Toon posts:

[XP SP2] Blijft hangen bij WinXP logo.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding:

Ik had al een tijd problemen met mijn oude graka (Hercules 9500 Pro), overlaatst heeft die definitief de geest gegeven. Ik was dus op zoek naar een nieuwe - AGP - graka. Ik kon dus in de winkel een nVidia 6200 op de kop kunnen tikken, eerste hands. Het duurde echter een tijdje tot die binnen was, dus heb ik voor de tussentijd van de computerwinkel een MX440 gehad om toch te kunnen werken. Ik had dus al de laatste drivers geïnstalleerd. Alles werkte perfect; ik heb zelfs een paar potjes AoE III kunnen spelen. ;)
Oké, mijn 6200 was dus binnen. MX440 eruit, 6200 erin, opstarten duurt even langer, dat is normaal, nieuwe hardware: start perfect op. Windows meldt de aanwezigheid van nieuwe hardware, doet de noodzakelijke dingen. Ik pas resolutie en verversingsfrequentie aan, no problem. Alles piekfijn. Ik speel zelfs nog een beetje AoE - deze keer een pak vlotter en beter, dat wel. Ik sluit de computer af en start hem terug op in de loop van de dag, wederom perfect. Geen problemen.

Echter, deze avond wil ik een beetje netbanken en start mijn pc zoals altijd op. Alles gaat goed, geen foutmeldingen, niets. Maar Windows blijft hangen bij het Windows XP Pro logo. Het blauwe balkje beweegt wel, maar er wordt niets van de harde schijf gelezen (ledje flikkert niet en harde schijven maken geven ook geen kik). Windows blijft dus hangen in deze fase.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Veilige modus wil ook niet volledig opstarten, tot aan het scherm waar er in de linkerbovenhoek een cursor staat te pinken.
- Ik heb de Win XP installatie cd ook al geprobeerd, maar ook deze blijft hangen bij het inladen van de Windowskernel.

Voor zover dit van toepassing is mijn specs:
Intel Pentium 4; 2,4 Ghz
1024 Mb DDR333
Windows XP Professional (SP2)
en een Asus 6200

Argh, dit is nu al de derde keer in een jaar tijd dat mijn Win XP installatie corrumpeert. Heeft er iemand ideeën of soortgelijke ervaringen? Ik ben redelijk friggin' desperate. :)

Alvast bedankt.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Probeer je oude videokaart (mx440) er eens in te hangen, de drivers te uninstalleren en opnieuw de nieuwe videokaart erin te doen. Mocht je pc het zelfs niet doen met je oude videokaart, dan wordt het tijd voor een nieuwe installatie.

Als je het trouwens niet zo gaaf vindt om elke keer xp opnieuw te moeten installeren, dan kan ik je ghost 8.0 (=2003) aan raden. Boot cd maken met behulp van bijvoorbeeld Nero + diskette image van www.bootdisk.com. Vervolgens ghost.exe erop knikkeren en gaan met die banaan :*).

[ Voor 12% gewijzigd door dr snuggles op 16-09-2005 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
wwillem schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:20:
Probeer je oude videokaart (mx440) er eens in te hangen, de drivers te uninstalleren en opnieuw de nieuwe videokaart erin te doen. Mocht je pc het zelfs niet doen met je oude videokaart, dan wordt het tijd voor een nieuwe installatie.

Als je het trouwens niet zo gaaf vindt om elke keer xp opnieuw te moeten installeren, dan kan ik je ghost 8.0 (=2003) aan raden. Boot cd maken met behulp van bijvoorbeeld Nero + diskette image van www.bootdisk.com. Vervolgens ghost.exe erop knikkeren en gaan met die banaan :*).
Die MX440 was dus van de computerwinkel en heb ik niet meer in mijn bezit. Ik heb ook geen enkele andere graka in mijn bezit. :/
wwillem schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:20:
Ja, dat ga ik zeker doen. Eerst zien dat ik Windows XP geïnstalleerd krijg, want ik heb nu twee keer geprobeerd en de installatiecd blijft ook hangen. Echt vreemd. Bedankt al hoor, Willem. :)

Ik overweeg ongelooflijk hard om 'the switch' te maken. Zo beu ben ik het. :X

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem ook wel eens gehad. Bleek aan het moederbord te liggen (Asus P4C800-e) . Bios update was voldoende.!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 13:04
En je safe mode, werkt die nog wel? Zo ja, probeer dan eens in safe mode alle drivers van je MX440 te uninstallen, het liefst met een tooltje alle files van je oude videokaart verwijdert.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Argh! Veilige modus werkt ook niet. Blijft grandioos hangen.
Ik heb zojuist geprobeerd om met een opstartdiskette 'format c:' te doen. Klein detail over het hoofd gezien, nl. format-commando ondersteunt geen NTFS. Dat lukt dus ook niet.
Een BIOS-update helpt niets. :/

Ik heb al opgegeven om het te fixen. Ik moet gewoon een manier vinden om Windows terug geïnstalleerd te krijgen. En zoals ik al zei blijft mijn Win XP installatie cd-rom óók hangen (bij het scherm waar 'Bezig met Windows op te starten' (oid) staat).

Driewerf aargh. Weet iemand een manier om een NTFS-harde schijf te formatteren vanuit DOS?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je BootCD ook blijft hangen heb je gewoon een hardware probleem.
Daar helpt geen dos bootdisk met NTFS support of iets anders tegen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:24:
Als je BootCD ook blijft hangen heb je gewoon een hardware probleem.
Daar helpt geen dos bootdisk met NTFS support of iets anders tegen.
Tot die constatie ben ik eerder vandaag ook gekomen.

Ik had mijn harde schijf geformateerd in de computer van een vriend. Ik ram de Windows cd erin. Bootscreen.
Boot atapi from cd-rom.
No emulation.
Zwart scherm.

Of zoals men in het dialect placht te zeggen, "'t is van de kluutn."

Bedankt iedereen voor de hulp. Deze mag toe. Dit is niet langer een softwareprobleem. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 21:45 ]

Pagina: 1