verzekering; vergelijkbaar toestel 6310i

Pagina: 1
Acties:

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08-2025
Omdat mijn huidige telefoon door waterschade is overleden krijg ik van de verzekering een nieuwe telefoon. Dat vond ik heel netjes want ik heb mijn tel al zo'n 3 jaar.

Nu krijg ik de nokia 6021 aangeboden. Persoonlijk vind ik dit niet echt een vergelijkbaar toestel. Heb ik hier nog iets tegen in te brengen of moet ik van geluk spreken dat ik dit toestel aangeboden krijg?

Verder heb ik een carkitt voor mijn nokia, weet iemand of de 6021 met een verloopstukje op deze carkitt past?

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 21:15
Je kunt bezwaar maken als je vindt dat het geboden toestel niet 'vergelijkbaar' is. Wat een vergelijkbaar toestel is wordt bepaald aan de hand van de eigenschappen (hardware) van het toestel. De 6310i heeft als voornaamste eigenschappen IR, BT, Tri-band en GPRS deze heeft de 6021 ook....

Waarom vind je de 6021 geen vergelijkbaar toestel, of welk toestel vind je wel een vergelijkbaar toestel vraag ik me af?

Als je verzekering via een winkel loopt (BC, TfT) kan je in de winkel meestal tegen bijbetaling wel een ander toestel krijgen.

• scorpio81
Rrob schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:16:

Waarom vind je de 6021 geen vergelijkbaar toestel, of welk toestel vind je wel een vergelijkbaar toestel vraag ik me af?.
Toen ik mijn toestel kocht was deze telefoon ongeveer €350,- waard, ik vind dat hij daar dan ook voor verzekerd moet zijn (toch). Het toestel wat ik nu aangeboden krijg is meer als de helft goedkoper en naar mijn mening echt een speelgoed telefoon.
Als je verzekering via een winkel loopt (BC, TfT) kan je in de winkel meestal tegen bijbetaling wel een ander toestel krijgen.
Bijbetalen ga ik echt niet doen, ik betaal al drie jaar lang verzekeringsgeld en moet ook nog eens €50,- eigen risico betalen. Persoonlijk vind ik de 6230 meer een vergelijkbaar toestel.

Trouwens, op de nokia site zie ik nog steeds de 6310i staan. Ook staat hij nog aangeboden bij sommige wegwinkels (www.gsmworld.nl), volgens de winkel was er niet meer aan te komen. Is dit ook werkelijk het geval?

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:50
Hoeveel heb je per maand betaald aan die verzekering als ik vragen mag?
Op nokia.nl kun je vergelijken en qua functies klopt dat wel met de 6021 tov 6310i.
Je verzekerd een telefoon en geen geldbedrag, ze kijken op dit moment gewoon naar de functies en dan is de 6021 al beter dan de 6310i.
Het is logisch dat de techniek vooruit gaat en de 6021 nu minder kost dan jouw 6310i toen.

[ Voor 14% gewijzigd door Wisey op 17-09-2005 15:38 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Vroeger kreeg je idd voor hetzelfde geld een telefoon, maar daar zijn ze vanaf gestapt omdat bij iedereen plotseling voor het verstrijken van de termijn kapot ging/gejat werd en ze zo dus een nieuwe phone voor hetzelfde geld, maar met betere specs konden uitzoeken.

De 6230 heeft veel meer functies dan de 6310i dus lijkt mij niet echt vergelijkbaar.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Rrob schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:16:
...Wat een vergelijkbaar toestel is wordt bepaald aan de hand van de eigenschappen (hardware) van het toestel. De 6310i heeft als voornaamste eigenschappen IR, BT, Tri-band en GPRS deze heeft de 6021 ook....
Het enige dat ik nog kan bedenken is de spreek/standby tijd. Als die ook gelijk is vind ik dat je verzekering gelijk heeft. Het gaat om een gelijkwaardig toestel qua mogelijkheden, niet een toestel met ongeveer dezelfde prijs...
Zeker omdat je er weer een uit de 6xxx serie krijgt kun je het argument 'speelgoed' telefoon niet gebruiken.
Trouwens, op de nokia site zie ik nog steeds de 6310i staan. Ook staat hij nog aangeboden bij sommige wegwinkels (www.gsmworld.nl), volgens de winkel was er niet meer aan te komen. Is dit ook werkelijk het geval?
De 6310(i) wordt niet meer gemaakt. Een oude voorraad is soms mogelijk maar wij als bedrijf (ik werk bij een afdeling van een groot bedrijf dat veel met mobiele telefonie te maken heeft) kunnen er ook niet meer aan komen. (n.b. wij zien de 6021 qua mogelijk heden ook als opvolger van de 6310i).

