Toon posts:

Pentax istDS met oude objectieven

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag ben ik eigenaar van een Pentax istDS digi spiegelreflex. Oude Pentax objectieven kunnen hier ook op gebruikt worden.
Heeft iemand hier ervaring mee?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Vast wel. En wat wil je bereiken met dit topic? Nog specifieke vragen die je beantwoord wilt zien?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, ik wist niet dat ik zo in detail moest treden hier, of is een beetje info vragen hier verboden :?

Ik zou graag willen weten welke objectieven een goede combinatie zijn met de camera.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 23:26 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Een beetje info vragen is helemaal niet verboden. ;) Maar we verwachten hier inderdaad wel dat je in detail treedt (in ieder geval meer info geeft, zo is het veel te oppervlakkig...) en dat je zelf wat research doet voordat je iets vraagt. Oh, welkom op GoT trouwens. ;)

Maar dan nog, je bent nogsteeds vrij vaag...
• Wat voor soort lens zoek je? Fish? widerange-zoom? Tele-zoom? Of primes?
• Waarvoor wil je ze gebruiken? Landschapsfoto's? Partyfotografie? Portretfoto's? Dit maakt heel veel verschil uit in de eisen die je stelt aan de lichtsterkte en aan de DOF lijkt me...
• Wil je je echt beperken tot Pentax objectieven zoals je in je TS aangeeft? Of is Sigma/Tamron/Tokina met Pentax mount bijvoorbeeld ook goed?

Je budget zou trouwens ook nog wel handig zijn... :)

Om je even wat in de richting te helpen: Op http://www.photozone.de/active/survey/surveyform.jsp#browse staat een groot aantal lenzen, waaronder Pentax. Het is een leuke site om eens te beginnen, alhoewel ik zelf nooit op 1 enkele tabel af zou gaan.

Maar wat voor eisen je er aan stelt is toch wel handig om te weten. Ik bedoel, als je een beperkt budget hebt zou de Pentax DA 50-200mm F 4-5.6 ED een hele leuke tele-zoom lens zijn (mocht je daar naar op zoek zijn dan - en ik weet niet of het een leuke lens is, ik pak er maar 1 als voorbeeld), terwijl Pentax FA 80-200/2.8 IF ED toch bijna zonder twijfel een betere lens is. ;) (en hij is dan ook een factor 10 duurder.)

Kortom, je blijft nogsteeds iets te vaag eigenlijk. :) Sorry. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn eerste spiegelreflexcamera, dus veel weet ik nog niet van lenzen enzo.
Research heb al wel gedaan, maar ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik naar moet zoeken.

Ik maak wel veel foto's in de natuur, dus een macro lens zou nog zo gek niet zijn. Of een lens waarmee je een macro opname kan maken en toch niet met je neus bovenop het onderwerp hoeft te staan.
Ook maak ik veel foto's van springpaarden in actie, een tele lens zou daar handig bij zijn.

Maakt mij eigenlijk niet uit van welk merk, als ze maar een goed resultaat opleveren.
Mijn budget is niet erg hoog vandaar dat ik in de 2e hands hoek aan het kijken ben.

Je tips zal ik zeker eens bekijken, bedankt.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Centraal objectieven-topic V4.0 staat ook bomvol goede objectieven met erg uiteenlopende prijsklasses. Ik zou als ik jou was 's op marktplaats rondkijken, of ebay, daar is vaak wel veel aanbod te vinden, al weet ik niet hoe dat met Pentax zit. Het is niet het populairste merk (heeft niks met de kwaliteit te maken ;)), maar er passen ook veel oudere Pentax objectieven op... Gewoon ff proberen of je er wat kunt vinden, als je wat gevonden hebt kun je dat in het bovenstaande topic posten en zullen er ongetwijfeld mensen zijn die ervaring hebben met iets vergelijkbaars :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.