Een week of twee geleden vroeg een kennis mij eens te kijken naar zijn pc, spysweeper had sc-keylog gevonden. Ik heb toen de hele pc afgezocht naar alle plekken waar dit kan staan, voorzover bekend op internet. Niets gevonden, spysweeper weer gedraaid, niets gevonden, vaag. twee dagen later, weer sc-keylog, nu rigoreus de machine met de compaq restore cd's gerestored, backup terug gezet, en klaar. Een paar dagen later, hij was er weer, sc-keylog. Nu de machine helemaal met de hand geinstalleerd (na deze geformateerd te hebben), inclusief alle service packs, norton antivirus, spysweeper, office xp, en drivers voor een fuji fotocamera. Spysweeper gedraaid, vond niks. Vandaag (twee dagen later) een mailtje, "hij is er weer".
Wat kan ik nog doen?
Het gaat om een Compaq p4 machine
Er draait Norton antivirus, spysweeper, firewall van sp2.
Op de gebruikelijke plekken (zoals beschreven op internet)kan ik niets vinden.
De site van de fabrikant biedt ook geen uitkomst.
Wie heeft er een idee hoe dit binnen komt, de mail is uitgesloten, die is de afgelopen twee dagen niet gebruikt.
Kan dit via msn? hoewel er geen bestanden zijn geaccepteerd, en er niet met onbekenden is gechat.
Of komt dit rechtstreeks van iemand anders, gehacked misschien?
Wie heeft er een idee?
Wat kan ik nog doen?
Het gaat om een Compaq p4 machine
Er draait Norton antivirus, spysweeper, firewall van sp2.
Op de gebruikelijke plekken (zoals beschreven op internet)kan ik niets vinden.
De site van de fabrikant biedt ook geen uitkomst.
Wie heeft er een idee hoe dit binnen komt, de mail is uitgesloten, die is de afgelopen twee dagen niet gebruikt.
Kan dit via msn? hoewel er geen bestanden zijn geaccepteerd, en er niet met onbekenden is gechat.
Of komt dit rechtstreeks van iemand anders, gehacked misschien?
Wie heeft er een idee?
[ Voor 8% gewijzigd door Teddy op 17-09-2005 10:48 ]