Nieuwe receiver, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ikzelf was beetje aan het kijken naar welke adapter ik me kan aanschaffen die mooi past op al het gene dat ik heb van kabeltjes. Dus momenteel heb ik volgende BT-receiver:

Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/1984/image16uk.jpg

Nu zou ik deze willen vervangen naar een nieuwe nl. door de TomTom SiRF III Bluetooth GPS Receiver, om beetje te verduidelijken, deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/6933/image4re.jpg

Wat ik er al van gehoord en gelezen heb zou hij zeker niet slecht moeten zijn. Heeft 20 kanalen en beschikt over de allernieuwste SiRF III chipset. Nu heb ik dan toch ff dit forum afgeschuimd en ik kwam dit topic tegen: , die gelinkt staat aan de Review hier op deze site te vinden: Nieuwe Adapt Mobile GPS Ontvanger.

Nu, ik heb dat topic eens goed doorgenomen en ik had dan toch al snel een bemerking. De Adapt heeft een andere chipset (Nemerix) en beschikt "maar" over 16 kanalen.

Daarom heb ik natuurlijk enkele vraagjes. Wat is het verschil tussen de chipsets onderling? Gebruiksduur is niet echt belangrijk voor mij. Als ik hem 10u of iets daarrond zonder op te laden kan gebruiken ben ik al heel tevreden want langer zonder stroom gebruik ik hem zelden tot nooit!

En wat het aantal kanalen betreft, scheelt dit ontzettend veel of is dit eigenlijk te verwaarlozen. De prijs van de Adapt ligt rond de 100 euro terwijl de TomTom SiRF III toch om en bij de 150 euro ligt. Is het zijn meerprijs waard of zeggen jullie neen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ... Jullie ervaringen met andere gelijksoortige BT-receivers die ongeveer zelfde specificaties hebben mogen ook vermeld worden natuurlijk, altijd handig om de ervaringen te weten van jullie!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08-2025
kijk even hier goede GPS-modules

p.s. ik zou je topictitel aanpassen, het lijkt nu net als of het over een audio reciever gaat.