Toon posts:

[nieuw modem/router] connectieprobleem met browsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een 3Com OfficeConnect ADSL Wireless 11g Firewall Router gekocht. Mijn computer heb ik daar via een vaste kabel op aangesloten (dus niet wireless). Sindsdien heb ik een vaag probleem met het browsen. Als ik een tijdje aan het surfen ben, lijkt het soms opeens alsof mijn verbinding wegvalt in de browser (hij blijft hangen bij 'connecting to [website]', om vervolgens een time-out te geven). Ik heb echter nog wel een internetverbinding, want e-mail, usenet, anti-virus updates, enz. doen het nog wel allemaal.

Het vreemde is echter, wanneer ik dan in de browser mijn proxy-server aanzet (standaard proxy van Planet), dan doet het internet het weer even. Echter na een paar pagina's valt ook daar de verbinding weg. Dan schakel ik mijn proxy weer uit en doet alles het weer. Dit gebeurt ongeveer 1 à 2 keer per dag. Het ligt niet aan de browser, want ik heb het probleem met IE en Firefox.

Het vreemde is dat de Wireless gebruikers er geen last van hebben.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een flinke bump, maar ik denk dat ik de oorzaak van het probleem ontdekt heb. Als ik in mijn router de SPI feature van de firewall uitzet, dan lijkt het probleem niet meer op te treden (heb al een week geen last meer ervan). Heeft iemand hier een logische verklaring voor? Ik namelijk niet :P