Overigens kun je de pop converter (verloopblokje voor je carkit) wel gebruiken voor dit toestel, maar het werkt niet 100% lekker.. vaak vuile contacten enz. Gelukkig hebben wij als standaard een bluetooth carkit dus is dat voor ons geen probleem.

[ Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 17-09-2005 15:51 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:58
http://www.gsmarena.com/c...dPhone2=317&idPhone1=1088

Je gaat bijna overal op vooruit behalve op de (opgegeven) standby tijd. Lijkt mij persoonlijk geen slechte deal eigenlijk.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 21:15
Toen ik mijn toestel kocht was deze telefoon ongeveer €350,- waard, ik vind dat hij daar dan ook voor verzekerd moet zijn (toch).
Nee, je hebt een verzekering voor een vergelijkbaar toestel afgesloten, niet voor €350.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Rrob schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:50:
[...]

Nee, je hebt een verzekering voor een vergelijkbaar toestel afgesloten, niet voor €350.
Draai het eens andersom.. stel de telefoons met vergelijkbare mogelijkheden waren nu opeens 1.000€ geworden, dan had je die 650€ ook zelf op moeten hoesten volgens jouw redenatie.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:31

Wimo.

Shake and Bake!

De 6021 is volgens nokia idd de opvolger van de 63xx serie. Ik heb deze telefoon sinds een paar weken en hij bevalt me prima :) Dde standby tijd is ERG lang, zelfs langer dan mijn ex 6310. Mijn vader had ook een cark91 met 6310 en nu heeft hij een 6230 met verloop plug. Ik kan wel even kijken of mijn 6021 er ook in past.

edit:

de 6230 is niet te vergelijken met een 6021/6310. Dat is gewoon een pimpfoon met een korte accuduur vanwege alle dure speeltjes die er op zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Wimo. op 17-09-2005 16:09 ]

• scorpio81
bedankt voor alle reacties! Ik ga kijken of ik nog iets kan regelen en anders moet ik het hier maar mee doen.

Het eerste wat ik doe als ik mijn nieuwe toestel heb is mijn verzekering opzeggen. Vind dat je hier nou niet al te veel aan hebt.

• Xander
Ja wat maakt dan dat de 6021 volgens jou niet vergelijkbaar of beter is dan de 6310i? Alleen de batterijduur is wat lager, maar die is bij de 6230 die je wel zou accepteren nog veel lager... :?

• scorpio81
XanderH schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:21:
Ja wat maakt dan dat de 6021 volgens jou niet vergelijkbaar of beter is dan de 6310i? Alleen de batterijduur is wat lager, maar die is bij de 6230 die je wel zou accepteren nog veel lager... :?
tsja jullie hebben eigenlijk wel gelijk. Alleen zie alleen weinig nut meer in een verzekering, na een paar jaar is er altijd wel een vergelijkbaar toestel te vinden. Naar mijn gevoel is het een achteruitgang, maargoed dat is mijn mening.

• Xander
scorpio81 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:25:
[...]

Alleen zie alleen weinig nut meer in een verzekering, na een paar jaar is er altijd wel een vergelijkbaar toestel te vinden.
Juist. Dat is juist het hele idee van een verzekering. :? Als jij dat niet nuttig vind, tja, dat is dan jouw probleem. :P
Naar mijn gevoel is het een achteruitgang, maargoed dat is mijn mening.
Het is een vooruitgang. Alleen qua smaak misschien niet, je kunt hem lelijker vinden...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Je kan eventueel ook die 6021 verkopen en een (2ehands) 6310i terugkopen...

Op zich lijkt de 6021 aardig identiek. Maar ik heb eigenlijk tzelfde als TS: De 6310 heeft voor mij (bewezen) degelijkheid en goeie accuduur.

Komt bij dat je ook met carkit in de knup komt...

En die verzekering... mjah.. eigen risico is 50 eur, een 2ehandse kost 75-100 eur.... de kosten van de premie van de verzekering zijn ws hoger dan dat je zonder verzekering had gelopen ;)

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

DJSmiley schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:59:
Je kan eventueel ook die 6021 verkopen en een (2ehands) 6310i terugkopen...

Op zich lijkt de 6021 aardig identiek. Maar ik heb eigenlijk tzelfde als TS: De 6310 heeft voor mij (bewezen) degelijkheid en goeie accuduur.

Komt bij dat je ook met carkit in de knup komt...

