Ik heb even een mededeling voor degene die misschien zoals ik hebben zitten klooien met de WAP54G v2. Ik moest op mijn werk een wirreles netwerk aanleggen. Hierbij heb ik 1 WRT54G router en 5 WAP54G accesspoints. 4 WAP54G heb ik geconfigureert als wireless repeaters (advies van linksys) Alles goed en wel aangesloten en getest. Alles werkte. Toen ontdekte ik dat ik een buurman had die op het zelfde kanaal zat als ik. Ik moest mijn kanaal dus veranderen om geen storing te krijgen. Router en 1 accesspoint kon ik wel op kanaal 1 zetten.
LET OP. In Wireless repeater mode is het niet mogelijk om het default kanaal 6 te veranderen naar een ander. Na veel uitproberen met linksys hebben ze het uit eindelijk zelf getest. Het blijkt dus een fout in de firmware te zijn. Mogelijke oplossing: wacht op nieuwe firmware of gebruik de een na laatste firmware 2.07 of koop gewoon de repeater van linksys. moet als het goed is werken.
LET OP. In Wireless repeater mode is het niet mogelijk om het default kanaal 6 te veranderen naar een ander. Na veel uitproberen met linksys hebben ze het uit eindelijk zelf getest. Het blijkt dus een fout in de firmware te zijn. Mogelijke oplossing: wacht op nieuwe firmware of gebruik de een na laatste firmware 2.07 of koop gewoon de repeater van linksys. moet als het goed is werken.