Probleem bij X800XT

Pagina: 1
Acties:

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:30
Laatst is mijn computer even helemaal upgegrade waarbij alles is vervangen behalve mijn grafische kaart. Dit is een AGP X800XT waarvan ik opwaardering nog even niet nodig vond.:D

Nu is het rare dat ik sinds mijn computer terug is, de hele tijd rode en blauwe puntjes zie tijdens het afspelen van films maar nog veel erger bij het spelen van games. Bij films is het hier en daar een paar puntjes, valt niet eens erg op, maar bij games zie je de hele tijd groepen van die puntjes komen en verdwijnen.

Ik had hier nooit last van in mijn oude config en ik zou ook niet weten waar dit ineens vandaan komt.
Heeft iemand hier enig idee. Even voor de duidelijkheid, het betreft hier geen artifacts, er is niets met de kaart gedaan op ov.clock gebied en zelfs aan de koeling is niets veranderd. Nog helemaal stock. *schrik alom*

Alvast bedankt!

Jezus saves and takes half damage.

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Juiste en nieuwste drivers geïnstalleerd?
Alle voedingstekkers op je graka aangesloten?

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

hoezo zijn het geen artifacts dan?
je beschrijving klinkt als te warm geheugen op je kaart
misschien dat je nieuwe combinatie van componenten net even je kast teveel verwarmt voor je videokaart?

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• Maupertus
Nieuwste drivers en correcte aansluiting.

Waarom het geen artifacts zijn? Tja hoe moet je dat uitleggen, het is wel echt een ander effect dan wat je krijgt bij te zeer overclocken. Hoop dat dat het een beetje duidelijker maakt.

Warmte had ik nog niet eens aan gedacht eigenlijk, weet wel dat die stock cooler van de X800 nou niet gelijk je van het is, helemaal niet die van Asus die ik erin heb hangen.

Rivatuner erop gooien en temp. in de gaten houden?

Verwijderd

Verhoog de fanspeed eens met Ati tool of Ati tray tool, kijken of 't dan weg is.

De standaard Asus cooler is imo helemaal niets mis mee.

• Maupertus
Niet zozeer mis, maar Asus zit qua koeling altijd een beetje in de middenmoot. Maar goed, ik zal eens kijken, wat is eigenlijk de maximale temp waar ik voor op moet letten?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Maximale temp kan best hoog oplopen (denk aan ongeveer 75 tot 80 graden, dat vinden grafische kaarten echt niet zo'n probleem) maar dat is nu niet direct jouw zorg. Jij wil die puntjes wegkrijgen :) !

Je kan de volgende dingen proberen -->
1. Haal het zijpaneel van je kast eraf en leg hem op zijn kant met de open zijde boven. Zo zal de warmte bijna linea recta verdwijnen uit je kast en kan je kijken of het door je nieuwe inbouw stuff komt of dan kan je dat uitsluiten (warmte gezien).
2. Heb je het probleem nog steeds? Probeer eens een andere videokaart. Is het dan weg, kan het zijn dat het geheugen ligt beschadigt is of er een flink kromme driverfout optreedt (nu ik het erover heb, eerst volledig opschonen en dan nieuwe schone drivers).
3. Heb je de voeding vervangen met de nieuwe componenten? Zo niet, misschien trekt de oude het niet meer (al zou de videokaart dat moeten aangeven en geen 'artifacts' moeten gaan vertonen) en heb je een andere om te testen? Try it :)

Succes, let us know.

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1