Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Veel veranderingen in 2006 ; wat is het gevolg?

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
• Levensloopregeling
• Basisverzekering
• Wet WALVIS
• Meer .... ?

Levensloopregeling
http://www.belastingblad.nl/links/levensloopregeling.htm

Op zich lijkt dit me een goed plan, maar echt duidelijk is het me allemaal nog niet. Ik vraag me bv. af of ik het vrijgekomen deel van het spaarloon over kan hevelen naar de levensloopregeling. Vermoedelijk is dat mogelijk, mits je maar onder de 12% blijft maar zeker weten doe ik het niet. Daarnaast vraag ik me af of de levensloopregeling enige invloed heeft op het pensioengebeuren.

Basisverzekering
http://www.basisverzekering.nl

Langzaam aan begint duidelijk te worden dat ons dit 'een hoop' geld extra gaat kosten. Eigenlijk is het wachten op de offertes van de zorgvezekeraars, zonder die offertes (die in de loop van november komen) is er nog niets zinnigs te zeggen.

Wet WALVIS
WALVIS = Wet Administratieve Lastenverlichting en Vereenvoudiging in de Sociale verzekeringen

Een quote van mijn werkgever:
De wet Walvis leidt tot een aantal aanpassingen in de (wijze van) heffing van loonheffing en SV-premies. De meeste aanpassingen gebeuren achter de schermen bij de salarisadministratie. Waar je als medewerker wel direct iets van zult merken is de gewijzigde bijtelling van de lease-auto. Die bijtelling verloopt vanaf 1 januari 2006 namelijk via de salarisbetaling. De werkgever moet straks maandelijks 1/12e deel van de bijtelling (22% van de cataloguswaarde van de auto) bij het inkomen optellen.
Gevoelsmatig heb ik het idee dat ik hierdoor maandelijks meer belasting betaal middels mijn salaris. Aan de andere kant betaal ik dan waarschijnlijk bij de jaarlijkse belastingaangifte geen belasting meer over mijn leaseauto.

Hoe denken jullie over al deze op stapel staande wijzigingen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

pven schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:24:
Gevoelsmatig heb ik het idee dat ik hierdoor maandelijks meer belasting betaal middels mijn salaris. Aan de andere kant betaal ik dan waarschijnlijk bij de jaarlijkse belastingaangifte geen belasting meer over mijn leaseauto.
Gevoelsmatig kun je wel weghalen, je betaalt straks inderdaad meer belasting (voorheffing) en die zul je daarom later afgetrokken zien worden van het te betalen bedrag aan loonheffing.

ARME AOW’er

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat betreft de Walvissen-wet ben ik wel positief, de verantwoordelijkheid voor de belasting over je wagen ligt inderdaad volledig bij je werkgever, en je hoeft zoals je zelf al zegt inderdaad geen aparte aangifte meer te doen over je wagen. Nadeeltje is dat je netto wat minder op je rekening krijgt elke maand, maar netto over het hele jaar zal het denk ik niet zo enorm veel uitmaken als alles met elkaar verrekend is.

Verzekering... tsa... al zoveel over in het nieuws geweest. Zal inderdaad wel fors duurder gaan uitpakken ja. Hoeveel, en hoe precies zal inderdaad afwachten zijn tot de offertes binnenkomen, maar dat het (veel) meer is dan op dit moment lijkt me wel een zekerheidje (iig voor mijn situatie).

Over de levensloopregeling heb ik nog even geen mening, daar ik me daar nog eens in moet verdiepen, volgens mij nog een best complexe materie. Ik weet ook nog niet of ik dus daaraan mee ga doen, of dat ik met spaarloon blijf werken (geloof dat je maar één van de twee mag doen). Kan je later overigens altijd nog switchen, of zit je eenmaal vast aan je keuze, als je die gemaakt hebt?

Virussen? Scan ze hier!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken volgend jaar mbt de bijtelling van de auto van de zaak. Als je werkgever namelijk teveel loonbelasting betaald kan je dat niet eenvoudig met een T- of VT-formulier terug krijgen.
Een werknemer merkt dit straks aan zijn lagere netto salaris. Jaarlijks krijgt de werknemer een jaaropgave van zijn jaarsalaris, het fiscaal loon. Vanaf 2006 is de bijtelling dus verwerkt in dat fiscale loon. Tegen de hoogte van het loon dat vermeld moet worden in de aangifte inkomstenbelasting heeft de werknemer geen bezwaarmogelijkheid.
Er komen wel nieuwe regels om dit wel mogelijk te maken, maar het is allemaal afwachten. Bij mij op het werk krijgen we binnenkort ook nog een informatie avondje omtrent deze wijzigingen.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

[ash] schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:48:
Als je werkgever namelijk teveel loonbelasting betaald kan je dat niet eenvoudig met een T- of VT-formulier terug krijgen.
Er zijn geen wijzigingen wat dit betreft hoor. Teveel betaalde belasting ontvang je altijd retour en de voorlopige teruggaaf blijf ook gewoon.

ARME AOW’er

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Dat is niet helemaal waar is dit geval. Je betaald belasting over je fiscaleloon, in dit fiscaleloon zit vanaf volgend jaar je bijtelling van je auto. Nu zal je werkgever altijd voor die 22% gaan, maar wat nu als je helemaal geen prive kilometers maakt? En tegen de hoogte van je fiscale loon kan je geen bezwaar maken.

De reden waarom de werkgever waarschijnlijk altijd de 22% gaat hanteren komt doordat de werkgever verantwoordelijk is voor het inhouden van de loonheffing en als hij teweinig inhoudt moet hij dit betalen en niet de werknemer.

Voor mij maakt het allemaal niet zoveel uit, ik rij toch meer dan 500km prive.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Als iemand helemaal geen privékilometers maakt, wat zeer uitzonderlijk is, kan men dat aangeven op de aangifte over het volgende jaar. Nogmaals, wat dit betreft is er geen verandering. De inhoudingen die een WG doet zijn voorheffingen. De eindheffing wordt pas bepaald na opgave d.m.v. het aanslagbiljet.

ARME AOW’er

Pagina: 1