Idee voor topic-zoekende gotters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 23:03
☻☻

Is het niet mogelijk om op Got een bepaalde subpagina te maken waarop alle links staan die naar "grote" of heel erg specifieke topics leiden?

Heb dat zelf ook wel eens, dan zoek ik weer eens een bepaald liedje, en dan weet ik wel dat er een "hoe heet dit nummer, deel xx" bestaat, maar omdat niet iedereen dat weet, en ook omdat dat soort topics tig vervolgen hebben is het soms lastig zoeken. :(

Het idee is dan om ergens op GoT een link te plaatsen waaronder dan alle (actuele) grote topics in worden weergegeven. En als deze optie in de FAQ opgenomen kan worden kan iemand via die link precies zien of zijn vraag in één daarin beantwoord kan worden.

Het is maar een idee. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wie houdt dat dan bij? Continuiteit is dan wel een loeiharde eis lijkt me.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Eens in de 1000 post een linkje van een topic veranderen lijkt me geen bergen werk.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20

Nakebod

Nope.

Je hebt gelijk, ik zoek ook wel eens een "het grote ... topic deel xx" nu kan ik vaak wel een paar topics uit die reeks vinden, maar soms lijkt het laatste, nog open deel, toch moeilijker te vinden dan je denkt :)
Maar zoiets moet dan, zoals Guardian Angel al zegt, wel goed bijgehouden worden.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Het lijkt me makkelijker om dat (als moderator) in het topic zelf aan te kunnen passen.
Soort vinkje zetten "Dit topic tonen in de lijst van blablabla"
En dat topics met een slotje dan evt. vanzelf eruit gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door dreeke op 16-09-2005 20:50 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Snowwie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:48:
Eens in de 1000 post een linkje van een topic veranderen lijkt me geen bergen werk.
Maar je moet wél weten dat er zo'n topic is, wanneer dit gewijzigd door een slot wordt in deel 12.847 etc. etc.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Nou precies, als je in de search "hoe heet dit nummer" invoert, krijg je op de 1e pagina niet het actuele deel zichtbaar, simpelweg omdat er al zoveel zijn.
Guardian Angel schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:51:
Maar je moet wél weten dat er zo'n topic is, wanneer dit gewijzigd door een slot wordt in deel 12.847 etc. etc.
Zelfs dat is simpel, iemand die huidige links naar de grote topics heeft, kan om de zoveel tijd even kijken of het nog actueel is, zo niet even de link aanpassen. :)

[ Voor 58% gewijzigd door Snowwie op 16-09-2005 20:52 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben het met de TS eens, dat de search nogal frustrerend kan zijn. Als voorbeeld; zoeken naar "grote waterkoelingstopic": http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart

Wel een hoop gesloten topics worden gegeven, terwijl de huidige er niet tussen staat? Nota bene wel in de active topics.

[ Voor 19% gewijzigd door Roamor op 16-09-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Snowwie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:51:
Nou precies, als je in de search "hoe heet dit nummer" invoert, krijg je op de 1e pagina niet het actuele deel zichtbaar, simpelweg omdat er al zoveel zijn.
Ik doe dat zelf door naar het betreffende forum te gaan (dat moet je wel weten dan), een langere tijd in de dropdown te kiezen en vervolgens ctrl-f.
In de search kun je ook sorteren op datumtijd laatste reactie, dat moet ook werken.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:23

SmartDoDo

Woeptiedoe

Begrijp ik dat je graag een lijst zou willen zien met actuele kenmerkende topics? Ik kan me voorstellen dat zoiets handig is en ik zou er als moderator geen probleem mee hebben topics aan te melden voor zoiets. Het is een ander verhaal als het redelijk wat werkt vergt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Onder de search knop heb je 3 opties:
- Search
- Search Manual
- Post historie

Hier zou best wel "Grote/Speciale topics" bijkunnen die dan leidt naar een vaste topic, waarin door iemand de grote en speciale topics worden bijgehouden.

Ik heb net ook even gekeken naar "hoe heet dit nummer". Ik kan het huidige topic amper vinden, en het probleem is ook, als er niet meer in is gepost na jouw laatste bezoek (iets wat veel voor kan komen) dan heeft het ook nog niet eens een rood mapje. Bovendien moet je maar raden welk nummer (dus deel) het actuele is.

Smartdodo: nee veel werk heb je er niet van, als je eenmaal de links allemaal staan hebt, hoef je maar 1x per zoveel tijd er even naar te kijken of het actueel is. Hoeveel 'grote' topics zijn er, een paar honderd?

[ Voor 25% gewijzigd door Snowwie op 16-09-2005 21:00 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Overigens zou ik die taak wel op me wil nemen, maar dan zou ik eerst eens heel GoT moeten inventariseren naar 'grote' topics :)

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 16-09-2005 21:14 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Snowwie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:07:
Overigens zou ik die taak wel op me wil nemen, maar dan zou ik eerst eens heel GoT moeten invetariseren naar 'grote' topics :)
En dan nog ben je er niet hoor tenzij de moderators aan jou door gaan geven dat er iets is gewijzigd en/of er iets nieuws is.

Als zoiets wordt gedaan dan moet het ook goed gebeuren. Eens in de zoveel tijd kijken of er iets veranderd is (het gaat om véél topics) zet geen zoden aan de dijk. Actualiteit is wat telt.

