Toon posts:

[XP] Code 12 error bij verschillende apparaten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs wou ik een hd testen van mijn broertje. Om dat te doen moest ik eerst al mij pci kaarten eruit halen (ivm de kast) voordat ik de 2de hd erin kon schroeven. Eenmaal klaar bleek de hd niet te werken en heb ik hem er weer uitgehaald.
Toen ik daarna de pc aanzette was er opeens een probleem met mijn geluidskaart en firewire kaart. Beidde hadden een Code 12 foutmelding (niet genoeg vrije bronnen beschikbaar).
Heb toen met de foutoplosser gekeken of ik er iets tegen kon doen maar ik zag nergens iets verkeerds. Ook een van beidde uitschakelen zorgde er niet voor dat de ander ging werken. Heb toen de pc gereboot en toen ie opgestart was had opeens ook mijn wireless netwerk kaart zo'n code 12.

Toen uitgezet, kaarten eruit en in ander pci slot en weer opgestart en werd getrakteerd met bsod (0x000000A5; iets met ACPI). Dit opgelost met nieuwe windows installatie zonder ACPI.

Echter heb ik nu nog steeds een hele zooi code 12 foutmeldingen...

tevens werkt de driver van mijn netwerk kaart niet meer. Windows herkent hem zelf niet en als ik hem naar het .inf bestandje verwijs dan zegt ie dat er geen relevante informatie in staat...

specs;
windows xp pro sp2
AMD Athlon 1500+
Asus A7N8X-X
512 mb ddr geheugen

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:47
Je moet Windows installeren met ACPI ingeschakeld iig, dat is gewoon de standaard. Verder moet je eens spelen met de PnP-OS biosinstelling. Als dat niet werkt, kun je handmatig IRQ's toe gaan wijzen aan onderdelen en je kan ook proberen zoveel mogelijk overbodige onboarddingen uit te schakelen, zoals de printer-, com-, ir- en gamepoort.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:33:
Je moet Windows installeren met ACPI ingeschakeld iig, dat is gewoon de standaard. Verder moet je eens spelen met de PnP-OS biosinstelling. Als dat niet werkt, kun je handmatig IRQ's toe gaan wijzen aan onderdelen en je kan ook proberen zoveel mogelijk overbodige onboarddingen uit te schakelen, zoals de printer-, com-, ir- en gamepoort.
als ik ACPI inschakel krijg ik continue bsod's. Oplossing daarvoor was installatie als standard pc.

Handmatig IRQ's toe wijzen zal ik wel proberen maar ik snap echt niet hoe dat zomaar mis kan gaan terwijl er geen apperaten bij zijn gekomen.
Overbodige onboarddingen heb ik overigens al disabled...

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04
Probeer je BIOS-instellingen eens re resetten naar factory defaults, dat wil nog weleens helpen :)

Probeer anders eens alle apparaten uit te schakelen en/of eruit te halen die niet noodzakelijk zijn en dan kijken of het probleem bij de overige apparaten opgelost is. Als dat zo is alle apparaten weer 1 voor 1 inschakelen en kijken of een apparaat dan dus het probleem veroorzaakt.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd en het heeft niks veranderd.
Nog steeds code 12 probleem bij mijn 3 pci-kaarten (firewire, netwerk en audio) en de floppy disk controller. Alle onboard dingen (lan, audio ed.) werken wel allemaal even als mijn agp videokaart.

Is mijn moederbord kapot gegaan of is het probleem op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net ff wat dingetjes gaan testen en als ik er een netwerk kaart van mijn broer in zet dan wil de pc niet eens meer opstarten. Hoor wel paar bliepjes maar beeldscherm gaat niet aan en na een paar seconde valt ie stil...

Zal dus wel mijn moederbord zijn denk ik maar ik vind het zo raar dat ie sommige dingen niet meer goed doet en andere wel....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik breid je topictitel nog even uit. [XP]Code 12 probleem > [XP] Code 12 error bij verschillende apparaten*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Heb je de PCI kaarten wel weer in dezelfde volgorde erin gedrukt? Zitten ze goed in hun sloten?
Maak de connectors is goed schoon met een gummetje, [zorg wel dat er geen gum achterblijft!]

Daarna windows installeren en gelijk erachteraan de moederbird drivers.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 21:28 ]

Pagina: 1