2x stereo speakers op 4.1 kaartje

Pagina: 1
Acties:

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-02 08:25

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik heb een oud 4.1 geluidskaartje van sweex opgescharreld voor 50 cent (rommelmarkt i love you) en vraag me nu af: kan je ook 2 stereospeakersets op de kaart aansluiten waardoor je als het ware ook surround sound krijgt?
Ik heb namelijk nog 2 oude stereosetjes van wavemaster liggen, en zit te krap bij kas om ergens een 4.1 systeem vandaan te halen. Weet iemand of dit kan? Zou namelijk wel mooi zijn, surround sound voor omgerekend 10 euro 50 :P .

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

nope.. anders moet je het simuleren.
enne een sweex 5.1 kaartje kost €12,- ofsow.
Wat je wel kan doen is op je stereo kaartje een splittertje kopen zodat je 2 speakeruitgang heb :)

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-02 21:04
waarom zou dat niet kunnen? de ene aansluiting is toch gewoon stereo voorspeakers en de andere aansluiting stereo achterspeakers?
lijkt me wel mogelijk... behalve de subwoofer dan ;)

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-02 08:25

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Dat bedoel ik, en de wavemaster speakertjes zijn trouwens 2x Wavemaster 160 stereo.
maar ik wist niet zeker of de rear uitgang ook gewoon voor stereospeakertjes was te gebruiken.

EDIT: woah, jullie reageren wel snel!

EDIT #2: Marceldamhuis je hebt het helemaal goed _/-\o_ die heb ik voor 50 cent gevonden op de rommelmarkt en hij doet het nog op de pc van me broertje nu nog even me eigen SB-16 eruitslopen en me stereosurroundspeakersysteem (leuk scrabblewoordje) er aan hangen nadat ik de sweex er in heb gepleurd.

EDIT #3: _ep er zit op allebei volumeregeling, en de setjes zijn identiek 8)

EDIT #4: * McGryphon krijgt een duivels idee! Pleur een 6.1 kaartje, 2 stereospeakersets en een 2.1 systeempje in de pc die je voor een neefje moet bouwen en kassa!

[ Voor 72% gewijzigd door McGryphon op 17-09-2005 20:09 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Ik neem aan dat je deze bedoelt:
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/US000010_img_pro_a.jpg
in dat geval Ja dat kan!

Groen is Front links en rechts
Geel is Rear links en recht

hoe je dat in de software moet instellen weet ik niet, kun je misschien even op de site van sweex kijken

Verwijderd

Je geeft eigenlijk bijna het antwoord zelf al: je hebt een 4.1 kaartje, en 2 speakersets. Probeer het dus gewoon even :)

Ik denk dat het wel gaat lukken, mits de speakers allemaal goed aangesloten kunnen worden. Bij 4.1 of grotere sets zie je nog wel eens speciale plugjes waarmee je je speakers onderling moet verbinden. Maar bij losse stereosets heb je daar waarschijnlijk geen last van, en het 4.1 kaartje zal gewoon 3.5 mm jacks gebruiken lijkt me.

Wel moet je misschien wat moeite doen om de volumes van de speakersets af te regelen op elkaar. Ik denk niet dat zoiets in de drivers makkelijk gaat, en anders klinken je voor of achter speakers misschien te hard/zacht. (Ideaal is als minimaal een van beide sets een eigen volumeregeling heeft).
Pagina: 1