Folders/bestanden delen : niet alles zichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.631 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik heb een netwerkje aangelegd tussen mijn notebook en mijn vaste desktop PC via WiFi.
Het was geen enkel probleem om dit voor elkaar te krijgen : een workgroup opgeven die gelijk is op beide machines, bestands en printer delen activeren en de mappen delen die bereikbaar moeten zijn.

Inderdaad kan ik dan in Verkenner onder mijn netwerklocaties de workgroup zien staan, daaronder de machines binnen die workgroup en daaronder de gedeelde mappen.

Echter als ik in die mappen kijk, dan blijkt niet alles zichtbaar te zijn. Er ontbreken sub mappen en in sommige submappen ontbreken bestanden. Als ik ook een map aanklik en daar een nieuw map of bestand aanmaak, dan wordt deze ook wel aangemaakt maar is niet zichtbaar voor de externe computer. Als ik een hard pad opgeef (bv \\MijnPC\Work\Map1\SubMap1\) als adres in verkenner dan zie ik wel de inhoud, echter in de folder-boom staan deze niet weergegeven.

Het lijkt wel alsof de inhoud van de share niet goed wordt bijgewerkt. Een refresh (F5) of de verbinding opnieuw aanmaken helpt niet

Vreemd, en ik kan niet achterhalen waar dit nu aan kan liggen.

Het betreft trouwens een Windows XP Home en een Professional combinatie.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

gokje hoor, maar misschien bestanden en mappen die hidden zijn? (eigenschappen map/bestand en dan de vinkjes onderaan)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
FireWurX schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:16:
gokje hoor, maar misschien bestanden en mappen die hidden zijn? (eigenschappen map/bestand en dan de vinkjes onderaan)
Nee, de attributen van de items die niet zichtbaar zijn komen overeen met de items die wel zichtbaar zijn. Ook als ik een nieuw bestand maak, bijv een tekstbestand dan is deze meteen onzichtbaar, zonder zelfs aan de attributen gezeten te hebben.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Wat ook raar is dat als ik de machtigingen wil bekijken van bestanden dat ik deze op geen enkele manier zichtbaar krijg.

Het is toch zo dat als je het context menu de eigenschappen van een bestand in verkenner opent er een tabje zichtbaar is met de titel "beveiliging" ? Daar kan je de machtigingen instellen.

Als ik de eigenschappen van een bestand weergeef dan ontbreekt dat tabje. Ik zie alleen Algemeen, compatibiliteit en samenvatting.

Wel vaker gezien met andere onderdelen van windows dat er vanwege bepaalde instellingen tabjes wel/niet zichtbaar zijn bij specifieke functionaliteit.

Iemand enig idee welke instelling invloed heeft op het wel dan niet tonen van het beveiligings tabje op het eigenschappen scherm ?

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 14:40
Volgens mij (voor zo snel als ik kan bedenken) is dat beveiligingstabje uitgeschakeld als je "Eenvoudig delen van bestanden" uit hebt staan in je opties (tools -> folder options)

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Xymox schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:16:
Wat ook raar is dat als ik de machtigingen wil bekijken van bestanden dat ik deze op geen enkele manier zichtbaar krijg.

Het is toch zo dat als je het context menu de eigenschappen van een bestand in verkenner opent er een tabje zichtbaar is met de titel "beveiliging" ? Daar kan je de machtigingen instellen.

Als ik de eigenschappen van een bestand weergeef dan ontbreekt dat tabje. Ik zie alleen Algemeen, compatibiliteit en samenvatting.

Wel vaker gezien met andere onderdelen van windows dat er vanwege bepaalde instellingen tabjes wel/niet zichtbaar zijn bij specifieke functionaliteit.

Iemand enig idee welke instelling invloed heeft op het wel dan niet tonen van het beveiligings tabje op het eigenschappen scherm ?
Bekijk je de dan de bestanden via een share of op de pc zelf?

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
BlackLight schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:01:
[...]
Bekijk je de dan de bestanden via een share of op de pc zelf?
Op de PC zelf, als administrator !
trinite_t schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:20:
Volgens mij (voor zo snel als ik kan bedenken) is dat beveiligingstabje uitgeschakeld als je "Eenvoudig delen van bestanden" uit hebt staan in je opties (tools -> folder options)
Aha, ik zal zsm kijken welke instelling ik daar heb. Ik kan mij voorstellen dat mijn TS probleem hiermee te maken heeft, dat de machtigingen op de bestanden niet goed staan. Als ik wel bij de machtigingen kan komen is dit wellicht zichtbaar.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-12 01:20

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Ik heb identiek hetzelfde probleem, heb je het al kunnen oplossen?

Ik heb de volgende mappenstructuur aangemaakt als test:

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/5161/folders2ul.png

Verder zitten er geen bestanden in de mappen. Als ik de map Test nu deel ontbreken echter mappen 10 t.e.m. 13 in de netwerkshare (zowel lokaal als vanaf een andere machine benaderd).

Reeds geprobeerd:

- andere driver NIC
- gescand op spyware
- alle permissies nagelopen, alles is leesbaar voor Gasten
- structuur opnieuw aangemaakt op andere drive, exact dezelfde mappen ontbreken
- vinkje Eenvoudig delen van mappen

Snap er niks van...