En die verzekering... mjah.. eigen risico is 50 eur, een 2ehandse kost 75-100 eur.... de kosten van de premie van de verzekering zijn ws hoger dan dat je zonder verzekering had gelopen ;)
Wat een raar idee... de 6021 is een vooruitgang op jullie antieke toestellen.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wimo. schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:36:
de 6021 is een vooruitgang op jullie antieke toestellen.
Nou heb ik geen ervaring met een 6021. Maar een telefoon moet wel heel erg goed zijn om een 6310i te verbeteren. Ik heb tot nu toe geen nokia in handen gehad die dat voor elkaar kreeg. Zo heb ik nogal grote klauwen. Alle nieuwere nokia's hebben meer toetsen, dus kleinere toetsen, dus dichter op elkaar, dus gepriegel, nog even los van de afmetingen van de telefoon zelf.

De 6310i heeft een trouwe fanclub, en dat kun je van niet veel andere toestellen zeggen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 17:32

n00bs

Het is weer Zomer!

Zo zie je maar weer een verzekering is zonde van je geld :)
Elke keer een nieuw abbo nemen met gratis telefoon levert meer op.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Wimo. schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:36:
[...]

Wat een raar idee... de 6021 is een vooruitgang op jullie antieke toestellen.
Tja, kwa specs wel ja, alleen zijn eigen ervaringen met 6310i positief, en of de nieuwe je persoonlijk bevalt is maar weer de vraag. Daarnaast ben ik idd zoals velen nogal vastgeroest ;)

Zo zit ik bv ook nog altijd op een dual-P3 te werken. Ding draait retestabiel, geen enkele reden om m weg te doen ondanks dat ie kwa specs achterhaald is

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Burne schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:42:
De 6310i heeft een trouwe fanclub, en dat kun je van niet veel andere toestellen zeggen.
Blijkt ook wel uit de relatief lange gebruikstijd die 6310(i) bezitters met hun telefoon hebben.
Hier ook één van 3 jaar oud, ik zou 'm ook niet gauw willen wegdoen (ondanks dat ik nu een Imate PDA2K als primary foon heb; de 6310 zit nog steeds dagelijks in de carkit).
Denk dat er weinig telefoons voor zakelijke markt een dusdanig lange levensduur hebben gehad als de 6310 :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

n00bs schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:46:
Zo zie je maar weer een verzekering is zonde van je geld :)
Elke keer een nieuw abbo nemen met gratis telefoon levert meer op.
In dit geval omdat het na 3 jaar gebeurde.
Maar een telefoon kan ook de eerste dag na aankoop waterschade oplopen.
Verder staat een verzekering los van het feit dat je elke keer een nieuw abo kan nemen met gratis telefoon, dat kan nog steeds als je een verzekering hebt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 17:32

n00bs

Het is weer Zomer!

Canaria schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:36:
[...]

In dit geval omdat het na 3 jaar gebeurde.
Maar een telefoon kan ook de eerste dag na aankoop waterschade oplopen.
Verder staat een verzekering los van het feit dat je elke keer een nieuw abo kan nemen met gratis telefoon, dat kan nog steeds als je een verzekering hebt.
Dat is zekerz waar ;)

Overigens viel laatst mijn D500 in een teiltje met water en schoonmaakmiddelen O-) toen ik aan het schoonmaken was.

Dat ding erg goed gedroogd maar deed het niet meer, naar de Samsung reparatiecentrum geweest en is er een nieuwe print ingezet en gelijk firmware update :)
En dat allemaal gratis zonder extra verzekeringen

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

BackSlash32 schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:58:
[...]

Blijkt ook wel uit de relatief lange gebruikstijd die 6310(i) bezitters met hun telefoon hebben.
Hier ook één van 3 jaar oud, ik zou 'm ook niet gauw willen wegdoen (ondanks dat ik nu een Imate PDA2K als primary foon heb; de 6310 zit nog steeds dagelijks in de carkit).
Denk dat er weinig telefoons voor zakelijke markt een dusdanig lange levensduur hebben gehad als de 6310 :)
En dat is ook mede te danken aan de crappy marketing truuk van nokia met hun cark91. In de 6310 glorie dagen zijn er duizenden geinstalleerd, en achteraf zijn er (te) weinig nieuwe modellen gekomen die erin passen.

• scorpio81
Vandaag even gebeld met de verzekering.

Het zit als volgt ik kan kiezen tussen de 6021, 6610i of de SE T630.

Nu vroeg ik me af of er nog vergelijkbare toestellen zijn die vergelijkbaar zijn met de 6310i waar veel goede ervaringen mee zijn. Ik mocht namelijk nog wel een ander toestel nemen maar eentje die wel vergelijkbaar was met de 6310i maar ik kon/kan er geen opnoemen.

Weet iemand misschien een beter alternatief? Zo niet voor welke van de 3 zou ik anders gaan? Zelf denk ik dat het dan toch de 6021 word.
Pagina: 1