Tegenwoordig wil iedereen z'n PC zo stil mogelijk hebben. Logisch toch? 
Ik zat dus met het volgende idee: Men gebruikt tegenwoordig water om de processor, videokaart e.d. te koelen omdat dit veel beter koelt dan lucht. Er is echter nog iets wat minstens net zo goed koelt als water: paraffine-olie. Dit spul geleid natuurlijk geen stroom. Zou het daarom het volgende mogelijk zijn?
-Neem een groot aquarium
-Zet alle onderdelen (mobo, videokaart, geheugen, harddisk, voeding ed erin)
-Zet er geen dvd/cd speler en ook geen floppydrive in
-Sloop de fans uit de voeding, van de videokaart en van de processor
-Giet het aquarium vol met paraffine-olie
In principe is de warmtecapaciteit zo hoog dat je pc _lang_ aan moet blijven wil die olie goed warm worden. Zou dit werken en voldoende koelen? Als de stroming niet genoeg blijkt zou je nog een simpele fan in de olie kunnen hangen zodat de warmte goed wegkan
Zou dit kunnen of denkt je processor dan *nee*?
Misschien dat ik het ga proberen met onderelen van de hcc dagen
Ik zat dus met het volgende idee: Men gebruikt tegenwoordig water om de processor, videokaart e.d. te koelen omdat dit veel beter koelt dan lucht. Er is echter nog iets wat minstens net zo goed koelt als water: paraffine-olie. Dit spul geleid natuurlijk geen stroom. Zou het daarom het volgende mogelijk zijn?
-Neem een groot aquarium
-Zet alle onderdelen (mobo, videokaart, geheugen, harddisk, voeding ed erin)
-Zet er geen dvd/cd speler en ook geen floppydrive in
-Sloop de fans uit de voeding, van de videokaart en van de processor
-Giet het aquarium vol met paraffine-olie
In principe is de warmtecapaciteit zo hoog dat je pc _lang_ aan moet blijven wil die olie goed warm worden. Zou dit werken en voldoende koelen? Als de stroming niet genoeg blijkt zou je nog een simpele fan in de olie kunnen hangen zodat de warmte goed wegkan
Zou dit kunnen of denkt je processor dan *nee*?
Misschien dat ik het ga proberen met onderelen van de hcc dagen