Ik heb een mobo (epox 4PEA+) met een onboard HPT372 ATA raid controller. Nu kreeg ik vandaag bij het opstarten de volgende melding: BIOS checksum failed. Ik krijg met geen mogelijkheid de computer gestart. De BIOS is denk ik kapot.. Ik had de boel draaien in een Raid0 configuratie en ik wil uit alle macht proberen om de data te behouden. Volgens dit topic Moet dat kunnen als het merk hetzelfde is en als het type opvolgend is.
Nu ben ik dus op zoek naar een ander mobo en een aparte Highpoint Raid controller (aangezien ik geen mobo kan vinden met een onboard HPT372 raid controller). Ik heb eens rond gekeken en ben de Highpoint HPT372A tegen gekomen. Dan nu de vraag: Weet iemand wat het verschil is tussen de HPT372 en de HPT372A en is de HPT372A mogelijk een opvolger van de HPT372?
Nu ben ik dus op zoek naar een ander mobo en een aparte Highpoint Raid controller (aangezien ik geen mobo kan vinden met een onboard HPT372 raid controller). Ik heb eens rond gekeken en ben de Highpoint HPT372A tegen gekomen. Dan nu de vraag: Weet iemand wat het verschil is tussen de HPT372 en de HPT372A en is de HPT372A mogelijk een opvolger van de HPT372?