Verschil tussen Raidcontrollers HPT372 en HPT372A

Pagina: 1
Acties:

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 19:50
Ik heb een mobo (epox 4PEA+) met een onboard HPT372 ATA raid controller. Nu kreeg ik vandaag bij het opstarten de volgende melding: BIOS checksum failed. Ik krijg met geen mogelijkheid de computer gestart. De BIOS is denk ik kapot.. Ik had de boel draaien in een Raid0 configuratie en ik wil uit alle macht proberen om de data te behouden. Volgens dit topic Moet dat kunnen als het merk hetzelfde is en als het type opvolgend is.

Nu ben ik dus op zoek naar een ander mobo en een aparte Highpoint Raid controller (aangezien ik geen mobo kan vinden met een onboard HPT372 raid controller). Ik heb eens rond gekeken en ben de Highpoint HPT372A tegen gekomen. Dan nu de vraag: Weet iemand wat het verschil is tussen de HPT372 en de HPT372A en is de HPT372A mogelijk een opvolger van de HPT372?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Komt er geen melding dat je door op een knop te drukken de BIOS in kunt? Heb je al geprobeerd het BIOS (opnieuw) te flashen? Heb je al een harde reset van het BIOS gedaan?

ARME AOW’er

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 19:50
Als ik de computer aan zet krijg ik negen van de 10 keer geen beeld, en komt er een alarmtoon uit de PC speaker (Zelfde toon als'ie te warm wordt). Op het moederbord zit een "debug 7 segment LED display" Aan de hand van de code daar op zou je moeten kunnen zien wat er mis is. Helaas staat daar steeds een andere code op als'ie vast loopt, dus daar word ik ook niet wijzer van.

Als ik een aantal keer op reset gedrukt heb krijg ik soms wel beeld. Het eerste wat dan op het beeld staat is: Bios Checksum failed, insert system disk and press enter. Dat is dus nog vóór ik op Del kan drukken om in de bios instellingen te komen.

Als ik er dan een windows 98 opstartdiskette in stop en op enter druk, gebeurt er niets...
Ik heb bij mijn moederbord nooit een of andere system disk gekregen, alleen een cd-rom met van alles erop.

En Harde reset van het bios heb ik nog niet gedaan. Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe dat moet? (ik ben totaal niet ervaren op het gebied van hardware..)

[ Voor 30% gewijzigd door Beurlap op 17-09-2005 15:46 . Reden: Harde reset (jumper CMOS blabla) ga ik morgen proberen. Ben nu ergens anders.. ]

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Even HighPoint gemaild:
----------------------------------------------
Thanks for your contacting us!
You can purchase RocketRAID controller card. You can install the same or later version driver&BIOS for it before you plug the RAID0 to the card. Then you can access the data on the RAID0.

Regards,
HighPoint Technologies Inc.
----------------------------------------------
De RocketRAID controllers draaien op: HPT370, HPT370A, HPT372 en HPT374

Met andere woorden: onderling uit te wisselen en compatible.

Kun je niet aan een nieuwe BIOS komen van je moederbord en proberen die the flashen. Misschien 1 bitje "omgevallen" en je hebt een checksum error. Nee heb je, ja kun je krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door John2B op 17-09-2005 22:22 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship