[XP] nieuwe cpu, blue screen

Pagina: 1
Acties:

• U.F.O
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hallo,

Enkele uren geleden vervange ik mijn xp2600+ met een xp3200+. Sinds dien werkt windows xp pro niet meer. Ik heb een dualboot met linux suse pro, en dat werkt verder prima. Telkens als ik windows probeer op te starten krijg ik een van de volgende 2 bsod's. 1. BUGCODE_USB_DRIVER 2. PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA Dit krijg ik ook als ik windows opnieuw probeer te installeren. Als ik mijn oude cpu terug erin doe werkt het weer prima. Ook als ik de 3200+ flink langzamer laat lopen werkt windows weer prima.

Aangezien linux wel prima werkt lijkt het mij sterk dat het door de cpu of andere hardware komt. Toch is windows het daar blijkbaar niet mee eens.. Iemand enig idee?

Sys:

Amd Athlon XP 3200+
Asus A7V880
Asus x800xt-pe
Kingston KVR400X64C3A 2x512mb
Maxtor 200gb sata
Maxtor 120gb ata
Coolermaster real power 450w
dvd brander
2 pci kaartjes

Edit:
Als ik usb uitschakel in de bios en een gewoon toetsenbord gebruik kan ik overigens wel soms in windows komen, ook dat werkt niet altijd..

[ Voor 9% gewijzigd door U.F.O op 17-09-2005 00:55 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Check de temperaturen eens van je cpu (en of dit verschil maakt in windows en linux). daarnaast zou het testen van die cpu in een andere bak ook altijd nog verstandig zijn. Wellicht dat dat ding niet helemaal stabiel is. (mijn ervaring is dat linux vaak wat stabieler blijft draaien met brakke hardware).

• U.F.O
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb toennet een burnin test gedaan met ultimate boot cd, daar kreeg ik na 10 minuten een zwart scherm. Toen keek ik in de bios en de temp was rond de 45, dat zou makkelijk moeten kunnen.. Heb nu maar weer de oude erin gezet. Ik ben van plan om garantie te gaan claimen voor de 3200+, of zou ik eerst nog wat andere dingen moeten doen? :?

[ Voor 15% gewijzigd door U.F.O op 17-09-2005 01:48 ]