Kabels wegwerken surround set

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Dag mensen,

Ik ga binnenkort verhuizen en wil dan ook in m''n kamer me surround settje kwijt . (2x front, 2xrear 1x sub, 1x center).

Nu heb ik parket en kan ik me voorstellen dat ik voor de twee front en sub deze langs de zijkant kan leggen.

Maar hoe hebben jullie dit gedaan voor de rears die boven in de hoek hangen?

Je blijft dan toch altijd die twee kabels zien die naar beneden moeten en hetzelfde voor de center boven de tv...

Nu zat ik zelf te denken aan frazen... maar is dit handig? En zijn er ook van die "afmonteer" plaatjes die je wel bijvoorbeeld hebt voor utp? of moet je maar gewoon totdat de box hangt met een kabel uit de muur zitten?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Verwijderd

Ikzelf heb thuis (front op de tv ) sub (eronder) links en rechts ( achter de plint langs ) rear rechts/links ( ook achter de plint ) je ziet alleen de kabeltjse die vanuit de plint omhoog lopen, maargoed daar is mee te leven.. Ik heb dan nog wel van die doorzichtige kabels gekocht, je ziet dus alleen de dunne koperdraad ;)

Verwijderd

Een manier om er omheen te werken is kabels te kopen die in je interieur passen voor zover mogelijk.

Ik vind het eigenlijk niet zo erg dat kabels zichtbaar zijn, zolang ze maar strak liggen en het geen dropveter spul is :P

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je kan ook nette gootjes kopen en die in de hoeken plakken en evt een kleurtje geven zodat ze niet meer opvallen.

Andere optie: bedrading bovenlangs en dan bij een gordijn oid naar beneden.

Infrezen zou ik niet doen, stel je voor dat je eens van opstelling wil veranderen.
Wil je dat nou wel doen, leg er 2.5 kwadraat in, koop blinde platen voor stopcontacten en monteer daar speakon chassisdelen in.

Wise enough to play the fool

• Justin_Time
Nouja ik ben zelf niet echt gecharmeerd van kabelgoten en losse kabels..

Ik ga toch beginnen met frazen voor mijn utp als dit ook de beste oplossing is voor mijn audio zal ik dat niet nalaten.

Als ik dan toch nog eens van opstelling wijzig kan ik altijd nog een kabelgoot nemen...
Maarja zolang dan de boxen nog niet hangen (kan nog wel een maandje of twee duren) zit ik met twee draden die uit de muur komen :)

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het ligt er natuurlijk nogal aan wat je verder nog met je muur gaat doen. Als je hem nog gaat behangen of iets dergelijks, dan is frezen best de moeite waard.

Zorg dat je in elke hoek een mooi contactdoosje hebt en klaar ben je. Moet je natuurlijk wel goed weten waar je je set wilt hebben en dat ook vooral zo houden ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30
Als je je zo vreselijk stoort aan losse kabels en niet elk half jaar de inrichting over de kop gooit (of een vrouw hebt die dit als hobby heeft :P ) en de muren lenen zich ervoor, zou je prima sleuven kunnen frezen.

Andere optie is met afdekgootjes in de weer gaan en die dingen onder dezelfde behang of muurverf als op de muur zit 'verstoppen', maar of dat is wat je wilt?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Justin_Time
eamelink schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:22:
Het ligt er natuurlijk nogal aan wat je verder nog met je muur gaat doen. Als je hem nog gaat behangen of iets dergelijks, dan is frezen best de moeite waard.

Zorg dat je in elke hoek een mooi contactdoosje hebt en klaar ben je. Moet je natuurlijk wel goed weten waar je je set wilt hebben en dat ook vooral zo houden ;)
Heb je dan "contactdoosjes" voor normale box kabel? Ik ben ze nog nergens tegengekomen.

Ik laat de muur mooi wit geverft. Ik zou ook graag mijn lcd tv willen hebben zonder dat je de scart kabel ziet lopen. Hebben ze daar niet van die tulp -> scart connectors voor die je ook wel eens bij een videocamera ziet? En geeft dit soort constructies veel verlies?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:05
Ik vind een mooi strak geplakt wit kabelgootje op een witte muur ook niet lelijk eigenlijk. Maar als je dat wel vind... dan blijft er niet veel anders over dan frezen.

