Ervaringen Altec Lansing MX5021 ?

Pagina: 1
Acties:

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 11:02
Hoi!

Ik ben reeds enige tijd op zoek naar een goed 2.1 speakersetje. Na heel (heel :) ) veel reviews, artikels, etc... ben ik uitgekomen bij de altec lansings MX5021. Echter, reviewers spreken elkaar een beetje tegen ivm geluidskwaliteit. Dus had ik graag van iemand persoonlijke ervaringen gehoord over het geluid (design, afwerking, ... boeien niet). Is het geheel goed uitgebalanceerd. Is de treble echt te scherp? En het laag duidelijk genoeg?

Ik heb reeds geprobeerd om een luistertest aan te vragen bij de invoerder, maar dat kon niet. En in België heb ik ze nog in geen enkele winkel gevonden.

ieg al bedankt

• Drosera
Bump :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 15:09

JT

VETAK y0

Geef is wat specs en pics.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Deze komen bij diverse bladen goed uit de testen:
http://www.consumer.phili...0QLBFJJ0RMRCSHP3HKFSESI5P

• Drosera
owkeetjes ;)

Officiële site:
http://www.alteclansing.c...on=europe&country_code=be

Reviewtje:
http://www.fastlanehw.com/reviews.php?i=73

En in deze topic is er ook al wat over gepraat: (zo rond p17).
[rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml]

Maar dus, ik zoek gebruikerservaringen van tweakers _/-\o_ , reviews en specs heb ik al grondig bestudeerd. Veel van die reviews zijn echter zo gekleurd, dat ik er niet echt op verder durf gaan.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik ben zeer tevreden met m'n Altec Lansing ADA885 speakerset (4 speakers + sub). Ik gebruik echter alleen de twee voorste speakers in stereo en digitaal aangesloten op een geluidskaart met perfect digitaal uit.

Ik weet niet of je deze set kan vergelijken met de MX5021, maar bij deze set is de treble niet te scherp maar ook niet te dof, hij is precies goed. Hierdoor klinkt te muziek heerlijk helder en ruimtelijk. Ik kan er zonder problemen de hele dag naar luisteren, zonder dat het pijnlijk aan de oren wordt, wat wel eens anders is bij sets waarbij de treble te scherp is.
De bass is ook lekker, maar overheerst niet (ik heb de bass net een tikkeltje harder gezet op de speakerset).
Het enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat de bass wat modderig wordt bij hoog volume, maar de boxen + sub op m'n bureau staan 50cm van m'n oren af, dus ik zet 'm sowieso niet hard.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt (waarschijnlijk niet zo heel veel :/ )

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Altec Lansing blijft, vind ik persoonlijk, nog steeds de beste op de pc-markt wat betreft luidsprekersetjes, samen met Klipsch. Allebei jarenlange ervaring in de échte luidsprekersector en maken gewoon goed spul. Je zal je met deze MX5021 zeker geen bult vallen. Heb er ook lang over getwijfeld maar ben dan toch maar voor mijn Camargue's gegaan die toch nog weer een stuk beter zijn :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 15:09

JT

VETAK y0

Ik vind het er zelf niet verkeerd uit zien, ook qua specs niet. Gewoon 6,5" woofertje en 2x3" mid ipv 1" mids en 4" woofertje ofzo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1