Ik heb de afgelopen weekenden zitten prutsen om een Linksys WAG54Gv2 verbinding te laten maken met Wanadoo lite.
Sinds ik er firmware versie 1.05.01 op heb gezet, gaat in ieder geval het verbinding maken met de DSL lijn goed (in een paar seconden, in plaats van in een paar uur).
Maar het volgende probleem doet zich voor: het modem geeft bij het verbinden naar de ISP, Wanadoo in dit geval, de melding "PPP authentication failed." Kortom, Wanadoo lijkt de gebruikernaam en wachtwoord te weigeren.
Echter, in het register van de betreffende pc kan ik de volgende instellingen van het reeds aanwezige USB modem vinden:
Op basis van die instellingen heb ik de Linksys als volgt ingesteld:
Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
Multiplexing: VC
Qos type: UBR
Virtual Circuit: VPI = 8, VCI = 48
DSL Modulation: G.dmt
User name: <username zoals in brief>@wanadoo.nl
Password: <password zoals in brief>
Keepalive: Redial period: 20 sec
Host name: <leeg>
Domain name: <leeg>
MTU: Manual
MTU Size: 1492
Het doorzoeken van GoT en een heleboel andere sites leert me alleen dat deze instellingen goed zouden moeten zijn. Helaas blijft het Internet ledje nog steeds rood.
Ook heb ik gevarieerd met de username, dus <username zoals in brief>@wanadoo.nl-lite, maar die wordt ook geweigerd.
Is er iemand die deze combinatie ook heeft, dus Wanadoo Lite (KPN) + Wag54Gv2, en mij kan laten weten welke instelling ik over het hoofd zie?
Sinds ik er firmware versie 1.05.01 op heb gezet, gaat in ieder geval het verbinding maken met de DSL lijn goed (in een paar seconden, in plaats van in een paar uur).
Maar het volgende probleem doet zich voor: het modem geeft bij het verbinden naar de ISP, Wanadoo in dit geval, de melding "PPP authentication failed." Kortom, Wanadoo lijkt de gebruikernaam en wachtwoord te weigeren.
Echter, in het register van de betreffende pc kan ik de volgende instellingen van het reeds aanwezige USB modem vinden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\GlobeSpanVirata\GVInstDLL]
"OrgTcpipWinSize"=dword:00000000
"hklmDriverSignPolicy"=hex:01
"hkcuDriverSignPolicy"=hex:01
"DriverType"="WAN"
"Vci"="48"
"Vpi"="8"
"Encapsulation"="7"
"Driver"="{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\\0011"
"DriverInstalled"="1"
"DialupName"="ADSL van KPN Dial-Up"
"username"="<username zoals in de brief>@wanadoo.nl"
"Password"="<wachtwoord zoals in de brief>"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\GlobeSpanVirata\GVInstDLL\DriverParameters]
"SysTrayIconMode"="1"
"Rfc2364Mode"="0"
"Rfc2516Enable"="0"
"Standard"="2"
"Win2kSurpriseRemoval"="1"
"Language"="dutch"
"VendorId"="39"
"CplDebugMode"="0"
"IsLogoTransparent"="1" |
Op basis van die instellingen heb ik de Linksys als volgt ingesteld:
Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
Multiplexing: VC
Qos type: UBR
Virtual Circuit: VPI = 8, VCI = 48
DSL Modulation: G.dmt
User name: <username zoals in brief>@wanadoo.nl
Password: <password zoals in brief>
Keepalive: Redial period: 20 sec
Host name: <leeg>
Domain name: <leeg>
MTU: Manual
MTU Size: 1492
Het doorzoeken van GoT en een heleboel andere sites leert me alleen dat deze instellingen goed zouden moeten zijn. Helaas blijft het Internet ledje nog steeds rood.
Ook heb ik gevarieerd met de username, dus <username zoals in brief>@wanadoo.nl-lite, maar die wordt ook geweigerd.
Is er iemand die deze combinatie ook heeft, dus Wanadoo Lite (KPN) + Wag54Gv2, en mij kan laten weten welke instelling ik over het hoofd zie?