HP Compaq Nx6110 of HP Pavilion ZE2215 EA

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bertuz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 22:01
Hallo beste tweakers

Voor mijn studie wil ik een degelijke laptop kopen, rond de prijs van 700-800 euro. Nu heb ik
mijn oog op 2 laptops laten vallen. Namelijk deDe eerste laptop is gewoon met 512 MB geheugen in tegenstelling tot het PDF bestand.

De laptop wordt gebruikt vooral voor het verwerken van tekst, bouwen van databases, beetje photoshoppen, dreamweaver. Geen zware 3d spellen. De behuizing moet degelijk zijn, en hij moet niet te traag zijn.

Heeft iemand ervaring met deze laptops, wat zou jullie keus zijn als het gaat om deze 2? Of is er nog een veel leukere laptop in die prijsklassen?

Alvast Bedankt

Bert

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ook al eens gedacht aan een energiezuinige acer met bijvobeeld turion processor?

bijvoorbeeld deze:
Acer Laptops / Acer Aspire 5001LMI (Turion 1.6GHz; 512MB; 40GB; DVD+/-RW; 15" TFT; WXP Home)
pricewatch: Acer Aspire 5001LMI (Turion 1.6GHz; 512MB; 40GB; DVD+/-RW; 15" TFT; WXP Home)

Met 3 jaar garantie + verzekering kom je dan op 900EUR, iets boven je budget maar wel 3 jaar laptoppen zonder zorgen :)

• Bertuz
Hmm heb inderdaad nog nagedacht over een Acer, maar dat werd me van alle kanten af geraden. Ik ken meerdere mensen die hun Acer (Verschillende types) al meer dan 2/3 keer in één jaar RMA hebben gestuurd, wegens scheurtjes in schanieren.

Dus dat is niet echt optie voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister de HP Compaq Nx6110 gekocht. Ik moet zeggen dat ik erg te spreken over deze laptop, hij is lekker compact en hij ziet er goed uit. De behuizing is opzich wel ok, met het voelt niet heel erg robuust aan. Maar ik zou niet weten of hij zo kapot gaat, want ik heb hem nog maar een dag.

Hij is niet zo snel en je krijgt hem geleverd met windows xp home edition en allemaal programma's die je mischien niet nodig hebt, dus daardoor is hij wel trager dan hij eigenlijk is.

Een dvd kijken gaat makkelijk, maar je kunt er geen zware 3d spellen op spelen. Ik speel er Counter Stike en Unreal Tournament op en dat gaat makkelijk, GTA san andreas gaat ook net.
Voor de rest gebruik ik hem voor geluidsbewerking en dat gaat redelijk.

Ik heb hem bij de mediamarkt Zoetermeer gekocht voor 599 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuz
Ik heb hem ook aangeschaft, voor iedereen die er zit over te denken hem aan te schaffen

- besteld via Pcsnel.nl daar kan je heb kopen met 256 extra geheugen, dus 512MB

- prima behuizing, zakelijke uitstraling, goedwerkend touchpad

- counterstrike speelt er goed op, GTA San Andreas maar net, dus niet echt vloeiend. maar koop hem niet voor het spelen van 3d spellen

Prima laptop voor prima prijs

Prijs = 750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 11:15

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik heb ook de nx6110 met 512MB RAM :)

Alles gaat lekker snel met het extra geheugen, WLAN is super, en meer heb ik niet nodig. Waarom meer uitgeven aan een laptop ? ;) Ben tevreden zo, als al mijn applicaties en belangrijke zaken erop werken. Gamen doe ik wel op mn "main" pc.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Pagina: 1