oo nog te proberen is de 2 onderste puntjes van jack aansuiting van je koptelefoon verbindfen, en zou t ook mono moeten zijn.

LinkedIn
BlackIntel

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-12 10:54
ehrm....niet om vervelend over te komen, maar zou je hier niet eens mee langs de dokter ofzo? :X (of even aankaarten als je er een keertje bent)
Misschien is er iets met je evenwichsorgaan aan de hand...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 21:56

Marcelloz

IT dude with a beard

*click* winamp mono laten spelen

in WinAMP en het werkt dus echt! :)

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
0siris schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:17:
ehrm....niet om vervelend over te komen, maar zou je hier niet eens mee langs de dokter ofzo? :X (of even aankaarten als je er een keertje bent)
Misschien is er iets met je evenwichsorgaan aan de hand...
Dat lijkt me heel slim, aangezien dit niet echt gezond klinkt zegmaar :X

Een plugje doet altijd wonderen, maar ik denk dat je beter het probleem zelf kunt aanpakken: de misselijkheid :)
Pagina: 1