[CSS] Opmaak via link wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:20
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een website. Deze website bevat een menu met een aantal links.
Is het dan mogelijk als een bezoeker 1 van de links aanklikt, dan dat ik de opmaak (via CSS) van deze alle links in 1 keer kan aanpassen, bijvoorbeeld een andere achtergrondkleur.
Wie kan mij hiermee helpen ?

mvg,
Martin

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:48
Je komt dan toch op een nieuwe pagina? Daar kan je dan met bijvoorbeeld een class deze links een achtergrondkleurtje geven?

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:20
hallo djluc,

bedankt voor je reactie. Ik heb de menu echter op een framepagina geplaatst. Ik vind het niet handig om voor elke menuitem een aparte HTML pagina te maken. Ik weet dat mijn vraag opgelost kan worden met CSS, alleen ik weet niet hoe ik de Style en Div's kan aanpassen via een link.

gr,
Martin

Verwijderd

je kan ook dynamische van stylesheet veranderen.

• djluc
Ok, misschien dan iets als:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
a {
  background-color: blue;
}

a:active {
  background: none;
}

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stylesheet dynamisch includen. Iets als dit index.php?css=template1. Dan in je code:
PHP:
1
<? if(isset($_GET [ 'css' ])) { $css = @$_GET [ 'css' ]; echo "<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" media=\"screen,projection\" href=\"$css.css\" />"; } ?>

Hierna moet je het wel laten onthouden in bijvoorbeeld een cookie of sessie.

oh ja, bovenstaande code is wel php, maar kan ook bijvoorbeeld in asp.

[ Voor 24% gewijzigd door Noork op 16-09-2005 23:45 ]

• djluc
Het menu staat in een ander frame. Je kan dus niet zomaar deze met css uit een ander frame aanpassen. Dit zou enkel met bijvoorbeeld JS kunnen. Het is echter mooier om dit soort "hacks" te vermijden.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:21

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Noork schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:44:
PHP:
1
<? if(isset($_GET [ 'css' ])) { $css = @$_GET [ 'css' ]; echo "<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" media=\"screen,projection\" href=\"$css.css\" />"; } ?>
Dan wel zonder die ranzige @. Fouten moet je afvangen, niet onderdrukken. Overigens kan een beetje validatie van de input dan ook geen kwaad.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Noork
  • Niet online
MueR schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 04:14:
[...]

Dan wel zonder die ranzige @. Fouten moet je afvangen, niet onderdrukken. Overigens kan een beetje validatie van de input dan ook geen kwaad.
Ik weet het, dit is ook alleen maar mijn quick en dirty php. Het moet natuurlijk allemaal wat mooier, maar ik vind het zo wel prima.

• Skaah
  • Niet online
Laten we niet verzanden in een discussie over XSS en PHP, maar de TS helpen.

TS: Met javascript zou je de class van alrble links aan moeten passen. Bijvoorbeeld.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
anchors = document.getElementsByTagName('A');
for (i = 0; i < anchors.length; i++) {
    if (anchors[i].className == 'oudeKlasse') {
        anchors[i].className = 'nieuweKlasse';
    }