[TV] Reageert niet/slecht op afstandsbedieningen

Pagina: 1
Acties:

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb hier een Sony KV-M1450D kleuren-TV (ca. 8 jaar oud) die sinds een aantal maanden slecht op de (originele) afstandsbediening reageert. De front-panel knopjes doen het prima, de TV lijkt verder in orde.
Nu blijkt na aanschaf van een universele AB dat het probleem blijft, terwijl die AB het wel perfect doet op een andere TV. Met wat gepruts blijkt nu, dat de AB het wel perfect doet als ik 'm minder dan 10 cm van het ontvangst-venstertje vandaan hou. Een dichtbij-bediening dus |:( .
Schoonmaken van het ruitje voor de ontvanger helpt niet en de irritatie stijgt.

Mijn vermoeden is, dat er "iets" in het ontvangstsysteem van de TV de geest heeft gegeven (versterking van het binnenkomende IR-signaal?) of iig niet 100% meer werkt. Maar voordat ik op goed geluk een TV ga openprutsen, hoop ik dat iemand dit vermoeden kan bevestigen of me een andere tip aan de hand kan doen om dit op te lossen. Als hij wel open moet, waar moet ik dan waarschijnlijk naar gaan zoeken om te zien wat er stuk is?

Zo scherp als een voetbal!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je de batterijen al eens vervangen? 8)7

• Reptile209
  • Nu online
Br3zip schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:30:
Heb je de batterijen al eens vervangen? 8)7
Duh :). Zowel in de nieuwe als in de oude zitten splinternieuwe Duracell's. En anders had de universele het ook niet op de andere TV gedaan ;).

• Reptile209
  • Nu online
* kuch *
Nog iemand een ander idee dan batterijen?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Maak het oogje eens schoon?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Reptile209
  • Nu online
Als je de ontvanger op de TV bedoelt: heb ik al geprobeerd en hielp niet. Hij zit wel achter een stukje mat-plastic, maar daar zit hij al 8 jaar... Dat maakt het overigens wel lastiger om te zien of hij ook echt schoon is.
Als je die op de AB bedoelt: onnodig, want de nieuwe universele AB doet het wel op een andere TV.

Verwijderd

heeft idd te maken met het ontvangst, trek em voorzichtig open pas op voor de hoogspaning en de elco's deze bevatten nlk nog een behoorlijke lading! probeer de afstandsbediening dan eens wanneer de print en de ontvanger buiten de kast is (uiteraard oppassen voor kortsluiting etc). doet hij het dan nog niet dan zou je rond de ontvanger eens moeten kijken op losse contacten (kleine braampjes op de soldeereilandjes) en volg eventueel de spoorjes opzoek naar hetzelfde. dit kan het probleem zijn. als je niet precies weet wat je doet dan moet je er niet aan beginnen
Pagina: 1