[DOS] MS Network Client werkt niet echt

Pagina: 1
Acties:

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een oude laptop waar ik Windows op wil gaan installeren. De laptop heeft een werkend diskettestation en een harde schijf. De cd-speler is kapot. De enige manier om Windows te installeren lijkt me dan ook via het netwerk. De laptop is d.m.v. een Sitecom pcmcia-kaartje aan het netwerk verbonden.

Op internet & got is behoorlijk wat vinden over het installeren via netwerk. Dit leek me dus niet al te moeilijk. Ik heb de guide op http://www.wown.com/j_helmig/Dosclnt3.htm gevolgd. De drivers voor de Sitecom CB-001 cardbus fast ethernet adapter heb ik daartoe geïntegreerd op die diskettes. Vervolgens de setup doorlopen en de autoexec.bat aangepast zodat de pcmcia-kaart werkte.

Na het opstarten, wat succesvol gaat indien geconfigureerd met vast ip, kan ik niet naar de router of server pingen. Het lijkt dus alsof het netwerk niet werkt. Het rare is echter dat in de "Ethernet ARP Cache Table" van de Vigor2200e router wel het ip staat wat ik ingesteld heb op de pcmcia-kaart. Blijkbaar is er dus toch wel (even) een soort verbinding :? Ik kan overigens ook niet náár de laptop pingen.

Als ik "net view" doe krijg ik de foutmelding Error 6118: The list of servers for this workgroup is not currently available. waarbij er wel enige activiteit waarneembaar is op de netwerkkaart.

Als ik de MS Client instel op DHCP blijft tijdens het booten tcptsr.exe hangen op Initializing TCP/IP via DHCP....

Mijn vraag is dus, hoe kan ik het netwerk draaiend krijgen zodat ik mijn shares kan benaderen vanaf de laptop om Windows te installeren :?
en hoe kan het dat de router toch het ip en mac-adres te weten komt van de laptop, blijkbaar is er toch enige wijze van verbinding en lijkt het me niet echt een driverprobleem ofo :?

Hieronder nog wat info:
[samba server]
ip=192.168.1.10
subnet=255.255.255.0

[router vigor2200e]
ip=192.168.1.1

[laptop]
Sitecom cb-001 pcmcia netwerkkaart
ip=óf 192.168.1.104 óf DHCP
subnet=255.255.255.0 óf DHCP

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En als je gewoon
code:
1
NET USE * \\192.168.1.10\<sharename>
doet?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:48:
En als je gewoon
code:
1
NET USE * \\192.168.1.10\<sharename>
doet?
Mja dat werkt dus ook niet. Dat is opzich ook wel logisch, want ik kan niet eens pingen naar 192.168.1.10.

Ook het pingen naar de router werkt niet. Het lijkt dus alsof er gewoon totaal geen verbinding is. Toch brand het lampje op de netwerkkaart en vind ik in de arp-cache van mijn router het ip van de laptop terug.

Ook lijkt het laden van de pcmci-driver gewoon goed te gaan. Er staat iets van succesvol geladen en dat staat er niet als de kaart er niet in zit ofzo. Wat zou de fout kunnen zijn?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet