Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:34:
Erm ja zoals ik al zei in de Zen Micro thread, ik vind het zo ridicuul dat geen enkele mp3 speler volmaakt gapless output heeft, laat staan crossfading!
Het is echt supermakkelijk te implementeren door de firmware makers imho, zelfs de mensen van de opensource RockBox firmware hebben het op de verouderde iRiver H100/120 voor mekaar gekregen!
Echt spijtig dat de bedrijven nooit een keer luisteren naar de consument.
Ik wil een audio speler met GOEDE ogg vorbis ondersteuning, LANGE batterijduur, goeie AUDIO KWALITEIT, en GAPLESS playback.
Is dat nou zo moeilijk? Blijkbaar wel, want geen enkel speler ter wereld voldoet aan deze beschrijving. Behalve dan de Rio Karma, maar Rio is nota bene deze maand failliet gegaan

Ja wat ze dan wel doen zijn allerlei nutteloze features inbakken waar niemand om vraagt, zoals USB-on-the-go, en video afspelen (op zo'n prulscherm van 2cm op 3cm, lachwekkend gewoon), en (te) veel aandacht besteden aan het uiterlijk. Maar de essentie, wat belangrijk is, dat negeren ze gewoon.
Waarom "nutteloze" functies gaan implementeren als het overgrote deel van de markt andere dingen wil, kijk maar naar Apple.
Die heeft niet bijzonder veel features, maar is mateloos populair.
Jij vind wel dat het belangrijk is, maar de fabrikanten kijken naar wat de gehele markt wil.
Mensen geilen op het uiterlijk, dat zie je heel duidelijk bij de iPod.
Ogg support interesseert mensen niet, de meesten weten niet eens wat het is, en de meeste mensen horen ook niet veel verschil in audiokwaliteit, we zijn niet allemaal audiofiel, en de meeste mensen maakt het niet uit of je nou 0,2 seconden moet wachten op het volgende liedje.
Overigens kan ik mezelf wel redelijk vinden in jou eisen, maar de fabrikanten kunnen daar natuurlijk geen rekening mee houden.
Rio is niet voor niks failliet gegaan denk ik, leuke spelers, maar het overgrote deel van de markt heeft er geen interesse voor.
offtopic:
Overigens vind ik video kijken op zon klein schermpje wél fijn, het is bijzonder goed te zien imho, valt me ech ontzettend mee op een 2,2 inch schermpje.
Natuurlijk ga je er geen complete films op kijken, maar een Simpsons aflevering of een videoclip in een tussenuur op school is imho best goed te doen

USB host kan ook erg handig zijn, als extra feature.
Ow, en een PDA is natuurlijk geen oplossing.. groot lomp ding, slechte audiokwaliteit, weinig ruimte, weinig in te stellen aan het geluid.
Mp3speler op een PDA is een bij-functie, niet de hoofdfunctie.
[
Voor 5% gewijzigd door
RoD op 18-09-2005 14:20
]