Toon posts:

bios error ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb hier een probleempje met mijn nieuwe systeem , heb sinds kort een AMD64 systeem in elkaar gezet met de volgende onderdelen :

3700+ socket 939
DFI N-Force 4 Ultra-D
2 reepjes ocz VX Gold
2 raptors
X 700 PRO

Het probleem wat ik heb is dat hij bij het booten aangeeft ( bios checksum error ) waarna hij wel gewoon doortstart en ik in windows kom , alleen als ik een game wil spelen hangt heel de pc en doet hij niets meer , en kan ik hem niet normaal afsluiten of iets dergelijks . Ook heb ik af en toe dat het menu start links onderin maar voor de helft word weergegeven vanwege een witte streep erdoor heen , heb ik overigens ook regelmatig op internet pagin's !

Afbeeldingslocatie: http://www.fiddy.nl/tweakers/bureablad.jpg

Ik heb gewoon netjes alle drivers geinstalleerd via me apparaatbeheer en heb ook al aantal vga drivers geprobeerd maar er veranderd niets !

Iemand enig idee wat dit is of hoe het verholpen kan worden ?

Excuses als dit topic niet in in de juiste catogorie is geplaatst !

Alvast bedankt !!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 17:43 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Een tagan 535 watt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zou de bios eens flashen als er een nieuwere versie voor te krijgen is.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:04:
Zou de bios eens flashen als er een nieuwere versie voor te krijgen is.
Ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee , want dat gaat via een floppy en die heb ik ook niet.

Verwijderd

M'n vader heeft dit ook eens gehad, en heeft daar zeer slechte ervaring mee, er zijn hier 3 mogelijkheden:

1. Je BIOS batterij is niet goed

2. Je hebt een slechte BIOS chip

3. Je hebt een slecht moederbord. Dit is wat m'n pa ook had (Een Asus A7N8X Deluxe), hij kreeg deze fout de ene keer wel bij het opstarten, en de andere keer weer niet. Uiteindelijk naar 2 maanden deed het moederbord helemaal niets meer.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Ik zou eens teruggaan naar de winkel en een hem daar laten testen en evt. omruilen. Je zou nog even Memtest kunnen proberen, misschien dat er iets net niet helemaal lekker is met het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:52:
Ik zou eens teruggaan naar de winkel en een hem daar laten testen en evt. omruilen. Je zou nog even Memtest kunnen proberen, misschien dat er iets net niet helemaal lekker is met het geheugen.
Ik heb net in een forum over dfi borden gelezen dat er heel veel mensen problemen hebben met de eerste revisie , ga is kijken of ik deze ook heb , en ga zowiezo even met icomputers bellen of ze hem na willen kijken !!

Bedankt voor alle reacties alvast !!

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft hier gisteren een bios update gedaan , en alle problemen zijn opeens verholpen !
Geen strepen meer en games doen het gewoon , bedankt voor alle reacties en hulp !

Van mij mag er een slot op sit topic ;)
Pagina: 1