Windows tail command

Pagina: 1
Acties:

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Topicstarter
Hoi,

Thuis heb ik een Tomcatserver geinstalleerd. Nu wil ik de logs graag in de gaten houden, aangezien alle foutmeldingen daar terecht komen. Nu hebben we bij ons op het werk Tomcat op Linux draaien en kunnen we met het 'tail -f' commando de logfile in de gaten houden. Weet iemand of er een vergelijkbaar commando bestaat in Windows? Ik weet in ieder geval niet waar ik het moet vinden.

Ik draai Windows XP met SP2

[ Voor 6% gewijzigd door JKVA op 16-09-2005 21:08 ]

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Heel simpel google op twee zoekwoorden:
tail windows
en dat levert direct al twee geschikte programma's op. Ik zelf gebruik af en toe mTail, maar ieders gebruik van een tail programma's is erg persoonlijk.

En nee er is (voor zover ik weet) geen commando in Windows die dit voor je doet.

[ Voor 20% gewijzigd door Remus op 16-09-2005 21:13 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

moah, de commandline tools van windows zijn niet zo uitgebreid, maar het is niet onmogelijk ofzo.. Ik zou zelf in een dergelijk geval voor een grep (windows: 'find') actie gaan. Zo uit mijn hoofd staat er een datum op elke regel, waar je met type (cat) alles uitkrijgt wat je wilt. Bv:

type log.log | find "%date%"

Date wordt automatisch ingevuld door het os, maar de inhoud is lokatiespecifiek, dus het is raadzaam eerst een andere variabele met de gewenste/huidige datum te vullen in het juiste formaat. Zie documentatie voor 'set'.

overige windows commando's > type eens 'help' in in je console?

[ Voor 18% gewijzigd door SilentStorm op 16-09-2005 21:39 . Reden: verkeerde quotejes :X ]

Localhost is where the heart is