[ Voor 5% gewijzigd door Dawai op 02-07-2006 23:18 ]

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Nee, ik heb nog geen oplossing gevonden. Het is een vreemd probleem. Lijkt wel alsof tijdens de synchronisatie van de inhoud van gedeelde items opeens ophoudt en daarmee dus onvolledig is.

Ik had gehoopt dat het een autorisatie issue zou zijn, maar de gehele gedeelte map en alle onderliggende items hebben de juiste autorisaties. Ook als ik nieuwe maps maak en daar zo'n zelfde structuur in aanbreng blijft het probleem bestaan. Zelfs de exacte mappen en bestanden die ik mis in de originele gedeelde map ontbreken in de pas aangelegde map. Dus exact zoals jij beschrijft.

Op dit moment gebruik ik een remote oplossing waarbij ik met een soort transfer applicatie wel de gehele inhoud kan weergeven en bestanden over en weer kan kopieren. Maarja, dat is slechts een lapmiddel !

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Probeer eens je WiFi channel te veranderen, standaard is dat geloof ik 3 in de meeste apparatuur, als je buurman ook een WiFi apparaat op hetzelfde kanaal heeft kan dit voor storingen zorgen, als er een storing komt op het moment dat je de mappen aan het ophalen bent optreed zie je dus maar de helft.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Zou ik vreemd vinden omdat verder alles werkt. De remote desktop gaat goed, FTP ook. Met de remote filetransfer ook geen problemen.

En daarbij dat het altijd dezelfde mappen en bestanden zijn die missen. Dus niet random, maar reproduceerbaar. Dus problemen met de WiFi verbinding kunnen niet het probleem zijn, anders zou het meer random moeten zijn en ook effect hebben op alle andere verbindingen.

• Dawai

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Bij mij gaat het trouwens helemaal niet over WiFi maar over een gewone 100 MBit lijn. Op een andere PC heb ik er alvast geen last van.

[ Voor 23% gewijzigd door Dawai op 30-09-2005 20:24 ]

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Dawai

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Uiteindelijk heb ik dan maar Windows opnieuw geïnstalleerd en het probleem is opgelost. Blijft me een raadsel 8)7

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35
Ik heb dit probleem ook al een tijdje maar het begint nu wel heel erg vervelend te worden.
Is er al iemand die een oplossing heeft kunnen vinden?

Windows opnieuw installeren is eigelijk geen oplossing (alleen in het uiterste geval).

Zelf als al eerder gezegd is is dat het steeds de zelde bestanden zijn.
Zelfs als ik bestanden verwijder komen de andere niet te voorschijn, dus het kan ook niet een soort van cache zijn.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• Dawai

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Klein schopje...

Na een verse Windows-installatie ging het enige tijd goed maar nu heb ik er terug last van. Ik heb nog eens dezelfde mappenstructuur aangemaakt als hierboven en het zijn weer dezelfde mappen die ontbreken in de share (10 tot 13).

Iemand hier nog een idee :?

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
{kick}

Jeetje zeg, ik wordt er onderhand erg gefrustreerd door. Wat ik ook probeer, het effect dat ik niet alle en soms zelfs geen enkel bestand terug vind in gedeelde mappen blijft bestaan.

Ik hoop dat er iemand nog ideetjes heeft waar ik nog kan zoeken, want op deze manier is het delen van mappen van mijn fileserver haast niet te gebruiken. Ik kan meestal nog wel bestanden zichtbaar maken door ze naar een andere folder te kopieren die ook gedeeld is, maar makkelijk is het niet.

• Dawai

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Ik heb ook nog steeds last van dit uiterst irritante probleem. Xymox, heb je toevallig encryptiesoftware als TrueCrypt draaien?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het probleem is niet helemaal hetzelfde maar het doet me wel denken aan dit Technet artikeltje. Misschien kun je daar iets mee?

• Dawai

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Na maandenlange frustratie heb ik de oplossing gevonden. Dit was het probleem:

http://support.microsoft.com/kb/896427/

Bij mij stond de NTFS-tweak

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem\NtfsDisable8dot3NameCreation
op 1. Na deze terug op 0 gezet te hebben en het rebooten (ook de clients) zijn alle mappen terug zichtbaar _/-\o_

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
@Dawai

YES YES YES !!!!

Fantastisch, dat was dus de oplossing....
Bij mij stond deze tweak ook op 1, na aanpassing zoals je hebt aangegeven krijg ik alles te zien in mijn gedeelde mappen.

_/-\o_

Mijn dank is groot !!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

Ermo

the syntax is painful...

ik heb eenzelfde probleem bij het browsen over mijn netwerk vi amijn xbox, zie de werkgroep staan en de pc, de shares kan ik echter niet benaderen.

Als ik via een ander systeem ga kan ik ze wel weer benaderen, zou deze resolution er ook mee te maken kunnen hebben?

Verwijderd

gok dat dit een rechten kwestie is, dat je xbox en je XPbak niet dezelfde rechten hebben.
Probeer een het gast account toe te voegen aan je share (wel even enabelen(staat standaard disabled))
Pagina: 1