Boot herstellen, maar geen admin password

Pagina: 1
Acties:

• Masterfvz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:51

Masterfvz

AKA Freakazoid

Topicstarter
Onlangs heb ik Linux op mijn pc geinstalleerd, maar dat is niet helemaal zo'n succes gebleken.
Nu heb ik de partitie waar linux op stond geformatteerd en nu wil ik ook zorgen dat mijn boot hersteld wordt.

Dus ik stop mijn Windows Xp cd erin en boot me pc via de cd. Ik druk op R om de herstelconfiguratie in te gaan, maar dan vraagt hij op eens om Het administrator wachtwoord. Mijn admin wachtwoord om in windows in te loggen is het niet. En als ik het blank laat dan is het ook niet goed.

Ik heb een Acer Aspire 1692WLMI met zo'n recovery disk-set. Ik heb het idee dat die een bepaald wachtwoord heeft ingesteld, maar ik heb geen id waar ik die zou kunnen opvragen.

Heeft iemand een idee wat het zou moeten zijn?

SPECS

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hij wil het wachtwoord weten waarmee je inlogt als je als Administrator inlogt. Het lijkt me sterk dat Acer dat wachtwoord heeft ingesteld.
edit:
Hmm, weet je zeker dat dat wachtwoord niet werkt in de console maar wel in Windows als administrator? (dus niet een gebruiker met admin rechten maar echt de administrator)

[ Voor 40% gewijzigd door fsfikke op 17-09-2005 19:37 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:46
fsfikke schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:36:
Hij wil het wachtwoord weten waarmee je inlogt als je als Administrator inlogt. Het lijkt me sterk dat Acer dat wachtwoord heeft ingesteld.
edit:
Hmm, weet je zeker dat dat wachtwoord niet werkt in de console maar wel in Windows als administrator? (dus niet een gebruiker met admin rechten maar echt de administrator)
helaas is het zo dat meerdere van die grote bedrijven een wachtwoord instellen.. kijk maar naar HP doet precies hetzelfde..

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Ik heb het meegemaakt, dat als het admin-password leeg was, dat het ook niet werkte. 8)7

MIsschien een linux-boot-cd maken waarmee je het admin-password wijzig.

-Google-

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:06
Even terugkijken in de meuktrackar, daar staat een disk die mij al een paar keer heeft kunnen helpen.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn