Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Prepaid]Na een jaar recht op simlockvrij maken? Nr. behoud?

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hallo,

Iets meer dan een jaar geleden heb ik een Sony Ericsson T610 i.c.m. Orange prepaid gekocht. Prima telefoon, en Orange bevalt me qua bereik en service ook prima. Echter, een maand nadat ik mijn telefoon kocht onteketende de "SMS-oorlog" zich. Gevolg: heel Nederland betaalt 7 of 8 cent voor een SMS'je en ik 23 cent. En oja, ik mag mijn beltegoed eeuwig houden. Jeuj :X

Nu zei mijn zus gisteren dat je na een jaar het recht had om je telefoon simlockvrij te laten maken zodat je er een SIM-kaart van een andere provider in kan doen. Ten eerste: klopt dit? En ten tweede: als dit kan en mag, kun je dan je nummer behouden als je naar een andere prepaid-provider overstapt?

Ik heb op google gezocht naar "simlockvrij prepaid", maar dan kom je terecht op sites als "www.bertjesgsmsolutionsgegarandeertsimlokfreiisnieillegaal.freeweb.ru" ;) . Ook op GoT kon ik niets vinden.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 09:28
Ja na een jaar mag dat en ja bij de meeste providers kun je je nummer behouden. :)

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:39
Voor zover mij bekent is het inderdaad zo dat je een jaar na aankoop van een prepiad pakket het toetsel simlock vrij mag maken door een aanvraag voor de unlock codes bij de provider.

verder mag simlock vrij maken volgens mij altijd zolang je er geen gecrackte software op flashed, maar met de codes mag het altijd.

De codes worden door de providers echter terecht enigzins beschermt om te voorkomen dat men zo een gesponseerd toestel op een ander netwerk gaat gebruiken.

Binnen een jaar na aanschaf mag je dus ook je toestel un locken, maar als je het dan netjes doet via je provider mag de provider daarvoor kosten berekenen. (geen idee hoevel trouwens)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 22:12
Orange heeft op al haar support een login zitten, waar je alleen in kan als je een orange-nummer hebt :r

Dus kan het niet exact opzoeken, maar hier kom je wel verder mee: Orange Simlock

tweede puntje van je, bij elke provider kan je een formulier invullen voor nummerbehoud. Dit geldt ook voor prepaid-nummers:
Telfort
Vodafone
T-mobile

De rest moet je zelf toch wel lukken ;)