Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fan 80mm changable color - bestaat dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• erikmolenaar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-11 12:59
Hoi mede-modders,

Bestaan er 80mm fans waarvan je de verlichtingskleur via een switch of software kunt veranderen?

Ik wil een mooie kleurige fan kopen, maar kan niet kiezen welke kleur ik wil (rood, blauw, geel, whatever). Dan is het toch veel leuker als ik zelf de kleur kan veranderen. Iedere dag een nieuw kleurtje! ;)

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-11 14:39

Aapje

Opel-beun
Je kan 't altijd nog zelf maken :)
En 't idee voorleggen bij een bedrijf zoals ACRyan : )
Orgineel idee eik :9

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Je zit hier bij Tweakers, dat wil dus zeggen dat je het zelf moet maken ;)

Ik denk niet dat er fans op de markt zijn waar je met software de kleur kunt instellen. Dit is natuurlijk ook goed zelf te maken met wat soldeer/programmeer werk.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

is makkelijk tedoen met rgb leds
aangestuurd via parallelle of seriele poort

weet zo niet exact hoe, moet je ff op/uitzoeken

handig is wel om een led fan tenemen,leds eruit zitten de gaatjes al mooi

[ Voor 24% gewijzigd door Rebels op 17-09-2005 17:52 ]

Verwijderd

Heb er ook wel eens aan gedacht om een hele casemod zo te bouwen, dat de hele verlichting van kleur kan veranderen. Je kan dat op twee manieren doen, door RGB leds te gebruiken, of door simpelweg een boel verschilende leds te plaatsen, en dan steeds alles uitschakelen behalve de leds van 1 kleur. Zelfde kan dan natuurlijk ook met ccfl, maar dat neemt een stuk meer ruimte in.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dat is wel leuk, en dan ook nog zo'n sync-ding er aan dat je echt hele mooie lichteffecten kunt maken.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:15
op world-led.com hebben we ze, zonder led's. Dan kan je die er zelf in zetten.

Als je wil kan ik nog een videotje van zo een fan erop zetten met fadende led's erin.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
er bestaan ook fans die verkleuren naarmate de temperatuur die erlangs stroomt warmer word.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

The Widow Maker schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:44:
er bestaan ook fans die verkleuren naarmate de temperatuur die erlangs stroomt warmer word.
verkleuren of (minder) fel(ler) gaan branden?

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
verkleuren... blauwe 'verf' wordt rood door warmte...

Er bestaan wel fans met rode en blauwe leds: de blauwe leds branden contine en de rode leds kunnen op de hdd led aangesloten worden.

U vraagt, wij antwoorden.

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Sunbeam geloof ik heeft fans die op temperatuur werken. Blauw als het koel is. oranje bij lauw en rood bij warm. Wat de temperaturen precies zijn bij die kleuren weet ik niet. Maar in iedergeval ze bestaan.

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Je kunt natuurlijk ook zelf een boor pakken en een paar gaten boren in de 'frame' van de fan. Je zit hier op tweakers/modifiers. Dat is vrij vertaalt naar 'verbouwers'. Er gebeuren hier al jaren dingen wat 'insane' zijn bij pc/fan/casemod fabrikanten. ga is een uurtje GoT doorspitten. Check een paar CiP's en laat je fantasie omzetten tot realiteit dan kom je achter een heel aantal mogelijkheden.. Ik kom binnenkort ook met een CiP uit. (niet om de 'player' uit te hangen ofzo :?) Maar ik fantaseer wat. breng het in realtiteit. als het niks word beland het in de prullenbak. wordt het wel wat ?! deel ik het hier op het forum.

Greetz my

offtopic:
Dit is geen kick/flame/spam ofzo maar gewoon helder denken en kijk voor jezelf of het mogelijk is om het te realiseren qua budget en ervaring. het is zowieso een must als je 2 rechterhanden hebt ;)

Revive the guild!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
offtopic:
Nee het is een dubbelpost in jip-en-janneke-taal. Verder doen wij elkaar automatisch de groeten

Misschien moet hasato zelf eens reageren. Kan hij zeggen of hij al genoeg tips heeft.

U vraagt, wij antwoorden.

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kijk even bij de muis color change mod... Die hadden zo iets je kan het doen mbv een microchip die ook in je muis (vaak) zit.

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-11 20:41
Revoltec heeft ze...

die veranderen van kleur via de temp in je kast :)
check hem hier

die veranderd dus gwoon met je temp mee

• Nox
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

http://www.inkoopactie.net/ia/s4jylrhj/1/kg7y6cld

en dan nog fannetje zoeken zonder leds.

EDIT:

zelfde IA is dat :)

[ Voor 15% gewijzigd door Nox op 18-09-2005 19:29 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:33
pak gewoon een fan en sloop de led eraf :9

• Nox
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Lieuwe15 schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:05:
pak gewoon een fan en sloop de led eraf :9
heb mijn post ge-edit.

is ook veel goedkoper dan die stock fans ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1