[dualscreen] hoe desktop "verschuiving" voorkomen met games

Pagina: 1
Acties:

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
ok, ik heb hier dus 2 DELL schermen van 24" @ 1920*1200 (links primary)

zodra ik een game speel/start met een resolutie lager dan 1920*1200, wordt de rest vers van
de windows desktop verschoven naar de 2e (rechter) scherm en mn view vernaggelt :X

is er een fix/patch die dat kan voorkomen? Het is nl. erg irritant.

offtopic:
ik heb niets kunnen vinden @ google noch GoT, maar heb een klein vermoeden dat ik op de verkeerde manier heb gezocht.

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 22:43

lithiumangel

Tuurlijk !

Het enige wat je met een NVIDIA kaart kan doen is "align displays" aanvinken onder nview desktop manager / Tools .
Dit zal je iconen op relatief dezelfde plek laten staan en je wallpaper aanpassen .

Je hebt wel van die proggies die iconen locaties ook onthouden en met 1 shortcut key het terugzetten maar dat is nagenoeg zo`n beetje hetzelfde wat het er op neer komt , en je behoudt het feit dat alles crap loopt terwijl je het doet .

Echter valt het nietin zijn geheel tegen te gaan , dit is gewoon puur een windows limitatie .

Het beste is om je games op dezelfde reso als je desktop te spelen .
Alsnog heb je er bij sommige games dan nog last van , omdat zij eerst een intro filmpje of een vendor filmpje laden of zelfs een brakke main menu ( Dungeon siege 2 :O 800 x 600 only ) die een beduidend lagere reso opstart , alvorens te switchen naar de reso die je hebt ingestelt in de game .

Om de native res van je monitor te gebruiken met speelbare gaat dat niet lukken zonder een pimpy setup.

[ Voor 63% gewijzigd door lithiumangel op 17-09-2005 02:07 ]