Ik heb een Asus P2B-F met een Intel PII 350 en 128mb Dimm. Hoe moet ik die overclocken zonder het te mollen en wat kan ik als maximum halen?
Macconner! | speed 733@1007 :)
Verwijderd
Ik zou zeggen; gebruik de search functie in dit forum 's. Kan zeer verhelderend werken en op die manier kun je strax verder in je overclocking experiment gerichtere vragen stellen. De vraag tot hoever je kan gaan is echter niet te beantwoorden. Dit verschilt per systeem en zal je zelf uit moeten proberen.
FSB vrhogen
FSB = FrontSide Bus
Je moet er wel rekening me houden dat emt over klokken je processor warmer wordt omdat je je meestal je Vcore moet verhogen. Dus moet je een betere koeler kopen.
Als je je FSB verhoogt kunnen je AGP en PCI sloten daar last van ondervinden, zorg ervoor dat de divivder van de PCI/AGP goed staat.
Je geheugen kan ook ervoor zorgen dat overklokken niet lukt, dus goed geheugen (die en hoge snelheid kan halen) is een must.
FSB = FrontSide Bus
Je moet er wel rekening me houden dat emt over klokken je processor warmer wordt omdat je je meestal je Vcore moet verhogen. Dus moet je een betere koeler kopen.
Als je je FSB verhoogt kunnen je AGP en PCI sloten daar last van ondervinden, zorg ervoor dat de divivder van de PCI/AGP goed staat.
Je geheugen kan ook ervoor zorgen dat overklokken niet lukt, dus goed geheugen (die en hoge snelheid kan halen) is een must.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Is het wel goed voor je Processor als je die overclocked ?????
Verwijderd
Gebruik die search nou maar...
Nee het is niet goed voor je processor.... Maar wel voor jou en tegen de tijd dat je processor het begeeft heb JIJ al lang weer een nieuwe...
Nee het is niet goed voor je processor.... Maar wel voor jou en tegen de tijd dat je processor het begeeft heb JIJ al lang weer een nieuwe...
Hoezo "Gebruik die search nou jongen en denk na."
Ik ben dit bericht niet begonnen !!!!!
Maar in ieder geval , bedankt
Ik ben dit bericht niet begonnen !!!!!
Maar in ieder geval , bedankt
Verwijderd
Ok, dat denk na was wellicht overdreven. Ik haal het weg. Maar jij kan net zo goed van de search gebruik maken als degene die de topic begonnen is.
Ik heb pas nog zo'n combo onder handen gehad. Je FSB kun je in heel grote stappen instellen, tussen 112FSB en 133FSB zit niks. 133FSB trekt 'ie niet (bij mij niet iig) dus blijf je zitten met 112. Je proc loopt dan 392MHz.
Verder heb ik het geheugen op 2-2-2 gezet ipv 3-3-3 (by SPD) en dat hielp zelfs beter dan de CPU op 392 zetten.
Beetje kutten in de BIOS en klaar was het. Met die combo is niet echt veel te doen, maar hij is wel retestabiel.
Edit: Ow ja, voor dat handjevol extra MHZ'en hebbie geen zwaardere koeler nodig.
Verder heb ik het geheugen op 2-2-2 gezet ipv 3-3-3 (by SPD) en dat hielp zelfs beter dan de CPU op 392 zetten.
Beetje kutten in de BIOS en klaar was het. Met die combo is niet echt veel te doen, maar hij is wel retestabiel.
Edit: Ow ja, voor dat handjevol extra MHZ'en hebbie geen zwaardere koeler nodig.
Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...
Op jouw moederbord misschien.... maar op een P2B-F kun je ook nog 124 kieze.... is op ieder bord verschillerd... dus kan je nniet zegge...Op dinsdag 16 januari 2001 13:41 schreef MetalStef het volgende:
Ik heb pas nog zo'n combo onder handen gehad. Je FSB kun je in heel grote stappen instellen, tussen 112FSB en 133FSB zit niks. 133FSB trekt 'ie niet (bij mij niet iig) dus blijf je zitten met 112. Je proc loopt dan 392MHz.
SEARCH GODNONDEJU. Klik eens op SEARCH bovenaan. Tik in: FSB
Ja? hebbes? ok. En kijk dan maar eens.
Mja 't wordt wel triest dit. Misschien moeten de mods de search met lettertype 72 bovenaan neerzetten ofzo
en wel op inhoud klikken en niet onderwerp.
Ja? hebbes? ok. En kijk dan maar eens.
Mja 't wordt wel triest dit. Misschien moeten de mods de search met lettertype 72 bovenaan neerzetten ofzo
en wel op inhoud klikken en niet onderwerp.
Wellicht kun je deze vragen ook beter stellen in het oc-forum.
De search is inderdaad errug nuttig. Als je daarna nog een ogenschijnlijk eenvoudige vraag stelt is het je vergeven. Als je yahoo of alta-vista de search gebruikt met het woord tweak kom je ook een eind. Vind je bijvoorbeeld ook software zoals WCPUID.
De search is inderdaad errug nuttig. Als je daarna nog een ogenschijnlijk eenvoudige vraag stelt is het je vergeven. Als je yahoo of alta-vista de search gebruikt met het woord tweak kom je ook een eind. Vind je bijvoorbeeld ook software zoals WCPUID.
Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452
Neem een soldeerbout, haal de SIMM banken van je plankje af, verruil je PCI sloten voor PCI-66/64bit en zet dan gelijk DDR op je plankje. Dan ben je een knappe jongen...
Gebruik ajb de zoekfunctie, er zijn letterlijk 100-en topics over overklokken er staat vast wel iets voor je tussen.
Gebruik ajb de zoekfunctie, er zijn letterlijk 100-en topics over overklokken er staat vast wel iets voor je tussen.
Bericht hierboven
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()