Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat werkt er op -5 en -12 volt?

Pagina: 1
Acties:

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-11 11:27
Ik heb na wat hardware wijzigingen (andere CPU geprobeerd, ander mobo, andere vid krt. ineens vreemde uitlezingen op mijn negatieve spanningen:

Wat werkt er eigenlijk op deze spanningen? Alles lijkt normaal te functioneren.

voor:
Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/4591/temps7ym.th.jpg
na:
Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/4442/temps11gs.th.jpg

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

De -12 is dacht ik niet echt nodig. Tenminste, ik had 2 systemen op de zaak die bij het opstarten klaagden dat de -12v miste, en als ik die warning uitzet in het bios start ie gewoon op :-)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:57

_Ernst_

Mark It Zero!

De negatieve waarden kun je negeren. Ze worden tegenwoordig vrijwel niet meer gebruikt, en de kans dat ze niet eens worden uigelezen is er ook.
Gewoon negeren dus als alles verder stabiel loopt.

Had je ook makkelijk kunnen vinden met de search btw, dit is al veel vaker langs gekomen....

Last.fm

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:31

Haan

dotnetter

Ze worden idd niet gebruikt, sommige programma's reageren hier vreemd op zoals je zelf hebt gemerkt :) Hou trouwens in je achterhoofd dat geen een programma echt betrouwbare waardes geeft hè ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gebruikt de seriele poort niet -12? Laat ik het zo zeggen: er komt wel -12 uit, maar het kan zijn dat hij deze zelf genereert uit +12 ofzo, dat weet ik niet.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:31

Haan

dotnetter

Maar wie gebruikt er tegenwoordig nog de serieele poort? ;) Niet zo heel veel mensen in ieder geval. Modems gebruiken volgens mij ook -12V en hele oude geluidskaarten ook.

[ Voor 27% gewijzigd door Haan op 17-09-2005 11:03 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 19:34

Bergie

Lekker belangrijk...

Volgens mij gebruik de seriele poort inderdaad nog de -12V. Maar de -5V wordt volgens mij nergens meer voor gebruikt. Vroeger werden ze vaker gebruikt maar over hoeveel jaar terug we dan praten zou ik niet weten eigelijk.

Yamaha MT-09

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07 12:25
De -5 Volt heb je nodig bij sommige on-board geluidschips zoals de Creative chip op de MSI borden. Sommige Coolermaster voedingen leveren namelijk geen -5Volt en dus werkt het on-board geluid niet bij sommige geluidschips.

[ Voor 39% gewijzigd door Morre op 17-09-2005 11:17 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:08

Super_ik

haklust!

k heb hier, bordjes met een pentium mmx liggen die gevoed worden uit een 12 volt accu, waar ik ook de 5 volt uit haal, helemaal geen negatieve spanningen dus, en draaien als een tiet. :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• teake
ok, dank voor de bevestigingen allemaal! Ik laat de voeding lekker zitten dus. Eventueel de meer stabiele voeding van een andere PC, omdat ik af en toe freezes heb, maar de spanningen op zich zijn dus niet bezwaarlijk.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik gebruik de blauwe draad -12V voor mijn led die op mijn powerknop zit. deze led werkt pas vanaf +20v :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Je hebt trouwens een hele lkkre stabiele voeding.. wat voor 1 is't eigenlijk ?

Revive the guild!

• teake
Jelte,89 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:16:
Je hebt trouwens een hele lkkre stabiele voeding.. wat voor 1 is't eigenlijk ?
Huh? wie? Ikke? dat is een heel simpel voedinkje: Q-tec 300 Watt ATX PSU, maar hoe kun jij dan zien hoe stabiel mijn voeding is... :?

[ Voor 12% gewijzigd door teake op 19-09-2005 16:07 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 23:32

HeepH

Dope Rapper

een ocz ddr-booster werkt met - lijnen, voor de geinteresseerde.

http://specs.tweak.to/16495

Pagina: 1