Ik ga een budget pc samen stellen, en nu viel mijn oog een VIA chipset + CPU + VGA, om goedkoop uit te komen.Ik ging dus zoeken naar VIA op GoT, en kwam bijna alleen oude topic tegen (daarom ook dat 'recente') en toen ik op google ging zoeken vond ik wel wat reviews, maar daar meten ze de snelheid gewoon met benchmarks etc. maar mij gaat het meer om de 'gevoelssnelheid' voelt hij snel ? etc.
Dus ik heb wat vragen aan mensen die een recentere VIA* hebben.
*
Hiermee bedoel ik bv. de
VIA Apollo CLE266 met de VIA C3 Nehemiah
Mijn vragen
Hebben jullie ook zoveel driverproblemen als de vroegere VIA's ?
Past een VIA Moederbord + proc in elke ATX kast ? of moet ik speciaal een mini-ITX pakken ?
Hoe is de gevoelsmatige snelheid ? Hoe snel voelt het systeem ?
Zou een VIA + 1 Gig ram (of 512) veel verschil maken met een Pentium III 800mhz,128mb RAM ?
Is de fan van de VIA stil ?
Waar gebruik ik het systeem voor ?
Ik gebruik mijn Pentium III systeem voor vanalles, IM'en, wat browsen, photoshoppen, een beetje 3D tekenen etc.Soms speel ik wat oudere spellen (Diablo II, CS 1.6)
Alle performance die beter is dan mijn huidige systeem is goed , door het kleine aantal RAM hangt hij soms een kwartier voordat ik weer verder kan doen.
Wat voor systeem ga ik proberen te kopen ?
Het moet een goedkoop systeem gaan worden, ik zie wel hoeveel geld ik er nog maximaal kan aan uitgeven.En het moet ook stil gaan worden, dus dan heeft de VIA al een pluspunt dat hij niet zo snel warm word.
Dus ik heb wat vragen aan mensen die een recentere VIA* hebben.
*
Hiermee bedoel ik bv. de
VIA Apollo CLE266 met de VIA C3 Nehemiah
Mijn vragen
Hebben jullie ook zoveel driverproblemen als de vroegere VIA's ?
Past een VIA Moederbord + proc in elke ATX kast ? of moet ik speciaal een mini-ITX pakken ?
Hoe is de gevoelsmatige snelheid ? Hoe snel voelt het systeem ?
Zou een VIA + 1 Gig ram (of 512) veel verschil maken met een Pentium III 800mhz,128mb RAM ?
Is de fan van de VIA stil ?
Waar gebruik ik het systeem voor ?
Ik gebruik mijn Pentium III systeem voor vanalles, IM'en, wat browsen, photoshoppen, een beetje 3D tekenen etc.Soms speel ik wat oudere spellen (Diablo II, CS 1.6)
Alle performance die beter is dan mijn huidige systeem is goed , door het kleine aantal RAM hangt hij soms een kwartier voordat ik weer verder kan doen.
Wat voor systeem ga ik proberen te kopen ?
Het moet een goedkoop systeem gaan worden, ik zie wel hoeveel geld ik er nog maximaal kan aan uitgeven.En het moet ook stil gaan worden, dus dan heeft de VIA al een pluspunt dat hij niet zo snel warm word.