PIII500@600 overclocking prob

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
het volgende, ik heb m'n cpu overclocked
van 500 naar 600

multiplyer 5.0 X
120.0 / 40.00

cpu vcore 2.00 V

ik snap 1 ding niet, als ik q3a speel, crashed hij na 10 minuten (met 3 of meer bots), maar, hij mag eigenlijk niet crashen, want ik heb nl, een koetje draaien, en die gebruikt m'n cpu, ook 100%, dus dan zou hij ook moeten crashen, als ik q3a speel, en hij crashe, reset hij gewoon automatisch, en dat doet de bios, want als ik kijk in de bios, zie ik dat hij 60 graden is, ik kan dit ook op ignore zetten, maar da vind ik nikz, 60 graden is al zo warm,

Zou het kunnen, dat m'n voodoo2 kaart het niet bijhoud???, omdat hij dus niet crashed, als het koetje draaid, maar wel q3a.

ik wil eigenlijk een nieuwe cooler voor m'n PIII, welke kan ik het beste nemen (en ook een keer een ander videokaartje want dit schiet ook niet echt op, v2 met pIII500@600 :(

Verwijderd

Wat voor agp kaart heb jij?

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Met standaard (boxed P3) koeling kan ik em ook niet stabiel krijgen op hogere FSB's dan 112..

Katmai's kunnen niet zo heel erg hoog gaan.
Je temp is al 60 graden. Als je echt hoger wilt moet je extra koeling hebben..

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik hep ook een voodoo2 en die trekt een pci van 40 Mhz Max. Als ik hem hoger zet hep ik het zelfde als jij, met q3 hangt ie...
Nu hep ik mijn PIII450 op 630 Mhz lopen, wel pci op 1/4 en agp op 1/2, maar loopt stabiel.
Denk toch dat het aan je voodoo2 ligt.

specs

Verwijderd

Mijn Cely400 crasht bij dit warme weer ook op 600@2.3v pas als ik q3 draai terwijl ik in windhoos koetjes draai... Zou te maken kunnen hebben met het feit dat je videokaart en dergelijke je kast nog meer verwarmen van binnen... En volgensmij warmt een koetje je proc minder op als q3 op de een of andere wazige manier (warmere kasttemperatuur niet meegerekend dus)... Hoger voltage of betere koeling zou kunnen helpen...

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
plak 'm af zou ik zeggen... zorg ervoor dat ie 2,2 volt krijgt. proc uit z'n socket rukken, standaard cooler d'rafslopen (www.overclockers.com) A121, A119, B119 afplakken, coolertje erop en GAAN

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Pagina: 1