Toon posts:

Linux met wanadoo livebox geeft http problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik heb zojuist ubuntu geinstalleerd op mijn pc en alles is goed gegaan.

ik kan gewoon het internet op met mijn livebox maar er is 1 probleem.

en dat is dat ik na een tijdje surfen niet geen pagina;s meer kan bezoeken.. dit probleem had ik ook met suse 9.2.

ik neem aan dat het een linux probleem is.. mijn netwerkkaart staat gewoon op dhcp en alles gaat goed tot na ongeveer 15minuten surfen.

kopete werkt wel gewoon nog maar ik kan gewoon geen webpagina;s meer bezoeken.

weet iemand hoe dit komt? en hoe ik dit probleem kan verhelpen?

alvast bedankt

Verwijderd

Doet me denken aan een probleem dat hier beschreven wordt.
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2004 @ 21:27:
Hoezee! ut werkt hier :D

De oplossing is door dit als root (su in terminal) te tikken
''echo '0' >/proc/sys/net/ipv4/tcp_ecn"

Dan zou ut weer moeten werken...bij mij iig 8)
en
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2004 @ 16:33:
Gokje:

voeg een regel toe in /etc/sysctl.conf:

code:
1
net.ipv4.tcp_ecn = 0
Sterker nog, controleer eens voor de zekerheid of dit niet juist in dit bestand wordt aangezet.

En anders zet je dat bewuste commando gewoon in je /etc/rc.d/rc.local
Suc6! Hoop dat je er wat aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het vanavond proberen. ben nu kubuntu aan het downloaden en ga die ook ff proberen.

het valt me trouwens op dat er iets gebeurt met mijn modem want na het rebooten en opstarten in windows xp pro, kan ik ook daar niet meer surfen.

pas na het rebooten van mijn modem lukt het weer in windows.. in linux gewoon hetzelfde verhaal.

dus iets van linux conflicteerd met waarschijnlijk de firewall van mijn wanadoo livebox modem.

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
waarom doe je niet gewoon apt-get install kde. Kubuntu en Ubuntu zijn op kde na exact hetzelfde hoor
!

Verwijderd

Als hij KDE wil en hij download Ubuntu, dan is GNOME ruimteverspilling en kan hij beter Kubuntu downloaden i.p.v. Ubuntu downloaden en dan nog eens KDE apt-getten. Scheelt flink wat downloaden.

Verwijderd

En we dwalen af...

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet wel zeggen dat ubuntu echt makkelijk is met alles.. alleen jammer dat ik niet langer als een paar minuten het internet op kan :)

buiten dat... echt een super distro.

ik weet nu dat het echt komt door de livebox omdat ik wel gewoon nog op de livebox kan.

kan het zijn dat ie poort 80 dan blocked door iets?

of kan het komen door de loopback interface die ik altijd maar weer tegenkom in linux? hieruit begrijp ik dat voordat je gebruik kan maken van je eth0 hij eerst ergens anders heen loopt?

het komt doordat linux iets doet met eth0 enz wat windows niet doet. maar wat?

ik ben maar een linux noob :) dat is ook de reden dat ik gekozen heb voor (k)ubuntu, ik heb gentoo gedownload en gebrand maar de install procedure is helaas niet voor mij weggelegd... zelfs met handbook niet :)

Verwijderd

En de oplossing van Max Kool dan, heeft dit gewerkt?

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas heeft dat niet gewerkt.

nadat ik dat gisteren ingevoerd heb met root, leek het alsof het ging werken omdat hij websites deels weergaf.

maar ietsje later kon ik al niet meer surfen.

Als ik dan reboot naar windows dan kan ik ook niet meer surfen, ik moet dan de modem resetten om weer te kunnen surfen.

Het is trouwens een de onboard netwerkkaart van mijn abit nf7-s, namelijk: een nvidia netwerkkaart.

zou het daar wat mee te maken kunnen hebben.

kan het dat linux het mac adres ofzo verandert?

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
Lijkt me niet. Het lijkt me ook nogal vreemd dat het door iets zou komen wat Linux doet. Zo bijzonder is het surfen op Internet niet wat betreft TCP/IP pakketjes.

Is er toevallig geen nieuwe firmware voor die Livebox beschikbaar. Is het probleem bekend bij Wanadoo?? Ik kan me herinneren dat ik een aantal jaren geleden ook een probleem had met mijn ADSL modem (zo'n Alcatel van KPN), die liep ook continu vast. Dat bleek dus een memory lek in het modem te zijn. Misschien dat een nieuwe firmware dit probleem zou kunnen verhelpen.

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:11
Ik had hetzelfde probleem. Het ligt aan de dns van de livebox ofzo. Stel in linux het wanadoo dns adres vast in, inplaats van automatisch een dns verkrijgen.

pri: 194.134.5.55
sec: 194.134.5.5

Ook gaf bij mij ndiswrapper *versie 1.2* (ik heb livebox wireless) een probleem.
Deze gooide ook op de een of andere manier alle communicatie dicht.
<edit>Dit was na een tijdje internetten etc., geheel random</edit>
Ben toen naar versie 1.1 gegaan en die gaf geen problemen.
Er is wel een nieuwe versie uit van ndiswrapper 1.3rc maar die heb ik nog niet geprobeert.

Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door SilverMane op 19-09-2005 12:35 ]

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Verwijderd

Topicstarter
SilverMane schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:29:
Ik had hetzelfde probleem. Het ligt aan de dns van de livebox ofzo. Stel in linux het wanadoo dns adres vast in, inplaats van automatisch een dns verkrijgen.

Ook gaf bij mij ndiswrapper *versie 1.2* (ik heb livebox wireless) een probleem.
Er is wel een nieuwe versie uit van ndiswrapper 1.3rc maar die heb ik nog niet geprobeert.

Succes!
Bedankt.. ik ga dit vanavond ff proberen.

ik denk dat ik je daarlijk nogmaals nodig heb voor het installeren van mijn wireless usb ding :)

alvast bedankt

-- Update --

Het werkt helemaal... heel erg bedankt voor de hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
SilverMane schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:29:

Succes!
hi hier ben ik weer :)

zou je mij willen helpen met het installere van mijn usb wireless ding onder ubuntu?

alvast bedankt

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 18:01:
[...]

hi hier ben ik weer :)

zou je mij willen helpen met het installere van mijn usb wireless ding onder ubuntu?

alvast bedankt
We gaan hier niet al jouw kleine probleempjes oplossen die je tegenkomt, het is hier geen helpdesk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.