Voeding Maakt Kabaal

Pagina: 1
Acties:

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:03

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik zit met een probleem, de laatste tijd maakt mijn voeding zo nu en dan uit het niets een kabaal. Ik geloof dat de ventilator die erin zit een beetje kapot zou kunnen zijn.

Mijn kast staat nu open, heb het al meerdere keren schoon proberen te maken maar blijkbaar helpt dat niet veel. Verder heb ik niet veel kunnen doen, zoals mogelijk de voeding kast kunnen openen en een nieuwe ventrilator erin zetten (las ik in een gevonden thread me de search).

Iemand nog tips over wat ik verder zou kunnen doen, ben zelf niet echt bekekend met voedingen etc. Als niets helpt overweeg ik om maar een nieuwe te kopen.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
aex351 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:32:
Verder heb ik niet veel kunnen doen, zoals mogelijk de voeding kast kunnen openen en een nieuwe ventrilator erin zetten (las ik in een gevonden thread me de search).
Waarom heb je dat niet kunnen doen?
Iemand nog tips over wat ik verder zou kunnen doen, ben zelf niet echt bekekend met voedingen etc. Als niets helpt overweeg ik om maar een nieuwe te kopen.
Als het je voedings-fan is zijn er echt geen andere opties dan de fan vervangen of de voeding vervangen. :P

Ik zou voor fan vervangen gaan. Tenzij je je voeding toch al eens wilde vervangen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Het is een afgesloten kastje, zo lijkt het. Hoe zou je de fan dan moeten vervangen ? en kan je die dingen uberhaubt los kopen ?

• Xander
  • Nu online
aex351 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:37:
Het is een afgesloten kastje, zo lijkt het. Hoe zou je de fan dan moeten vervangen ? en kan je die dingen uberhaubt los kopen ?
Afgesloten kastje heb ik nog nooit gezien. Er zitten doorgaans toch wat schroefjes in waarna je de behuizing zo open hebt. Om die schroefjes te zien zul je wel eerst even je voeding uit je PC moeten halen...

En ja, fans zijn gewoon los te koop. Je hebt ook geen speciale "voedingsventilator" nodig hoor, gewoon een standaard 80/92/120mm (afhankelijk van de oude) fan erin zetten...

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:30
Ja, als je garantieperiode verlopen is (is die al verlopen?) is t t beste om hem 1x per jaar open te schroeven en voorzichtig alles stofvrij te blazen en op te schonen.

Natuurlijk zijn die fans los te kopen, genaamd casefans. Je meet op hoe groot die fan is die erin zit, en besteld daar een stiller exemplaar van.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Ok bedankt, ik ga nu even me pc uitzetten en de voeding kast weer uit me pc halen. Kijken als ik nu die schroeven kan vinden. Was al een hele gedoe om het weer terug op te hangen :/

• Xander
  • Nu online
Zo spannend zijn voedingen meestal ook weer niet hoor. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66526/full.jpg

Mijn voeding. Links achterin zie je duidelijk de fan zitten, bovenop zie je 4 gaatjes waar schroefjes uitkomen...

Verschilt natuurlijk wel iets van model tot model...

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Ben ik weer, nou ik kreeg de stekkers maar niet los van het moederboard :/ . Iemand een idee hoe ik die stekkers van het moederboard dus krijg. ?

• Xander
  • Nu online
aex351 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:10:
Ben ik weer, nou ik kreeg de stekkers maar niet los van het moederboard :/ . Iemand een idee hoe ik die stekkers van het moederboard dus krijg. ?
Eruit trekken?

Zit een borgpinnetje, even inknijpen en gewoon trekken? :X

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Die dingen lijken wel muur vast te zitten. Aan de linkerkant van elk zo'n stekkertje lijkt een aftakking te zitten naar het moederboard.

Verwijderd

Ga als je het niet weet naar een computer zaak. Daar kunnen ze je vast beter helpen of vraag iemand in je buurt die er verstand van heeft. Anders help jeje pc strax nog naar de klote.

• Xander
  • Nu online
aex351 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:13:
Die dingen lijken wel muur vast te zitten. Aan de linkerkant van elk zo'n stekkertje lijkt een aftakking te zitten naar het moederboard.
Elk zo'n stekkertje?

Hoeveel heb je er?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66527/full.jpg

Neem aan dat je het over dat soort stekkers hebt? Daar zit een simpel borgpennetje aan (op deze pic bovenop) die je moet indrukken en dan trek je de stekkers er zo uit.

En als dat niet lukt: Breng je PC dan naar een PC winkel. Geloof me, het is echt hopeloos om te proberen via een forum uit te leggen hoe je een stekker eruit haalt. Dat zul je met je eigen inzicht toch moeten redden vrees ik... :X

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Ja ik weet normaal gesproken wel hoe ik stekkertjes moet los maken hoor, maar die stekker zoals hierboven weergeven op de foto heeft aan de zijkant nog een klein iets dat lijkt aan de moederboard vast te zitten.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Indrukken... indrukken.... is dat nu zo moeilijk.

Hoe dan ook, vervang die fan van de voeding, het is normaliter 15 minuten werk als je rustig aan doet.

ARME AOW’er

• Xander
  • Nu online
aex351 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 21:17:
Ja ik weet normaal gesproken wel hoe ik stekkertjes moet los maken hoor, maar die stekker zoals hierboven weergeven op de foto heeft aan de zijkant nog een klein iets dat lijkt aan de moederboard vast te zitten.
En als je de bovenkant van dat kleine iets naar binnen toe duwt gaat de onderkant naar buiten toe en is hij los. :o

Net als een wip zeg maar... Moet lukken toch? :+

edit:

@Guardian Angel: Juist, en dat had ik eerder ook al gezegd. Maar dan zou er in theorie nog verwarring kunnen ontstaan wáár je hem in moet drukken, de onderste helft indrukken helpt niet. Vandaar mijn iets uitgebreidere newbie-vriendelijke uitleg. :+

[ Voor 22% gewijzigd door Xander op 17-09-2005 21:52 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Indrukken dus. :)

ARME AOW’er

Pagina: 1