Toon posts:

Berg mail verwijdert maar Outlook.pst wordt niet kleiner

Pagina: 1
Acties:
  • 874 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn mailbox eens opgeruimd. Alles wat weg kon naar de map verwijderde items verplaatst.
Vervolgens de map verwijderde items leeggemaakt.
Voorheen was mijn Outlook.pst bestand 31MB groot. Na het opruimen van zeker 17MB mail was het nog steeds even groot! :? Ik dacht toch echt dat zowel de mail als adressen in Outlook.pst werden opgeslagen. Dan zou het logisch zijn dat Outlook.pst ook kleiner wordt na het verwijderen van mail.
Ook na de computer opnieuw opgestart te hebben was Outlook.pst nog even groot.

Kennelijk is de verwijderde mail nog ergens opgeslagen. Iemand enig idee hoe het definitief wordt verwijderd en mijn Outlook.pst bestand evenredig veel kleiner wordt?

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 12:45
De mail is wel weg maar de database van Outlook geeft de ruimte op je harde schijf niet vrij. Nieuwe mail die binnenkomt zal in deze beschikbare ruimte opgeslagen worden, hierdoor zal je outlook.pst bestand voorlopig niet groeien. Wil je de schijfruimte terug hebben moet je de folders comprimeren (file - folders - compact all folders, weet zo niet de nederlandse vertaling ervan).

• Mr. Bondt
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08 13:19
Heb je permanent verwijderd?
Dus ook in de map verwijderde berichten alles weggegooid? :)

edit:
O, cowgirl, zit dat zo 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Mr. Bondt op 17-09-2005 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Bondt schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:24:
Heb je permanent verwijderd?
Dus ook in de map verwijderde berichten alles weggegooid? :)
Jazeker echt helemaal weg!

@Cowgirl: Is er nergens in te stellen dat je niet wilt dat outlook ruimte reserveert voor mail op de plek van verwijderde mail?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Volgens mij kan je het ergens in Outlook comprimeren. Dat houdt dus in, de vrijgekomen ruimte in het pst bestand teruggeven aan het bestandssysteem. Zoek daar maar even naar.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• cowgirl
Vziw niet en normaal gesproken wil je dat ook niet. Dan moet voor elke nieuwe mail weer schijfruimte toegekend worden. Als je je mailbox netjes bijhoudt zal er niet gauw meer verwijderd worden dan dat er binnenkomt, het hoeft dus alleen na grote opruimacties te gebeuren.

Verwijderd

Outlook -> File -> Data file management -> select1 -> settings -> compact

Verwijderd

Topicstarter

Dat zijn idd de juiste stappen! Ik heb nu weer een heerlijk klein .pst bestandje van 3,7MB :)

Bedankt voor de replies ;)

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:00:

Dat zijn idd de juiste stappen! Ik heb nu weer een heerlijk klein .pst bestandje van 3,7MB :)

Bedankt voor de replies ;)
Iemand die het antwoorde ook bevestigd. Daar mag best een compliment voor gegeven worden. _/-\o_

http://www.hroling.nl

Verwijderd

dat zien we inderdaad graag. Goed voor de search :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Procedure voor Outlook Express als we dan toch bezig zijn:
Bestand->Map->Alle mappen comprimeren

[ Voor 6% gewijzigd door AtleX op 18-09-2005 21:27 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

helpt dit ook als ik oude mail (van 2004) in de map archive2004.pst file verplaats?

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk het wel :) Je zou het even kunnen proberen

offtopic:
Wat ik me nu afvraag, is of dat ook voor Exchange store zou kunnen gelden, ik ga even aan de pruts :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

De exchange store kun je defragmenteren/comprimeren met een ander tooltje of bedoel je dat niet ?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:44

BCC

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:45:
[...]
@Cowgirl: Is er nergens in te stellen dat je niet wilt dat outlook ruimte reserveert voor mail op de plek van verwijderde mail?
Nee, dat heeft er mee te maken dat een pst bestand eigenlijk een Access bestand is, waar ervoor deze manier van werken gekozen is. Je kan natuurlijk wel na elke operatie compacten, maar dan wordt een mailtje lezen een erg trage business.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

BCC schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:06:
[...]

Nee, dat heeft er mee te maken dat een pst bestand eigenlijk een Access bestand is, waar ervoor deze manier van werken gekozen is. Je kan natuurlijk wel na elke operatie compacten, maar dan wordt een mailtje lezen een erg trage business.
Elke database werkt op deze manier of je moet het opslaan als losse bestanden maar dan krijg je weer een gefragmenteerde harddisk... ik denk dat dit beter is zo. En over hoeveel ruimte praten we nu ? die paar MB ?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:44

BCC

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:13:
[...]
Elke database werkt op deze manier of je moet het opslaan als losse bestanden maar dan krijg je weer een gefragmenteerde harddisk... ik denk dat dit beter is zo. En over hoeveel ruimte praten we nu ? die paar MB ?
Niet elke database werkt op deze manier, maar laten we niet over de kwaliteiten van Access gaan discussieren (er zal echt wel een reden zijn waarom Microsoft deze niet meer support). Die paar MB kan echter wel aardig oplopen, vooral als je nogal wat mails met attachments hebt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• cowgirl
Als je het bij houdt en gemiddeld net zo veel weg gooit als er nieuw binnenkomt zal het niet oplopen. Dan wordt de ruimte voortdurend gerecyceld. Als je eens in de zoveel tijd flink de bezem erdoor haalt kan het inderdaad oplopen, maar als je dan zoveel tijd steekt in het opschonen kan dat ene commando'tje extra er ook wel achteraan.
Pagina: 1