Overzicht frequenties digitale kabel (DVB-C) Casema

Pagina: 1
Acties:
  • 5.276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fxdwg
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-11-2024
Na heel veel moeite heb ik eindelijk mijn Terratec Cinergy 1200-c kaart (DVB-C) aan de praat gekregen. Bij het zoeken van de kanalen (Casema kabel digitaal in Waddinxveen) heb ik wat frequenties gegokt (start bij 372 Mhz en ophogen met 8 Mhz) en heb zo circa 60 kanalen gevonden (waarvan 80% gescrambled). Uiteraard zijn er meer kanalen maar dan moet ik de software wel op de juiste frequenties laten scannen. Ik heb overal gezocht maar kan nergens een overzicht vinden van de frequenties die Casema in mijn regio (Waddinxveen) voor de digitale kanalen

Heeft iemand een dergelijk overzicht of weet hij/zij waar ik dat kan vinden? Het gaat dus niet om de frequenties van de analoge kanalen, die staan gewoon op de Casema-site.

Many thanks!

Meridian G06 cd-speler, 502 voorversterker, Quad 707 eindversterker en Audio Physic Libra boxen.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
ik ben wel heel benieuwd hoe jij dit doet! Je hebt toch naast een digitale tvkaart ook een smartcardlezer nodig? Ondersteund jouw tvkaart dat?

Ik denk dat als je Casema even belt of mailt dat ze je wel een overzichtje kunnen geven hoor.

• fxdwg
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-11-2024
Voor de niet gecodeerde zenders is een smartcard (klaarblijkelijk) niet nodig. Ik ontvang momenteel met prima beeld NL1, 2 en 3, Talpa, Veronica, SBS6, RTL7, NET 5 en TMF. In Duitsland heb ik een common interface besteld welke ik kan aansluiten op de Terratec 1200-c kaart. Dan is het proberen of daarmee en een Irdeto cam de overige publieke zenders zijn te decoderen. Ik heb nergens op Internet gezien dat iemand dat al met die Terratec kaart gelukt is, maar dat houdt ons niet tegen, toch?

Dank voor je advies, ik bel Casema wel even, nee heb ik en ja etc. etc.

Meridian G06 cd-speler, 502 voorversterker, Quad 707 eindversterker en Audio Physic Libra boxen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb hier ook een DVB-C kaart, alleen ik krijg het nit voor elkaar om een zender te vinden :?

404 Signature not found

Verwijderd

Voor Casema heb je standaardinstellingen: Netwerk-ID=5555 en de frequentie = 372.00MHz

Ben trouwens wel benieuwd of je het werkend krijgt. Ben ook al een tijdje op zoek naar een DVB-C kaart die werkt met Casema TVD.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 04:27 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:38
Ik heb ook de Terratec 1200 dvb-c kaart.

Krijg echter met geen mogelijkheid beeld voor elkaar.

Welke drivers/software gebruik je?

@ work heb ik m in een kast hangen. Het basispakket (50 kanalen) is hier zonder smartcard te ontvangen. Behalve frequentie, QAM waardes en network ID heb ik geen enkele informatie.

We hebben wel een Samsung ontvanger (gratis) gekregen. Kun je daarin de frequenties uitlezen? (op mn werk heb ik niet die samsung dus kan t niet proberen, een vriendin heeft wel zo'n ding)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Grote kans dat je zelfs met een geldige irdeto smartcard geen zenders kan decoderen.
Irdeto heeft een soort beveiliging dat alleen de door hun goedgekeurde decoders zenders kunnen decoderen. Andere decoders zal de smartcard niet accepteren.

De vraag is of Casema ook gebruik maakt van deze optie.
Tvhome doet dit bijvoorbeeld wel helaas.
Ik heb wel vernomen dat irdeto op dit moment andere decoders en cams/pc-kaarten aan het testen is om deze ook goed te keuren.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 25-09-2005 23:46 ]

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Euhm... je moet even deze pagina eens doorlezen:

http://dtv.wateringen.net/windows.html

Hierdoor kreeg ik het goed aan de praat in Harderwijk. Werkt als een tierelier. Nu nog een goed werkend Media Center pakket vinden die ook samenwerkt met deze kaart.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Pagina: 1