Toon posts:

no signal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuwe set gekocht:

amd 64 3500+
asus a8n-e
2 x 512 mb
ati x800xt pci-e
250 gb maxtor diamond 10
400w atx voeding (20pins)

Alles aangesloten. Druk op start. Alles gaat draaien (alle fans), maar ik krijg geen beeld (no signal).
Heeft het iets met die voeding te maken. Op het moederbord zit een 24 pins aansluiting. Krijgt die grafische kaart nu te weinig stroom ofzo?
Ben ik met een verlengstukje naar 24 pins uit de brand? Moet ik een hele nieuwe voeding kopen (atx2)? Of is er iets anders aan de hand?
Heb ergens iets gelezen over problemen met die harde schijf en de nvidea chip, maar dat kan dit toch niet zijn?

Help me alstublieft

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter lees deze eens door en zet dan even uiteen wat je inmiddels hebt geprobeerd en wat de resultaten daarvan waren.

Het kan idd zijn dat je per se een 24 pins stekker nodig hebt. (je vermeld niet wat voor voeding je hebt, dat is ook wel handig om even te doen natuurlijk).

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

zelf in elkaar gezet of kompleet zo gekocht?(dan retour winkel)

Wat heb je zelf al gedaan, buiten het op de START knop drukken?

en die 20 naar 24 zal je zeker helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Flame17 op 16-09-2005 23:07 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

[rml][ wistik'tmaar]Geen beeld, NIKS[/rml] al bekeken?

En dan met name deze post: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/23003921

Heb je dat stekkertje er wel in gedaan?

[ Voor 47% gewijzigd door woekele op 16-09-2005 23:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de 4pins ATX12V stekker wel aangesloten?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Dat je geen 24pins voedingsstekker hebt dondert niet overigens, heb ik ook niet, en mijn A8N SLI Deluxe loopt prima :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Het is een codegen atx 2.04 (p4) 400w voeding.
Ik heb hem zelf in elkaar gezet. Het 12 volt stekkertje erin gedaan.

Als ie opstart gaan alle lampjes branden (en fans).
Monitor doet het (op andere comp gecheckt). Kabels van monitor verwisseld (dvi en gewoon en gecombineerd).

HOe kan ik zien of de hdd het doet? Zou het daar aan kunnen liggen of moet ie dan in ieder geval met een bios scherm komen?
Op grafische kaart
www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html? tno=JAXA90&source=highlight&pid=44808&
zit naast een powerkabeltje dat werd meegeleverd nog een geel connectertje waar op dit moment niets ingaat????

Wat kan ik nog meer vertellen?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die Terw_Dan al noemde. Trek de HD los en probeer het dan. In het BIOS scherm moet je sowieso komen, maar als de HD erg stout is zou die kunnen voorkomen dat je computer doorstart. Probeer dan gewoon zonder HD. Probeer sowieso met zo min mogelijk hardware aangekoppeld.

Codegen is trouwens wel een B-merk. Beter dan b.v. Q-tec (C-merk), maar bij lange na niet zo goed als A-merken (Antec, Zalman, Tagan, etc). Je zou wel beeld moeten krijgen ermee op zo'n systeem schat ik in, maar of het stabiel zal lopen?

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 17-09-2005 09:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb geprobeerd met alleen videokaart op te starten, maar nog steeds hetzelfde probleem. No signal op mijn monitor. Hij haalt de bios niet eens.
Heb ook al geprobeerd om de bios te resetten door de batterij eruit te halen. Niets.

help

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Lees je de troubleshooter nou? Heb je je PC-speaker aangesloten, krijg je biepjes? Of nee, wacht, plug speakers/hoofdtelefoon in je onboard sound, dan zal je moederbord tegen je praten om je te vertellen wat er mis is (mijn A8N SLI Deluxe doet dat iig, ik geloof jouw A8N-e ook maar weet het niet zeker).

Verwijderd

Topicstarter
Het was het geheugen. Een blokje is dood. Maar nu heb ik weer problemen met die hdd van maxtor.
iK maak wel effe een andere tread

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

memtest niet gedaan of kon je dat niet opstarten.

Met ander geheugen bankje doet hij het wel dus?.........en doet dat bankje het wel bij een andere pc van kennis ofzo?

Dan nu even testen die HDD met powermax.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
powermax wat is dat? Sorry ben niet zo slim :-)

is het een programma? Hoe kom ik eraan? Draait het ook zonder windows (die is natuurlijk nog niet geinstalleerd)?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:41:
powermax wat is dat? Sorry ben niet zo slim :-)

is het een programma? Hoe kom ik eraan? Draait het ook zonder windows (die is natuurlijk nog niet geinstalleerd)?
Powermax is het testproggie van Maxtor.
dat kun je dus gewoon bij maxtor.com halen.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

opstarten van floppy en de rest gaat vanzelf, komt eventueel met een melding en die kan je weer op die site zoeken, of hier op het forum.

Pagina: 1