Ik zou het ook wel handig vinden maar voorzie heel veel werk dat gedaan moet worden. Daarnaast zouden ook de oudere grote topics genoemd moeten worden omdat ook daar nog informatie kan staan.

Maar het is het proberen waard... alhoewel, proberen moet je nieuwe haring.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

SmartDoDo, zoiets zou ik persoonlijk al erg handig vinden.
En als je het mooi doet, neem je de GoT index, en sorteer je de topics wel op het subfora:
Harde waren
• PMG
Paar topics
• V&B
Weer paar topics
enz..

Edit: En gelukkig hebben tegenwoordig alle "het grote topic" delen wel links naar de voorgaande delen.
De andere kant op zie ik vooralsnog niet zo snel gebeuren, dus dit zou een mooie oplossing zijn :) Eenmaal in het laatste topic gekomen, kan je zonder problemen naar oudere delen.

[ Voor 37% gewijzigd door Nakebod op 16-09-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Je moet wel een limiet stellen, dus je gaat geen grote topics waarvan het laatste deel uit 2003 stamt nog eens in die lijst zetten.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Mwah, dat is misschien nog wel het overwegen waard.
Misschien is een topic van GTA3 of GTA VC niet echt interesant meer nu, maar dat waren zover ik weet wel weer vrij grote delen.
Ik kan mij best voorstellen dat, ondanks dat er nu waarschijnlijk bijna geen interesse voor is, ze toch handig kunnen zijn.
Ik zou ze alleen niet primair toevoegen, maar als iemand eens komt met: Verrek, dit topic kan best handig zijn.. Om zo een topic dan pas toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Een verdeling is dan mogelijk, het laatste deel van alle grote topics uit 2003 en 2004 samengevat onderin het betreffende topic. Die links zullen dan onveranderd blijven. Daarboven de topics die nog actueel zijn of waarvan het laatste deel na 1 januari 2005 is.

[ Voor 4% gewijzigd door Snowwie op 16-09-2005 21:28 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik dacht nog even verder.

Met standaard "Het grote ...." in de topictitel is het e.e.a. toch heel erg snel met de search te vinden?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Overigens zijn soortgelijke dingen al tig keer voorgesteld, naar ik meen zowel hier als in BUG, zoals [rml][ feat]Auto bookmark bij opvolgend topic[/rml] , [rml][ feat]Bookmarks automatisch updaten[/rml] en Link van gesloten topic deel X naar vervolg topic deel X+1 .

Overigens is dit specifieke voorstel niet echt langsgekomen, of niet zo expliciet, maar wel in een vergelijkbare vorm ergens verstopt in die posts. Het is tot nu toe steeds afgeschoten wegens de continuïteit, of de moeite die de implementatie van een technische oplossing ervoor zou kosten.

Wat misschien echter een gedachte is, is het gebruikmaken van de wiki :) . Dit kan door iederéén gewijzigd worden, dus de kans op continuïteit is veel groter. Topicstart bijhouders van dat type topics doen vaak veel moeite voor hun post, dus dan kan dat linkje in een wikitopic aanpassen er best bij...

Voorwaarde is dan echter wel dat het flink gestimuleerd wordt, doordat moderatoren maar ook vooral de hier enthousiaste gebruikers een rondje maken door de laatste actieve subforumtopics zodat er wel wat staat, en dat het via bijvoorbeeld MED en FAQ's gespamd wordt aan de grote groep :) .

Een technische oplossing als een "stop deze in de lijst" vinkje heeft o.a. als nadeel dat React niet weet dat [...] # 5 het vervolg is op [...] #4 , zodat het in een grote lijst komt, terwijl het veel practischer is als je bijvoorbeeld de naam van het topic laat linken naar de laatste en met bijvoorbeeld iets als een uitklapvakje naar alle voorgaande delen. Die overigens meestal toch wel in de TS staan...

Andere technische oplossingen als zoeken op een vergelijkende topicnaam zijn er nooit doorheengekomen vanwege de belasting die dat zou vormen, of voor de werk die het moderatoren zou kosten om alle topics aan elkaar te verbinden.

Maar een wiki(-achtige) oplossing is denk ik best levensvatbaar, mits genoeg gepromoot :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SmartDoDo schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:54:
Begrijp ik dat je graag een lijst zou willen zien met actuele kenmerkende topics? Ik kan me voorstellen dat zoiets handig is en ik zou er als moderator geen probleem mee hebben topics aan te melden voor zoiets. Het is een ander verhaal als het redelijk wat werkt vergt :)
Mwah, in principe is dit eenvoudig te implementeren als een apart subforum waarin iedere moderator rechten heeft om aliassen aan te maken en te verwijderen. Overzichtelijk is anders (tenzij in React 1.9.4 replytijden in aliassen geupdate worden wanneer er in het originele topic gepost wordt), maar het werkt wel. Elke andere oplossing lijkt me eerlijk gezegd wat veel werk gezien het kleine beetje overzichtelijkheid dat je ervoor terugkrijgt. Een beetje fatsoenlijk met de search omgaan (zie ook justmental in "Idee voor topic-zoekende gotters") kom je ook een heel eind. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1