En over je LCD tv... Waarom zou je tulp -> scart willen hebben? Als je toch gaat frezen frees dan gewoon een sleuf die groot genoeg is voor een fatsoenlijke scartkabel. Als je tv en dvd-speler een RGB signaal ondersteunen is het echt zonde om daar composite van te gaan maken. :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-02 08:25

McGryphon

Veul vrouwkes!

zaag PVC-buis doormidden en kit het vast op de muur, gooi de kabels erdoorheen en verf het in de kleur van je muur.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Xander
  • Laatst online: 11:05
geforce guy schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:28:
zaag PVC-buis doormidden en kit het vast op de muur, gooi de kabels erdoorheen en verf het in de kleur van je muur.
Dan vind ik een kabelgootje mooier. :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Justin_Time schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:22:
[...]

Heb je dan "contactdoosjes" voor normale box kabel? Ik ben ze nog nergens tegengekomen.

Ik laat de muur mooi wit geverft. Ik zou ook graag mijn lcd tv willen hebben zonder dat je de scart kabel ziet lopen. Hebben ze daar niet van die tulp -> scart connectors voor die je ook wel eens bij een videocamera ziet? En geeft dit soort constructies veel verlies?
Als je de muur enkel verft dan zul je de gefreesde sleufen altijd wel zien. Dat krijg je nooit meer mooi vlak.

Scart is trouwens een 'verzamelstekker' waarin meerdere verbindingen lopen. Sluit je je TV via component aan dan zul je inderdaad een goede kwaliteit halen, maar dan heb je wel 3 kabels lopen (ex geluid, maar dat gaat neem ik aan over de boxen).

Ikzelf heb mijn rearspeakers gewoon op staanders gezet (van de ikea). Hierbij lopen de kabels door de poot en dus uit het zicht.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-02 08:25

McGryphon

Veul vrouwkes!

XanderH schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:31:
[...]

Dan vind ik een kabelgootje mooier. :X
ja maar dat is duurder, en tweakers maken alles zelf!! 8)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Justin_Time
Janoz schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:37:
[...]
Als je de muur enkel verft dan zul je de gefreesde sleufen altijd wel zien. Dat krijg je nooit meer mooi vlak.
Is dit echt zo... dat begrijp ik niet? Dan zou ik een heel huis hebben waar je sleufen in gaat zien?

Als je zo'n sleuf netjes dichtmaakt de muur opnieuw plamuurt (<- schrijf je dit zo? ) dan is het toch gewoon de muur als daarvoor?

En over die standaarden.. Ik vond het zelf een goed idee maar ik krijg vrouwlief er niet mee.. :)

We hebben dan ook twee lampen naast de bank als daar dan nog twee standaarden staan dat staat niet echt nee...

[ Voor 20% gewijzigd door Justin_Time op 17-09-2005 20:47 ]

• djluc
  • Laatst online: 20-02 15:44
Heb je al geen buisjes van de grond tot aan het plafond door je muur lopen? Bij ons is dit al wel het geval.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01

TheBorg

Resistance is futile.

Abbadon schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:40:
(of een vrouw hebt die dit als hobby heeft :P )
Daar heb ik wel een oplossing voor: koop speakers die zo zwaar zijn dat ze ze niet kan verplaatsen. :+

• Justin_Time
djluc schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:49:
Heb je al geen buisjes van de grond tot aan het plafond door je muur lopen? Bij ons is dit al wel het geval.
Ik denk het niet nee... Ik krijg de sleutel pas 30 september dus dan ben ik pas zeker van... maarja er moeten ook nog 24 utp kabels door de muren in het huis dus aan 1 zo'n buisje heb ik niet voldoende :)

• Justin_Time
TheBorg schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:50:
[...]

Daar heb ik wel een oplossing voor: koop speakers die zo zwaar zijn dat ze ze niet kan verplaatsen. :+
hehe lol geloof me dan huurt ze een verhuisbedrijf in... Als mijn vriendin 1 ding is dan is het wel koppig.

Pagina: 1